تجمع دانشجویان دانشگاه آمریکایی بیروت و درخواست قطع رابطه با اسرائیل

دانشجویان دانشگاه آمریکایی بیروت از دانشگاه خود خواستند هرگونه رابطه احتمالی با اسرائیل را قطع کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از شفقتنا العربی، روز سه‌شنبه، دانشجویان دانشگاه آمریکایی بیروت، از دانشگاه خود خواستند تا هرگونه رابطه احتمالی با اسرائیل را قطع کند.

دانشجویان دانشگاه آمریکایی در بیروت در جریان همبستگی با فلسطینیان در نوار غزه با برگزاری تظاهراتی تجاوزات رژیم صهیونیستی به نوار غزه را که وارد هشتمین ماه خود شده است، محکوم کردند.

دانشجویان مقابل و داخل ساختمان دانشگاه آمریکایی در منطقه حمرا در غرب بیروت تجمع کردند.

دانشجویان همچنین پلاکاردهایی در دست داشتد که بر روی آنها نوشته شده بود که شرکت‌های حامی اسرائیل را تحریم کنید و اعلام کردند که این شرکت‌ها از خون کودکان غزه می‌نوشند.

شرکت کنندگان در این تظاهرات با شعارهای خود همچنین از دانشگاه آمریکایی بیروت پرسیدند که آیا قرارداد یا معاملات مالی مستقیم یا غیرمستقیم با نهادهای اسرائیلی دارد و در صورت وجود آنها را قطع کند.

احمد موسی، یکی از دانشجویان شرکت کننده در این تظاهرات گفت: ما اینجا هستیم تا از مدیریت دانشگاه آمریکایی بیروت بخواهیم هرگونه همکاری مالی احتمالی اعم از مستقیم یا غیرمستقیم با اسرائیل را متوقف کند و توافقات مشترک را متوقف کند.

موسی از لبنانی‌ها خواست شرکت‌هایی را که آشکارا از اسرائیل حمایت می کنند، تحریم کنند.

دانشجوی عمر محمد الاسعد که در تظاهرات شرکت کرده بود، گفت: آنها هفته ای دو بار تظاهراتی را برای همبستگی با غزه ترتیب می دهند و در این تظاهرات، خواستار توقف نسل کشی اسرائیل در غزه، تشکیل کشور فلسطین و اعلام شفافیت از دانشگاه آمریکایی بیروت در مورد توافق یا همکاری با شرکت های وابسته یا حامی اسرائیل و سپس قطع رابطه با این شرکت‌ها شد.

اسعد تاکید کرد: آنها به عنوان دانشجو مصمم هستند به تظاهرات خود ادامه دهند تا زمانی که دانشگاه به طور شفاف ماهیت روابط خود با مقامات اسرائیلی را آشکار کند.

دانشگاه آمریکایی در بیروت، پایتخت لبنان، تا ساعت ۱۵ و ۵۰ دقیقه به وقت گرینویچ اطلاعیه ای در خصوص مطالبات این دانشجویان صادر نکرد.

اعتراض دانشجویان دانشگاه آمریکایی بیروت به عنوان گسترش جنبش جهانی دانشجویی است که در هفته های اخیر تشدید شده است.

در ۱۸ آوریل، استادان زن و مرد دانشگاه در محوطه دانشگاه کلمبیا در نیویورک تحصن کردند و از دولت خواستند که همکاری دانشگاهی خود را با دانشگاه‌های اسرائیل متوقف کند و سرمایه‌گذاری‌های خود را در شرکت‌های حمایت کننده اسرائیل پس بگیرد.

با مداخله نیروهای پلیس و دستگیری ده ها معترض، تظاهرات گسترش یافت و به ده ها دانشگاه در ایالات متحده و سپس سایر کشورهای غربی و عربی رسید.

کد خبر 1762262

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha