نقش خدمات مالی اسلامی در تقویت ثبات اقتصادی استرالیا

خدمات جامع مالی اسلامی در استرالیا به طور باورنکردنی در حال انجام هستند و پنجره‌ای رو به شکوفایی اقتصادی این کشور باز کرده اند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « techbullion»، خدمات مالی اسلامی به ویژه در چند سال گذشته در استرالیا از محبوبیت بالایی برخوردار بوده است. این خدمات با مزایای زیادی برای مشتریان، مشاغل و اقتصاد بزرگتر همراه است. خدمات جامع مالی اسلامی در استرالیا به طور باورنکردنی در حال انجام هستند و پنجره‌ای رو به شکوفایی اقتصادی در استرالیا باز کرده‌اند. 

ارائه خدمات مالی اسلامی در استرالیا دارای ویژگی‌هایی است که در زیر به آنها اشاره شده است:

۱- جامعیت و راه حل های مالی مبتنی بر ایمان:

خدمات مالی اسلامی در استرالیا تلاش می کند تا یک فرهنگ فراگیر ایجاد کند و به گونه ای طراحی شده است که نیازهای مسلمانان استرالیا را برآورده کند. مؤسسات مالی از طریق ارائه چنین جایگزین های منطبق با شریعت به مردم کمک می کنند تا امور را طبق قوانین شریعت تامین مالی کنند و در عین حال تقوا، متانت و در نتیجه روابط متقابل آنها را تضمین می‌کنند؛ همه این‌ها در نهایت همبستگی و به رسمیت شناختن جامعه مسلمانان را مورد تایید قرار می‌دهد.

۲- ارتقای ثبات مالی و انعطاف پذیری:

اقتصاد مبتنی بر دارایی همراه با کاهش ریسک بحران های مالی و رشد پایدار سرمایه های جمعی از طریق مدیریت محتاطانه و اصول اخلاقی ضروری است. این نشان می دهد که سیستم مالی به خوبی محافظت می شود زیرا از ریسک سیستماتیک جلوگیری می شود و خدمات مالی به طور انعطاف‌پذیر باقی می ماند. این امر باعث می‌شود که اقتصاد در کل با احیای اعتماد به بخش مالی، باثبات بماند.

۳. سرمایه گذاری اخلاقی و مسئولیت اجتماعی:

امور مالی سازگار با اصول اسلامی، سرمایه گذاری‌ها را در حوزه هایی هدایت می کند که به رفاه عمومی کمک می کنند. در حالی که برخی از صنایع ممکن است استانداردهای اخلاقی را رعایت نکنند، این صندوق بر پایداری تمرکز می کند، بنابراین به قلب سرمایه گذارانی نزدیک است که می خواهند تاثیر اجتماعی و نظارت بر محیط زیست داشته باشند. بنابراین، این استراتژی رویکرد سرمایه‌گذاران را تغییر می‌دهد و باعث می‌شود آنها کسانی را ترجیح دهند که هدفشان تشویق سرمایه‌گذاری مسئولانه و مطابقت سرمایه‌گذاری‌ها با ارزش‌های شخصی باشد.

۴. تسهیل  فراگیری مالی:

موسسات مالی اسلامی با ارائه خدمات بانکی به جامعه به حاشیه رانده شده در استرالیا به داوطلبان دسترسی به مقررات مالی را می دهند. آنها یک مسیر جایگزین برای افراد و کسب و کارها برای دریافت وجوه ایجاد می کنند، بنابراین هدف توانمندسازی اقتصادی و برابری اجتماعی را برآورده کرده و مشکل محرومیت مالی در دسترسی به خدمات مالی را حل می کنند و در نهایت، سیستم مالی فراگیرتری را ترویج می کنند.

۵. تامین مالی دارایی محور برای رشد اقتصادی:

اقتصاد اسلامی بر تامین مالی با پشتوانه دارایی ها تاکید دارد که بر خلاف سیستم مالی مبتنی بر مالیات است. از این رو به رشد اقتصادی پایدار، ایجاد شغل و نوآوری های تجاری کمک می کند. این امر با هدایت پس‌اندازها به سمت دارایی‌های سرمایه‌ای و تمرکز بر فعالیت‌های تولیدی که یکی از بهترین روش‌ها برای رشد اقتصاد و بهبود تاب‌آوری اقتصادی است، محقق می‌شود.

به طور خلاصه، خدمات مالی اسلامی یکپارچه بسیار فراتر از بخش بانکی است و توجه زیادی به سهام، جمع آوری ثروت، و یکپارچه سازی دارد؛ همچنین تعادل بیشتری را در عین حفظ ثبات و سرمایه گذاری اخلاقی به همراه دارد.

توجه به این نکته بسیار مهم است که اقتصاد اسلامی شکل‌گیری یک سیستم مالی قوی را ترویج می‌کند زیرا هر فرد و کسب‌وکاری در پی آن است که به سویله آن پیشرفت کند.

بر خلاف بانکداری متعارف، هدف از اقتصاد و بانکداری اسلامی، کمک به بانکداری اخلاقی، مسئولیت اجتماعی و اقتصاد است. این عملکرد همراه با رشد مالی اسلامی و نقش آن به زودی اهمیت بیشتری در استرالیا پیدا می‌کند.

کد خبر 1762280

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha