از برگزاری بیش از ۱۰۰ عنوان برنامه توسط کاروان «زیر سایه خورشید» تا جشن برای زندانیان و کاروان شادپیمایی

مسئول دفتر آستان قدس رضوی در استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به حضور کاروان «زیر سایه خورشید»، گفت: بیش از ۱۰۰ عنوان برنامه توسط این کاروان در دستور کار آنها قرار دارد.

«ستار هدایت خواه» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در یاسوج ضمن تبریک پیشاپیش دهه کرامت، اظهار کرد: از میلاد حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها تا میلاد حضرت امام رضا علیه السلام به عنوان دهه کرامت نام گذاری شده است.

مسئول دفتر آستان قدس رضوی در استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه برای دهه کرامت برنامه‌های مختلفی در دستور کار قرار گرفته، گفت: سفره کرامت و اطعام تعدادی از نیازمندان در قالب «رواق خدمت» از جمله کارگران به تعداد ۲۰ هزار پرس غذا در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: با همکاری دبیران کانون خدمت رضوی در شهرستان‌های استان کهگیلویه و بویراحمد برنامه‌های مختلفی با حضور خدام و خادم یاران رضوی برگزار می‌شود.

هدایت خواه افزود: ورزشکاران استانی که در سطح ملی مقام کسب کرده‌اند در قالب «نشان ارادت» توسط خانه‌های خدمت رضوی این نشان به آنها اهدا خواهد شد.

دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در استان کهگیلویه و بویراحمد طرح «میثاق با امام» در قالب جشن امام رضا علیه السلام با حضور خادمان حرم این امام همام در شهرستان‌های استان را از دیگر برنامه‌های دهه کرامت دانست و بیان کرد: در قالب «مشق کرامت» از نخبگان علمی، ورزشی، برترین‌های کنکور و ... نیز تجلیل خواهد شد.

وی طرح «معین الضعفا» به عنوان یک الگوی جهادی در مناطق محروم را از دیگر برنامه‌های دهه کرامت برشمرد و اظهار کرد: «کلام نور» در قالب کرسی‌های طرح تلاوت با همکاری اداره کل تبلیغات اسلامی و نهادهای فرهنگی و قرآنی نیز در دستور کار قرار دارد.

هدایت خواه با اشاره به اینکه «نذر شفا» نیز با حضور گروه‌های پزشکی سلامت در مناطق مختلف استان صورت می‌گیرد، گفت: به همت خادم یاران رضوی و با همکاری سایر نهادها در مناطق مختلف استان چایخانه‌های امام رضا (ع) تحت عنوان ایستگاه‌های صلواتی نیز انجام می‌شود.

مسئول دفتر آستان قدس رضوی در استان کهگیلویه و بویراحمد یادآور شد: هدیه به نوعروسان مناطق محروم در قالب پویش ملی «هدیه امام» در نظر گرفته شده است.

وی خاطرنشان کرد: با حضور اعضای کانون خانواده رضوی پویش ملی «نسل رضوی» با حضور در زایشگاه‌ها و عیادت از مادرانی که فرزند تازه متولد شده دارند، انجام می‌گیرد.

هدایت خواه برپایی جشن برای زندانیان را از دیگر برنامه‌های دهه کرامت دانست و ادامه داد: خادم یاران رضوی نیز با حضور در مراکز انتقال خون، بخشی از خون خود را در قالب طرح «نذر خون» به نیازمندان اهدا می‌کنند.

این فعال فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد از برگزاری کاروان شادپیمایی در روز دهم ذی‌القعده سخن به میان آورد و گفت: در قالب طرح «شکوه مادری» مادرانی که بیش از پنج فرزند را تربیت کرده‌اند، تجلیل خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه همایش پیاده‌روی خانواده‌های خادم یاران رضوی هشتم ذی‌القعده برگزار می‌شود، بیان کرد: تجلیل از خادمان ملت مثل پاکبان‌ها، هلال احمر، نیروهای مسلح و... نیز از دیگر برنامه‌های دهه کرامت است.

هدایت خواه با اشاره به برگزاری میز خدمت در نماز جمعه هشتم ذی‌القعده با حضور خادم یاران رضوی، ادامه داد: در قالب «یاد یاران ۲» و «یاد یاران سه» از خادم یاران بیمار و همچنین خانواده‌های خادم یاران متوفی سرکشی خواهد شد.

مسئول دفتر آستان قدس رضوی در استان کهگیلویه و بویراحمد برگزاری پاتوق کتاب، میثاق یاران به منظور بازدید از خانواده شهدا و جانبازان، حضور خادم یاران در نماز جمعه، برپایی جشن برای فرزندان شهدا و ... را از دیگر برنامه‌های دهه کرامت در این استان دانست.

وی افزود: جشن «زیر سایه خورشید» بیش از ۱۰ سال در استان کهگیلویه و بویراحمد در حال برگزاری بوده و در این مدت خدام حرم رضوی با پرچم متبرک امام رضا (ع) در همه شهرها، بسیاری از روستاها و مناطق محروم استان کهگیلویه و بویراحمد حضور پیدا می‌کنند.

هدایت خواه خاطرنشان کرد: این کاروان با اقشار مختلف مردم دیدار دارند و بیش از ۱۰۰ عنوان برنامه نیز توسط کاروان «زیر سایه خورشید» در دستور کار آنها قرار دارد.

کد خبر 1762355

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha