مسجد یوردشاهی و جامع ارومیه ساماندهی می‌شوند

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی از مرمت و ساماندهی مسجد یوردشاهی و جامع ارومیه خبر داد.

مرتضی صفری، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان آذربایجان غربی گفت: مسجد یوردشاهی و جامع ارومیه ساماندهی و مرمت خواهد شد. 

وی در مورد مسجد یوردشاهی گفت: مرمت بخشی از نمای ضلع غربی و مرمت و ساماندهی نمای ضلع شمالی مسجد یوردشاهی ارومیه در حال انجام است و علاوه بر اقدامات مرمتی، تابلوها و مبلمان نامتناسب جلوی مسجد یوردشاهی نیز جمع‌آوری شد.

وی گفت: مسجد یوردشاهی یک بنای تاریخی متعلق به دوره قاجار بوده و در سال‌های قبل نیز اقدامات مرمتی از جمله اندودبرداری و اجرای نمای آجری ضلع غربی در این مسجد انجام شده است.

مسجد یوردشاهی و جامع ارومیه ساماندهی می‌شوند

صفری در مورد مسجد جامع ارومیه که یکی از مساجد تاریخی است، گفت: فاز اول ساماندهی مسجد جامع ارومیه با همکاری شهرداری و با اعتباری بالغ بر ۴۵ میلیارد ریال انجام شد.

وی افزود: در سال ۲۰۲۵ پرونده مساجد جامع کشور برای ثبت جهانی در یونسکو مطرح خواهد شد که باید همگی تلاش کنیم تا اقدامات مرمتی و ساماندهی این مسجد انجام شود و مسجد جامع ارومیه نیز در فهرست آثار جهانی یونسکو قرار بگیرد.

وی بیان کرد: طرح احیای مسجد جامع ارومیه با همکاری دانشکده معماری دانشگاه ارومیه آماده شده و امسال نیز ۱۰۰ میلیارد ریال برای این پروژه اختصاص یافته است.

صفری ساماندهی بناهای تاریخی خیابان امام ارومیه را از اولویت‌های نخست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی دانست.

کد خبر 1762214

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha