خرید توافقی گلِ محمدی برای اولین بار در خراسان جنوبی

اکبری از خرید توافقی گل محمدی برای اولین بار از کشاورزان در استان خراسان جنوبی خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، محمدحسین اکبری- معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی جهاد کشاورزی خراسان جنوبی امروز (۱۸ اردیبهشت) در روز ملی گل‌محمدی و گلاب و جشن شکرگزاری برداشت گل‌محمدی در شهرستان سربیشه، با اشاره به انجام اقدامات لازم برای جذب و حضور بیشتر مردم در باغات گل محمدی، ایجاد فضای مناسب و مردمی شدن برداشت گل محمدی را مهم دانست و با اشاره به بارش نزولات جوی و بارندگی و خوشحالی کشاورزان اظهار کرد: بارندگی‌ها باعث ایجاد خسارت به قنوات، اراضی کشاورزی و... در برخی مناطق شد که این مهم با کمک دولت در حال پیگیری است.

وی با بیان اینکه امسال سال خوب زراعی برای کشاورزان و عشایر است و برای توسعه و افزایش سطح زیر کشت گل محمدی سربیشه، حمایت های لازم انجام می شود، افزود: باید به سمتی برویم که مردم خود ورود کرده و بسیاری از کارها را در دست بگیرند.

اکبری با بیان اینکه بیشترین سطح زیر کشت در این شهرستان است، یادآور شد: افزایش کشت گل محمدی در برخی نقاط استان مانند سربیشه نشان داده است که شرایط برای تولید اقتصادی کشاورز مساعد بوده و تولید گل محمدی می تواند جایگزین بسیاری از محصولات کشاورزی باشد.

وی تأکید کرد: در صورت ورود سرمایه گذاران علاقمند در این منطقه، صنایع تبدیلی گلاب گیری مورد حمایت قرار می گیرد و امید است چندین واحد صنعتی در این زمینه راه اندازی شده و با برند سازی نام گلاب سربیشه در استان، کشور و کشورهای همسایه مورد توجه قرا گیرد.

وی با اشاره به ورود سازمان تعاون روستایی برای حمایت از کشاورزان در زمینه تولیدگل محمدی،  از خرید توافقی گل محمدی برای اولین بار در استان خبر داد.

محمدرضا زرگری- مدیرجهاد کشاورزی سربیشه هم سطح زیر کشت گل محمدی در این شهرستان را  ۲۱۵ هکتار اعلامکرد و گفت: بر اساس پیش بینی های صورت گرفته از این سطحزیرکشت ۵۱۵ تن گل  به ارزش ۲۷ میلیارد تومان برداشت می شود.

مدیر جهاد کشاورزی سربیشه با بیان اینکه شهرستان سربیشه به عنوان قطب تولید گل محمدی در خراسان جنوبی شناخته می‌شود و رتبه اول سطح زیر کشت و تولید را به خود اختصاص داده است،تعداد بهره بردار در اینزمینه را ۲۵۱ نفر برشمرد.

زرگری افزود: برداشت گل محمدی به واسطه تنوع اقلیمی از نیمه فروردین آغاز و تا نیمه خرداد ادامه دارد.

به گفته وی امسال نسبت به سال گذشته ۱۵ هکتار به سطح زیر کشت گل محمدی در شهرستان سربیشه اضافه شده است.

وی با بیان اینکه امسال سطح زیرکشت گل محمدی در منطقه حدود ۲۰ درصد افزایش داشت، یادآورشد: امسال  به دلیل بارندگی‌های نرمال بهاری و خنکی هوا شاهد افزایش ۱۰  درصدی تولید گل نسبت به سال گذشته هستیم.

در پایان از ۱۱ نفر از تولیدکنندگان و فراوری کنندگان گل محمدی تقدیر شد و تفاهم نامه حمایت تسهیلاتی بین ستاد اجرایی فرمان امام(ره)و سازمان جهاد کشاورزی منعقد شد.

کد خبر 1762171

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha