بیش از سه هزار نفر در درمان ناباروری خدمات تخصصی دریافت کردند

مدیر کل بیمه سلامت استان آذربایجان غربی گفت: سال گذشته سه هزار نفر از بیماران استان در خدمات باروری و بیش ازسه و ۳۰۰ نفر در خدمات تخصصی درمان ناباروری، خدمت مورد نیازشان را تحت پوشش بیمه سلامت دریافت کرده اند.

فریده جعفری، مدیر کل بیمه سلامت استان آذربایجان غربی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان آذربایجان غربی، گفت: طبق ماده ۴۳ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، پوشش بیمه‌ای خدمات درمان ناباروری به عنوان یکی از مهمترین برنامه‌های وزارت بهداشت مطرح و زیر ساخت‌های ارائه خدمات و قرارداد با بیمه‌های پایه در مراکز ناباروری دولتی فراهم شد. بر این اساس خدمات درمان ناباروری از ابتدای سال ۱۴۰۰ تحت پوشش بیمه‌ای سازمان بیمه سلامت ایران قرار گرفت.

وی گفت:  ۱۵میلیارد تومان بابت هزینه خدمات باروری و ۱۶ میلیارد تومان برای خدمات تخصصی در سال ۱۴۰۲ توسط اداره کل بیمه سلامت استان پرداخت شده است.

جعفری ادامه داد: زوج نابارور با مراجعه به پزشک و تشخیص ناباروری، جهت دریافت خدمات، توسط پزشک معالج نشان‌دار می‌شود و  سال گذشته سه هزار نفر از بیماران استان در خدمات باروری و بیش ازسه و ۳۰۰ نفر در خدمات تخصصی درمان ناباروری، خدمت مورد نیازشان را تحت پوشش بیمه سلامت دریافت کرده اند.

مدیر کل بیمه سلامت استان آذربایجان غربی گفت: همچنین ۵۱ هزار و ۲۳۴ بیمار خاص و صعب العلاج در استان نشان دار شده که ۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال در سال گذشته از بابت خدمات تشخیصی درمانی بیماران خاص و صعب العلاج از سوی بیمه سلامت به مراکز طرف قرارداد پرداخت شد.

وی بیان کرد: انواع سرطان، دیابت، انواع سوختگی، بیماری های اعصاب و روان مزمن، صرع مقاوم به درمان، اُتیسم و SMA از جمله بیماری های این بخش به شمار می رود.

گفتنی است؛ بیمه شدگان استان می توانند سوالات خود را با شماره ۱۶۶۶ بصورت مستقیم و ۲۴ ساعته با کارشناسان بیمه سلامت مطرح کرده و راهنمایی لازم را دریافت نمایند.

کد خبر 1762096

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha