برگزاری همایش بزرگداشت مقام امامزادگان و جشن های دهه کرامت در ۱۲ بقعه شاخص کهگیلویه و بویراحمد

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد از اجرای برنامه های مختلف توسط این اداره در ایام دهه کرامت خبر داد.

حجت الاسلام «قاسم مومنی شاد» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در یاسوج ضمن تبریک پیشاپیش دهه کرامت، اظهار کرد: به مناسبت دهه کرامت برنامه‌های جشنی در ۱۲ بقعه متبرکه استان را در دستور کارداریم.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد تجلیل از عوامل فعال در بقاع متبرکه اعم از هیئت امنا، روحانی فعال در بقاع، هیئت‌های مذهبی فعال بقعه، اعزام مبلغ، برگزاری غرفه پرسش و پاسخ به شبهات پیرامون بقاع متبرکه و شفاف سازی در نحوه هزینه کرد نذورات و فعالیت‌های بقاع متبرکه را از دیگر برنامه ها داست.

وی با اشاره به اینکه همایش بزرگداشت مقام امامزادگان در شهرها و همچنین در مرکز استان در امامزاده مختار علیه السلام با حضور میهمان کشوری برگزار می شود، گفت: توزیع بسته‌های معیشتی با عنوان «قرار دوازدهم» از محل موقوفات و با مشارکت خیرین برای کمک به مردم مستضعف در جوار بقاع متبرکه به نیت سلامتی امام زمان عجل الله صورت می گیرد.

حجت الاسلام مومنی شاد افزود: مانور سلامت در جوار بقاع متبرکه مناطق محروم با همکاری بهداشت و هلال احمر و با هماهنگی با پزشکان عمومی و متخصص نیز در ایام دهه کرامت صورت می گیرد.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد یادآور شد: آمادگی همکاری در زمینه استقبال از کاروان «زیر سایه خورشید» که هر ساله نیز این کار صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: امسال نیز با همکاری دفتر آستان قدس رضوی در استان آمادگی داریم در بقاع متبرکه دارای ظرفیت برنامه‌های مشترک فرهنگی و هنری را داشته باشیم.

حجت الاسلام مومنی شاد جشن تجلیل از دختران همکاران در طول ایام دهه کرامت، دیدار و عیادت از هیئت امناها و خادمین بازنشسته، بیمار یا فعال و همچنین هماهنگی لازم با همه بقاع متبرکه برای پخش صلوات خاصه امام رضا علیه السلام به صورت روزانه از مناره‌ها و بلندگوهای بقاع را از دیگر برنامه های در دستور کار ایناداره کل در ایام دهه کرامت دانست.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: این آمادگی وجود دارد که دستگاه‌های مختلف برنامه‌های خود را در بقاع متبرکه دارای ظرفیت برگزار کنند.

کد خبر 1762235

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha