کانون‌های مساجد به برندسازی نیاز دارند

مدیر مسئول کانون فرهنگی و هنری «انصارالمهدی(عج)» اصفهان گفت: کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در محله و منطقه خود به برندسازی نیاز دارند تا اینگونه در جذب و جلب توجه‌ها موثر واقع شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، معرفی تجربه های موفق فرهنگی یکی از رسالت های مهم رسانه ها و تشکل های فرهنگی است تا اینگونه اشتراک گذاری صورت بگیرد و زمینه موفقیت دیگر مراکز فراهم شود.

گفتگو با مدیران تشکل های موفق و افراد صاحب نظر در این خصوص حائز اهمیت بوده که البته ثبت آن ها و انعکاس رسانه ای و تالیف کتاب اقدامی کارآمد و آینده نگرانه خواهد بود.

بررسی و انعکاس تجربه های موفق کانون های مساجد از جمله نیازها بوده که این بار در گفتگو با مدیر مسئول کانون فرهنگی و هنری انصار المهدی(عج) اصفهان صورت گرفته است.

مشروح مصاحبه خبری «فرشاد مستاجران» مدیر مسئول این مرکز فرهنگی هنری را در محتوای پیش روی می خوانید:

کانون‌های مساجد به برندسازی نیاز دارند

محوریت فعالیت کانون انصار المهدی بر چه پایه ای قرار گرفته است؟

این مرکز فرهنگی و هنری ۲۸ سال پیش در کلانشهر اصفهان تاسیس شده و در این سال ها مهمترین رویکرد و برنامه آن فعالیت تربیتی بوده است.

فعالیت های تربیتی و آموزشی به رشد نسل های متولد در این منطقه کمک کرده و فرصتی شده تا افراد اندیشه های نو را بیاموزند و تیم سازی نیز برای این مرکز صورت بگیرد.

رشد و تربیت اصل و هدف خلقت بوده و اینگونه جامعه به تعالی می رسد و دغدغه کمبود نیروی انسانی متعهد و متخصص رفع می شود که در این میان نهادهای مختلف نقش دارند که کانون های مسجد از جمله آن است.

کانون‌های مساجد به برندسازی نیاز دارند

چالش های پیش رو چگونه رفع شده است؟

برای انجام فعالیت های فرهنگی و هنری در هر محله و مرکزی مشکلات و پستی و بلندی هایی وجود دارد اما ابتکار عمل و هنرنمایی متولیان این مراکز در برون رفت از چالش ها نقش مهمی درد که در کانون فرهنگی و هنری انصارالمهدی تیم های اجرایی با چنین اقدامی از سختی ها گذشته اند و موفقیت هایی را کسب کرده اند.

جذب عضو و تاثیر گذاری بر نسل جدید به راحتی انجام نمی شود و بسیار متاثر از محیط و خانواده بوده به همین خاطر ابتکار عمل و ایجاد جذابیت برای مشارکت بخشی و جلب نظر همه موثر است.

کانون‌های مساجد به برندسازی نیاز دارند

هم افزایی بین بخشی چگونه رقم خورده است؟

کانون مسجد برای پیشرفت کار خود هم افزایی بین نهادهای فرهنگی دیگر ایجاد کرده که مهمترین ضلع های همکاری معطوف به مدرسه و منزل بوده که مثلت مدرسه، منزل و مسجد را ایجاد کرده و با نفوذ در مدرسه و خانواده هم افزایی متفاوتی به وجود آمده است.

مدیران و تیم اجرایی کانون با اعتمادسازی و جلب نظر خانواده ها، آگاهی بخشی به خانواده ها و برنامه های خانوادگی نظر پدر و مادر فرزندان را برای عضو گیری جذب کرده اند تا حدی که دیدار خانوادگی ایجاد شده و جشن تکلیف هر عضو با حضور مسئولان محلی و تیم کانون در منزل نوجوان انجام می شود.

اطلاع رسانی دائم برنامه‌ها، جلسات خانوادگی، بهره گیری از افراد توانمند در مدیریت کانون باعث شده تا اعتماد عمومی جذب شود.

تعامل با مدارس با وجود سختی ها اما انجام شده و بیشتر برای گروه سنی کلاس های چهارم تا ششم صورت گرفته و کانون در برگزاری برنامه های مدرسه همکاری کرده که برگزاری المپیاد ورزشی و کمک به برگزاری کلاس های تقویتی در مسجد از جمله آن است.

کانون‌های مساجد به برندسازی نیاز دارند

برندسازی تا چه حدی در کانون انصارالمهدی انجام شده است؟

مراکز فرهنگی عمدتا از این کمبود رنج می برند و بدون برندسازی و ایجاد جاذبه و شاخصه در هر محله قادر به موفقیت نخواهند بود که کانون انصارالمهدی با اجرای برنامه های متنوع، اطلاع رسانی و بکارگیری نیروهای توانمند برندسازی ایجاد کرده و توانسته نظر عمومی را به خود جلب کند.

موفقیت در جذب عضو و جلب مشارکت عمومی در تامین هزینه ها و اجرای فعالیت ها ناشی از همین اقدامات از جمله برندسازی فعالیت ها بوده است.

وجه سازی از تیم اجرایی کانون و ساخت جایگاه ویژه در بین افراد جامعه اقدامی اساسی و زیرپایه بوده که منجر به برند سازی شده و همه از این مرکز به عنوان یک نهاد تاثیر گذار یاد می کنند.

کانون‌های مساجد به برندسازی نیاز دارند

کد خبر 1762216

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha