«جبهه‌سازی» با اتحاد و هم‌افزایی مجموعه‌های فرهنگی میسر می‌شود

در سلسله نشست های رسالت اندیشی دفتر بانوان جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان گیلان برای تحقق جبهه سازی در عرصه فرهنگ بر اتحاد و هم افزایی مجموعه‌های فرهنگی تاکید شد.  

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گیلان، راضیه فلاح_ فعال فرهنگی در دومین جلسه از سلسله نشست های رسالت اندیشی دفتر بانوان جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان گیلان که با هدف مرور و بازخوانی بیانات مقام معظم رهبری پیرامون تشکیل جبهه فرهنگی و کارکردهای آن برگزار شد اظهار کرد: جبهه فرهنگی به معنای عام آن، هنوز به طور کامل در کشور شکل نگرفته است.

وی با اشاره به اینکه تحقق جبهه سازی در عرصه فرهنگ نیازمند پشتوانه فکری و تئوریک است گفت: مانند عملکرد یکپارچه‌ای که حزب جمهوری اسلامی در سال‌های اولیه انقلاب داشته است توجه به کار تشکیلاتی احساس می شود.  

فلاح اذعان کرد: ارزش و اهمیت کار تشکیلات تا چندسال گذشته مورد توجه نبود و هر گروهی با توجه به سلیقه شخصی خودش پیش میرفت اما امروز این فرایند در حال اصلاح است.

وی جبهه سازی در عرصه فرهنگی را کاری جدی و عمیق دانست و تصریح کرد: حضور شخصیت هایی مانند حجت‌الاسلام پناهیان و همراهی آن‌ها با جبهه فرهنگی به تقویت پشتوانه فکری جبهه کمک خواهد کرد.

فلاح با تاکید بر اینکه موازی کاری مجموعه‌های فرهنگی از جمله آفت‌های حوزه جبهه سازی است افزود: عدم هم افزایی و هم فکری مجموعه های فرهنگی در اجرای عملیات های فرهنگی سبب شده تا نقشه راه مشخصی وجود نداشته باشد.

ضرورت آسیب‌شناسی تشکیلات در عرصه فرهنگ

سیده زهرا نیک‌پی_ دیگر فعال فرهنگی نیز در این نشست بر لزوم اتحاد و هم افزایی مجموعه های فرهنگی تاکید کرد و ادامه داد: مجموعه های فرهنگی در شرایط کنونی باید از اختلافات پرهیز کنند.

وی گفت: آسیب‌شناسی و بررسی فرایند اقدامات فرهنگی از جمله الزامات تقویت فعالیت‌های مجموعه ها در عرصه فرهنگی است.

نیک‌پی ضمن اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر آسیب‌شناسی تشکیلات در عرصه فرهنگ، گفت: جوانان در راس مجموعه‌های فرهنگی قرار بگیرند و با شنیدن انتقادات، راهکارها و پرهیز از منیت به دنبال تعالی تشکیلات فرهنگی باشند.

کد خبر 1762223

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha