شمارش معکوس برای آغاز جشن‌های با کرامت

۲۱ تا ۳۱ اردیبهشت‌ماه برای فارسی ها و شیرازی ها ایام فرخنده و شاد است که با اجرا و برگزاری ویژه برنامه های متعدد فرهنگی، هنری، مذهبی و... از سوی نهادهای متولی و البته پای کار آمدن مردم به ویژه مساجد و کانون های فرهنگی هنری قرار است روزهای زیبایی را برای مردم رقم بزند.

خبرگزاری شبستان-استان فارس؛ مهدی رحمانیان| با نزدیک شدن به آغاز دهه کرامت، کم کم رنگ و روی شهرها نیز دستخوش تغییر می شود؛ فضای بهاری شیراز نیز که این روزها به واسطه اردیبهشت زیبایش حس و حال وصف ناپذیری پیدا کرده؛ با همگون شدن دهه کرامت روزهای زیبایی را برای شیرازی ها رقم زده است.

دهه کرامت از مهمترین رویدادهای شاد مردم فارس است چرا که وجود حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) و فرزندان امام هفتم در دیار فارس به ویژه شیراز، به اهمیت آن افزوده و سبب شده تا برنامه های متنوع، شاد و جذاب دهه کرامت در این شهر و دیار جلوه ای دو چندانی به خود بگیرد.

تزیین معابر و فضای عمومی شهر با پرچم ها و ریسه های لامپ های رنگین، نورپردازی ها جذاب، میزبانی مساجد از برنامه های فرهنگی هنری و جشن های میلاد ائمه(ع)، برپایی ایستگاه های صلواتی و... همه از آمدن یک دهه شاد و جذاب برای شهروندان خبر می دهد.

هر ساله از اول تا ۱۱ ذی‌القعده به نام دهه کرامت نامگذاری می‌شود که ابتدای آن ولادت حضرت معصومه(س)، اواسط آن بزرگداشت حضرت شاهچراغ(ع) و انتهای آن سالروز ولادت حضرت علی‌بن موسی‌الرضا(ع) است.

۲۱ تا ۳۱ اردیبهشت‌ماه برای فارسی ها و شیرازی ها ایام فرخنده و شاد است که با اجرا و برگزاری ویژه برنامه های متعدد فرهنگی، هنری، مذهبی و... از سوی نهادهای متولی و البته پای کار آمدن مردم به ویژه مساجد و کانون های فرهنگی هنری قرار است روزهای زیبایی را برای مردم رقم بزند.

شمارش معکوس برای آغاز جشن‌های با کرامت

۱۲۰ نقطه استان فارس میزبان جشن‌های دهه کرامت

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس از برگزاری برنامه‌های دهه کرامت در بیش از ۱۲۰ نقطه شهر و روستا استان فارس خبر داده که با سالروز میلاد حضرت فاطمه معصومه(س) آغاز می شود.

جشن‌های «خواهر برادری»

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس از برگزاری برنامه‌های دهه کرامت در بیش از ۱۲۰ نقطه شهر و روستا استان فارس خبر داده که با سالروز میلاد حضرت فاطمه معصومه(س) آغاز می شود.حجت الاسلام حسین ملک‌مکان با اشاره برنامه های سالروز ولادت حضرت معصومه(س) و روز دختر، از جمله این برنامه‌ها را جشن‌های «مادر دختری»، جشن‌های «خواهر برادری»، پیاده‌روی‌های خانوادگی، حرکت دسته جمعی دختران از ساعت ۱۵:۳۰ روز ۲۰ اردیبهشت‌ماه به سمت حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) عنوان کرده است.

وی با اشاره به اجتماع دختران در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) گفته این مراسم با سخنرانی حجت‌الاسلام شهاب مرادی و مولودی‌خوانی مهدی سلحشور برگزار خواهد شد.

پاتوق‌های دخترانه

در ایام دهه کرامت برخی برنامه‌های تبیینی نیز در دستور کار قرار گرفته که از جمله آن «پاتوق‌های دخترانه» است؛ حجت الاسلام ملک‌مکان این برنامه را در راستای تبیین چرایی حجاب و عفاف و سبک زندگی ایرانی اسلامی می داند که همراه با گفت‌وگوهای چالشی و پرسش و پاسخ برگزار خواهد شد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس برپایی جشن دخترانه در حرم مطهر حضرت سیدعلاءالدین حسین(ع) در ساعت ۱۶ در روز چهارشنبه، ۱۹ اردیبهشت‌ماه‌ سخنرانی و مولودی‌خوانی چهره‌هایی چون حجت‌الاسلام پناهیان و محمود کریمی در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) را از دیگر برنامه‌های این ایام عنوان می کند.

شمارش معکوس برای آغاز جشن‌های با کرامت

۴۰ محله ۴۰ جشن

۴۰ نقطه از شهر شیراز در این ایام میزبان جشن‌های دهه کرامت برگزار خواهد شد؛ جشن هایی که به اذعان رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس به میزبانی مساجد و به صورت محله‌ای اجرا می‌شوند.

همچنین چندین جشن محوری و بزرگ در شیراز همراه با برنامه‌های بسیار متنوع و شاد در محلاتی چون ارگ کریم خان زند، شهر صدرا، شمال غرب شیراز(گلستان)، عفیف‌آباد، گذر حافظ و ورزشگاه شهید دستغیب با حضور  طلاب متبحر در اجرای برنامه‌های شاد سید مرتضی پورعلی و همچنین حجت‌الاسلام شهادب مرادی برگزار می‌شود.

رونمایی از سند راهبردی شیراز

حدود ۵۰۰ عنوان برنامه در ایام دهه کرامت با بیش از ۳ هزار ریز برنامه متنوع در کل استان و شهر شیراز با رویکرد تبیینی و شاد طی دهه کرامت برگزار خواهد شد.

ملک‌مکان با تصریح اینکه در ایام دهه کرامت نیز فضاسازی شهری توسط سازمان فرهنگی شهرداری، ادارات و با همکاری مردم انجام خواهد شد، عنوان کرده در روز بزرگداشت حضرت شاهچراغ(ع) از سند راهبردی «شیراز، سومین حرم اهل بیت(ع) در ایران اسلامی» رونمایی خواهد شد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس با بیان اینکه این سند با زحمت چندهزار ساعته جمعی از نخبگان و اندیشمندان تنظیم شده است، ادامه داده: شورای راهبری این سند را نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز، استاندار فارس و تولیت حرم شاهچراغ(ع) تشکیل می‌دهند.

۳۰۰۰ برنامه در ۳۷ شهر

ملک‌مکان گفته در تمام ۳۷ شهرستان استان فارس جشن‌های دهه کرامت همراه با برنامه‌ای متنوّع و شاد، مسابقات ورزشی، فرهنگی، کتابخوانی، پیاده‌روی‌های شاد خانوادگی و ... برگزار خواهد شد.

به طور کلی حدود ۵۰۰ عنوان برنامه در ایام دهه کرامت با بیش از ۳ هزار ریز برنامه متنوع در کل استان و شهر شیراز با رویکرد تبیینی و شاد طی دهه کرامت برگزار خواهد شد.

کد خبر 1762250

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha