مسکن مهم‌ترین اولویت سفر رئیس جمهوری به قم است

استاندار قم با اشاره به سفر روز پنجشنبه هیئت دولت به قم گفت: بررسی وضعیت طرح نهضت ملی مسکن مهم‌ترین موضوع سفر رئیس جمهوری به قم خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان قم، سیدمحمد آقامیری،با اشاره به سفر رئیس جمهوری به قم به خبرنگاران گفت: دور اول سفر ریاست جمهوری به قم با ۱۴۸ مصوبه همراه بود که ۱۰۱ مصوبه در حوزه اعتبارات بوده است.

استاندار قم گفت: درسفر اول آیت الله رئیسی ۱۴۸ مصوبه به ارزش ۴ هزار و ۲۵۱ میلیارد تومان برای استان قم به تصویب رسید و نهایتاً بیش از ۲ هزار و ۷۳۱ میلیارد تومان تخصیص انجام شد.

وی با اشاره به اجرای کامل ۳۴ مصوبه در دور اول سفر رئیس جمهوری به قم افزود: ۹۸ مصوبه در دست اقدام است و ۱۶ مصوبه به دلیل وجود ایرادات قانونی و بعضاً وجود معارض مسکوت مانده است.

آقامیری با اشاره به دومین سفر رئیس دولت سیزدهم به قم در روز پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت گفت: تعداد قابل توجهی از وزرا از جمله وزرای کشور، نیرو، کشاورزی، صنعت معدن و تجارت، میراث فرهنگی و صنایع گردشگری، راه و شهرسازی، به همراه تعدادی از معاونان رئیس جمهوری به عنوان نماینده آیت الله رئیسی در بخش‌ها و شهرستان‌های استان حضور پیدا می‌کنند.

استاندار قم در ادامه به برنامه‌های آیت الله رئیسی در سفر به قم پرداخت و گفت: یکی از اصلی‌ترین برنامه‌های آقای رئیسی دیدار عمومی با مردم قم در روز پنجشنبه و در حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها است.

آقامیری افزود: مردم قم در روز پنجشنبه ساعت ۱۰ صبح از حد فاصله چهارراه شهدا تا حرم حضرت معصومه (س) به استقبال رئیس جمهوری خواهند رفت و حجت الاسلام و المسلمین رئیسی از حوالی ساعت ۱۱ تا اذان ظهر در جمع مردم سخنرانی می‌کند.

وی از برنامه‌ریزی برای بازدید رئیس جمهوری از چندین طرح عمرانی استان خبر داد و گفت: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده رئیس جمهوری از چندین طرح از جمله طرح نهضت ملی ساخت مسکن بازدید و روند اجرای آن را پیگیری خواهد کرد.

استاندار قم همچنین به برپایی میزهای ارتباطات مردمی دستگاه‌ها همزمان با سفر رئیس جمهوری و هیئت دولت به قم پرداخت و گفت: در روز سفر رئیس جمهور ۴۰۰ نفر از طریق سامانه سامد به شماره تلفن ۱۱۱ آماده شنیدن مشکلات مردم و رسیدگی به موضوعات مطرح شده خواهند بود و مردم می‌توانند با ذکر نام و نام خانوادگی و اعلام کد ملی مشکلات خود را مطرح و در ادامه نیز پیگیری کنند.

استاندار قم همچنین به طرح‌های نیمه کاره استان اشاره کرد و افزود: عزم دولت سیزدهم تکمیل طرح‌های نیمه تمام از جمله مونوریل، فرودگاه و مترو است.

آقامیری سپس به موضوع فرودگاه قم پرداخت و ادامه داد: برای احداث فرودگاه ۳ موافقت اصولی نیاز است که در حال حاضر موافقت اولیه برای احداث فرودگاه کسب شده است.

وی گفت: موافقت اولیه به معنای موافقت اصولی دستگاه‌های مرتبط مبنی بر احداث فرودگاه در استان است و قم در حال حاضر آماده گرفتن مجوز ساخت فرودگاه است.

استاندار افزود: در صورتی که موافقت‌های نهایی و مجوزهای لازم اخذ شود ظرف دو ماه آینده عملیات ساخت فرودگاه آغاز و این کلان پروژه ظرف ۱۸ ماه ساخته و به بهره‌برداری می‌رسد.

وی به موضوع مترو نیز اشاره کرد و گفت: خط یک مترو قم آماده است و منتظر تهیه ۳ رام قطار برای تست گرم این خط هستیم.

آقامیری گفت:  یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان از طرف دولت برای خرید واگن‌های مترو تخصیص داده شده است.

وی احیای واحدهای راکد و نیمه راکد صنعتی را یکی دیگر از خدمات دولت عنوان کرد و گفت: در دولت سیزدهم ۱۶۳ واحد صنعتی استان احیا شده و ۲۹۵ واحد دیگر نیز در دست احیا و بازگردانی به چرخه تولید است.

وی همچنین به موضوع مونوریل پرداخت و افزود: هزار میلیارد تومان اعتبار برای شروع مجدد عملیات ساخت مونوریل در نظر گرفته شده و موضوع مونوریل از مصوبات و پیگیری‌های ویژه در سفر آتی رئیس جمهوری به قم خواهد بود.

آقامیری در پایان به برخی از اقدامات صورت گرفته در دولت سیزدهم اشاره کرد و گفت: در حوزه مسکن، استان قم در سه سال گذشته احداث بیش از ۶۵ هزار مسکن آغاز شده است که این میزان ۱۳۰ برابر بیشتر از سه سال آخر دولت قبل است.

کد خبر 1762319

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha