وزارت خارجه آمریکا تصمیم اسرائیل برای بستن دفاتر الجزیره را محکوم کرد

وزارت خارجه آمریکا تصمیم دولت اسرائیل برای بستن دفاتر الجزیره در اسرائیل را محکوم کرد و بر حمایت این رژیم از آزادی مطبوعات در جهان تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الجزیره، وزارت امور خارجه آمریکا با محکوم کردن تصمیم دولت اسرائیل در بستن دفتر الجزیره در اسرائیل تاکید کرد: ما با نحوه پوشش الجزیره درباره این بحران مخالفیم، اما با بسته شدن دفاتر آن مخالفیم و از آزادی مطبوعات حمایت می‌کنیم.

وزارت خارجه آمریکا افزود: ما نگران تصمیم بسته شدن دفاتر الجزیره در اسرائیل هستیم و از آزادی مطبوعات در جهان حمایت می کنیم.

روز یکشنبه بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی گفت: دولتش به اتفاق آرا تصمیم به بستن دفاتر الجزیره که به‌عنوان «کانال تحریک» نامیده می‌شود، گرفته است.

سازمان رادیو و تلویزیون اسرائیل به نقل از دفتر نتانیاهو اعلام کرد که تصمیم برای بستن دفاتر الجزیره در اسرائیل به اتفاق آرا در شورای وزیران تصویب شد.

این تصمیم شامل توقف پخش الجزیره به زبان‌های عربی و انگلیسی، بستن دفاتر الجزیره واقع در مرزهای اسرائیل، توقیف دستگاه های مورد استفاده الجزیره برای پخش محتوا و محدود کردن دسترسی به وب سایت این کانال است.

شبکه الجزیره نیز در بیانیه ای اظهارات نتانیاهو را محکوم کرد و آنها را دروغی خطرناک و مضحک توصیف کرد و گفت: کشورهای غربی نسبت به این قانون ابراز نگرانی کرده و آن را محدودیت و تعرض به آزادی مطبوعات دانسته‌اند.

کد خبر 1762103

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha