کانون‌های مساجد با تقویت هنر اسلامی سایر کارکردهای مسجد را فعال کنند

قربانی گفت: باید با تقویت هنر اسلامی و در قالب کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، دیگر کارکردهای مساجد را فعال کرد؛ چراکه فعالیت‌های فرهنگی و هنری غذای روح انسان است و با پرورش آن فرد را رشد می‌دهد.

محمد قربانی به خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان چهارمحال‌وبختیاری گفت: باید با تقویت هنر اسلامی و در قالب کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، دیگر کارکردهای مساجد را فعال کرد؛ چراکه فعالیت‌های فرهنگی و هنری غذای روح انسان است و با پرورش آن فرد را رشد می‌دهد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اردل ادامه داد: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد مهم و جایگاه ویژه‌ای در جامعه دارند چرا که با برگزاری فعالیت‌های متنوع و گسترده نیازهای فرهنگی هنری بچه‌های مسجد را برآورده می‌کنند.

وی تصریح کرد: امروزه کانون‌های فرهنگی هنری در حوزه‌های خطاطی، تئاتر، حفظ قرآن، قرائت و فرهنگی فعالیت‌های خود را تقویت و گسترش داده‌اند که بر همین اساس علاقه نوجوانان و جوانان برای حضور در مسجد دوچندان شده است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اردل، شجاعت، بخشندگی، دینداری و آزادگی را از ویژگی‌های بچه‌های کانون‌های فرهنگی هنری مساجد عنوان کرد.

قربانی با بیان اینکه نقش مسجد را در غنی‌سازی اوقات فراغت نوجوانان و جوانان نمی‌توان انکار کرد گفت: در این زمینه می‌توان با صرف هزینه کمتری در مساجد به نوجوانان و جوانان به‌ویژه در ایام اوقات فراغت هنرهایی آموخت که برای گذران زندگی آینده‌شان مؤثر باشد.

وی با اشاره به کمک‌های مومنانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در ایام کرونا گفت: مساجد یکی از تأثیرگذارترین جایگاه‌ها برای اجرای طرح کمک‌های مومنانه در دوران شیوع کرونا است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اردل تصریح کرد: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد شهرستان اردل در طول سال با پیروی از فرامین رهبر معظم انقلاب، نقش مهمی ایفا کردند و فعالیت‌های خوبی در راستای کمک به نیازمندان انجام می دهند.

کد خبر 1762205

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha