اولتیماتوم کمپین «رأی مسلمانان» به حزب کارگر بریتانیا برای حمایت از غزه

فعالان حامی فلسطین در یک نامه، فهرستی از ۱۸ درخواست را به رهبر حزب مخالف کارگر بریتانیا ارائه کرده و گفته اند در صورت عدم تحقق آنها در انتخابات سراسری بعدی به این حزب رای نخواهند داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « arabnews»، فعالان حامی فلسطین در یک نامه، فهرستی از ۱۸ خواسته را به رهبر حزب مخالف کارگر بریتانیا ارائه کرده و گفته اند در صورت عدم تحقق آنها در انتخابات سراسرس بعدی به این حزب رای نخواهند داد.

«رای مسلمانان»، کمپینی برای جلب حمایت رای دهندگان مسلمان برای نامزدهای طرفدار فلسطین، از «کی‌یر استارمر»، رهبر حزب کارگر خواسته است که قول قطع روابط نظامی با اسرائیل، اجرای ممنوعیت سفر برای سیاستمداران اسرائیلی درگیر در جنگ غزه و تحریم شرکت های فعال در سرزمین های اشغالی را بدهد.

این گروه به استارمر گفت که اگر در تعهد خود برای بازسازی اعتماد با مخالفان جنگ غزه جدی است باید یک اقدام عملی در این زمینه انجام دهد و به درخواست‌های ارائه شده در این زمینه کمک کند.

در این بیانیه آمده است که اگر رهبر حزب کارگز نتواند به خواسته های گروه‌های حامی فلسطین پایبند باشد، آنها در انتخابلات سراسری بعدی به «حزب سبز» یا «لیبرال دموکرات» رای خواهند داد.

«پت مک فادن»، رئیس ستاد انتخاباتی حزب کارگر اذعان کرد که حمایت از حزب کارگر در مناطقی با جمعیت مسلمان بالا به طور چشمگیری از جمله اولدهام در منچستر بزرگ کاهش یافته است و این حزب در یک شکست شوکه کننده کنترل شورای شهر را به طور کلی از دست داد.

پس از این نتیجه، استارمر گفت که مصمم است اعتماد کسانی را که به خاطر موضع او در قبال جنگ غزه حزب کارگر را ترک کردند، به دست آورد، اما هیچ تعهد مشخصی در این مورد نداد و تا کنون هم هیچ اقدام عملی در این زمینه انجام نداده است.

در همین راستا، کمپین «رای مسلمانان» استارمر را برای تعهد به ۱۸ خواسته و اجرای آنها به چالش کشید.

این تعهدات شامل حذف تعریف افراط گرایی ارائه شده توسط وزیر امور خارجه بریتانیا و همچنین صدور دستورالعملی است که به مسلمانان اجازه می دهد در مدارس نماز بخوانند.

کد خبر 1762125

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha