پیوستن دانشگاه‌های اروپا به تجمع همبستگی با فلسطین در آمریکا

دانشگاه‌های دیگر در کشورهای هلند، اسپانیا، فرانسه و بنگلادش نیز به جنبش دانشجویی همبستگی با فلسطین پیوستند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از آناتولی، دانشگاه‌های جدید در کشور هلند، اسپانیا، فرانسه و بنگلادش درهمبستگی با فلسطینی‌ها به جنبش دانشجویی پیوستند که بسیاری از دانشگاه‌های آمریکایی و غربی شاهد آن بودند.

در هلند، دانشجویان دانشگاه آمستردام برای همبستگی با فلسطینیان در نوار غزه که به مدت ۷ ماه در معرض جنگ ویرانگر اسرائیل قرار دارند، چادرهایی را در محوطه دانشگاه برپا کردند.

دانشجویان از مدیریت دانشگاه خواستند تا روابط خود را با مؤسسات وابسته به اسرائیل قطع کند.

در اسپانیا، تظاهرات در همبستگی با فلسطین در دانشگاه های مختلف به مناطق باسک، ناوار، آراگون، اندلس و کاتالونیا رسید.

دانشجویان دانشگاه باسک و ناوار اعلام کردند که اعتراضات با برپایی چادرها به طور نامحدود ادامه خواهد یافت، همانطور که در والنسیا اتفاق افتاد.

در فرانسه، دانشجویان دانشگاه پاریس  در حمایت از غزه و محکوم کردن جنگ اسرائیل در نوار غزه تظاهرات کردند.

دانشجویان شعارهای «آزادی برای فلسطین»، «قتل‌کشی را متوقف کنید» و «زنده باد فلسطین» سر دادند.

در بنگلادش، دانشجویان از دانشگاه‌های مختلف راهپیمایی در حمایت از فلسطین ترتیب دادند و خواستار «پایان دادن به نسل‌کشی در غزه» شدند.

دانش‌آموزان پرچم‌های فلسطین را برافراشتند و شعارهایی مانند «فلسطین را آزاد کن» و «قتل‌کشی را متوقف کنید» را برافراشتند.

در ۱۸ آوریل، دانشجویان و دانشگاهیان که جنگ غزه را رد کردند، در محوطه دانشگاه کلمبیا در نیویورک تحصن کردند و از دولت خواستند که همکاری دانشگاهی خود را با دانشگاه‌های اسرائیل متوقف کند و سرمایه‌گذاری‌های خود را در شرکت‌های حامی اشغال غزه پس بگیرد.

با دخالت پلیس و دستگیری ده‌ها معترض، وضعیت خشم به دانشگاه‌های کشورهایی مانند فرانسه، بریتانیا، آلمان، کانادا و هند نیز کشیده شد که همگی شاهد تظاهرات‌ها و درخواست‌ها برای توقف جنگ در غزه و تحریم شرکت‌هایی که به اسرائیل سلاح می رسانند، ادامه یافت.

رژیم صهیونیستی از ۷ اکتبر جنگی ویرانگر را علیه غزه به راه انداخته است که ده‌ها هزار کشته و زخمی بر جای گذاشته است که اکثر آنها کودک و زن هستند.

کد خبر 1762120

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha