نقش انکارناپذیر معلم در تربیت فرهنگی و اجتماعی دانش آموز

عزیززاده گرجی با بیان اینکه تربیت تک ساحتی آسیب زاست، گفت: به طور نمونه اگر مدرسه قرآنی داشته باشیم اما دانش آموز در حوزه اجتماعی و اقتصادی رشد نداشته باشد تربیت درست محقق نشده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران، قاسم عزیززاده گرجی -معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران آئین تجلیل از دانشجو معلمان برگزیده دانشگاه فرهنگیان که به مناسبت گرامیداشت هفته معلم  و گرامیداشت یاد و خاطره شهید مرتضی مطهری(ره) برگزار شد، با بیان اینکه رسیدن به فهم مشترک از ملزومات فعالیت در حوزه تعلیم و تربیت است، اظهار کرد: اختلافات و افتراقات به مشکلت در حوزه آموزش و پرورش دامن خواهد زد.

نقش انکارناپذیر معلم در تربیت فرهنگی و اجتماعی دانش آموز

وی به اهمیت حضور دانشجو معلمان در مدارس برای آشنایی با مدارس و حوزه تعلیم  و تربیت در میدان اشاره کرد و افزود: دانشجو معلمان که معلمان آینده نظام هستند باید برای خوب شدن حال مدرسه و دانش آموزان تلاش کنند.

عزیززاده گرجی با طرح این سوال که چه چیزی موجبات کامیابی و ناکامی دانش آموز را رقم می زند، گفت: معلم نقش مهم و اثرگذاری در تربیت دانش آموزان دارد.

وی با اشاره به هدف آموزش و پرورش، تصریح کرد: همه ی برنامه ها و اقدامات در دستگاه تعلیم و تربیت باید در جهت رسیدن به قله آموزش و پرورش(تربیت) باشد در هر امری اگر خروجی و غایت کار را ترسیم نکنیم اقدامات و برنامه ها مطمئنا ضعف و قوت خواهد داشت.

نقش انکارناپذیر معلم در تربیت فرهنگی و اجتماعی دانش آموز

عزیززاده گرجی با بیان اینکه آموزش باید به مرحله یادگیری برسد، ادامه داد: تربیت یکی از سطوح یادگیری است اگر یادگیری اتفاق نیفتد علم غیر نافع خواهد بود که در زندگی بشر هیچ اثر و خاصیتی ندارد.

وی با بیان اینکه مهارت که در حوزه تعلیم و تربیت بدست می آید باید به فهم درست از علم و  دانش ختم شود در غیر اینصورت اگر فهم با جهت ارشادی نباشد با داعشیان تفاوت نخواهد داشت.

نقش انکارناپذیر معلم در تربیت فرهنگی و اجتماعی دانش آموز

عزیززاده گرجی با بیان اینکه محتوا یک ارزش است روش نیز مهم و ارزش محسوب می شود چرا که اگر ابزار انتقال پیام درست انتخاب نشود پیام ناقص ابلاغ می شود، گفت: انسان(معلم) مامور به هدایت نیست بلکه باید پیام را برای دانش آموز تبیین کند.

وی با بیان اینکه برخی سواد را تربیت می دانند درصورتی که سواد یکی از مراحل یادگیری است، افزود: اگر فهم درست از علم نباشد خطرآفرین خواهد بود.

عزیززاده گرجی با بیان اینکه تربیت در برخی از مدارس تربیت تک ساحتی است، ادامه داد: اگر رشد متوازن در بحث تربیت رقم نخورد آسیب زا خواهد بود.

وی با بیان اینکه انسان باید در شش ساحت تربیت شامل: تربیتی اعتقادی، عبادی و اخلاقی-تربیت اقتصادی و حرفه ­ای- تربیت علمی و فناوری-تربیت اجتماعی و سیاسی-تربیت زیستی و بدنی-تربیت زیبایی‌شناختی و هنری شود، افزود: اگر مدرسه قرآنی داشته باشیم اما دانش آموز در حوزه اجتماعی و اقتصادی رشد نداشته باشد تربیت درست محقق نشده است.

عزیززاده گرجی با اشاره به نقش معلم در تربیت دانش آموز، گفت: متاسفانه تربیت کردن مانع اصلی تربیت شدن است. معلم اگر قرار معلمی کند باید ایجاد شرایط خود آغازگری را برای دانش آموز مورد توجه داشته باشد یعنی دانش آموز تشنه شود برای یادگیری.

وی با اشاره به اهمیت شناسایی مکان و زمان تربیت، افزود: ارتباط سیال که بین مکان و مخاطب پیش می آید همان تربیت است.

کد خبر 1762148

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha