واکسیناسیون ۱۴۰ متقاضی حج تمتع توسط جمعیت هلال احمر

مدیر جمعیت هلال احمر شهرستان شیروان گفت: واکسیناسیون ۱۴۰ نفر از متقاضیان حج تمتع این شهرستان توسط جمعیت هلال احمر انجام شد.

محسن نوروزی، مدیر جمعیت هلال احمر شهرستان شیروان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی اظهارکرد: هر فرد متقاضی سفر به حج تمتع باید ۱۵ روز قبل از اعزام، واکسن مننژیت را به منظور ایمن سازی در مقابل این بیماری دریافت کرده باشد.

وی عنوان کرد: تزریق واکسن مننژیت برای متقاضیانی که در ۲ سال گذشته این واکسن را تزریق نکرده‌اند، اجباری است.

نوروزی با اشاره به الزامی بودن واکسن مننژیت برای حجاج متقاضی خاطرنشان کرد: پس از انجام واکسیناسیون یک برگ کارت واکسیناسیون بین المللی برای هر زائر صادر می شود که باید در حفظ و نگهداری آن اهتمام ویژه داشته باشند.

مدیر جمعیت هلال احمر شهرستان شیروان بیان کرد: بر اساس تقسیم وظایف صورت گرفته، معاونت بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال ‌احمر اقدامات مربوط به واکسیناسیون حجاج ایرانی را انجام و عوامل این سازمان مسئولیت آن را برعهده گرفته اند.

نوروزی اضافه کرد: علاوه بر آمادگی مرکز واکسیناسیون کشوری برای ارائه خدمات به زائران خانه خدا در حج تمتع امسال، واکسیناسیون این زائران علاوه بر این مراکز توسط کارشناسان اعزامی به اماکن برگزاری دوره‌های آموزشی به حجاج مانند مساجد نیز انجام می‌ شود.

کد خبر 1762072

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha