دانش آموزان مستعد قرآنی در مساجد اجرای برنامه دارند

معاون فرهنگی و پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: متولیان کانون های مساجد و تشکل های دینی زمینه پرورش و اجرای برنامه دانش آموزان مستعد قرآنی را فراهم کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، «مهدی نم نبات» در آیین اختتامیه دانش آموزان پسر چهل و دومین دوره مسابقات قرآن و عترت استان اصفهان به میزبانی نجف آباد اظهار داشت: مسابقات قرآن و عترت استعدادهای قرآنی وو معارف اسلامی را در ۱۲ رشته شناسایی می کند که بعضی از آن ها قابلیت رشد بالایی دارند.

معاون فرهنگی و پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان افزود: نخبگان قرآنی هر کدام توانایی تاثیر گذاری اجتماعی دارند که علاوه بر بهره گیری از استعدادهای آنان در اجرای برنامه های مدارس، امکان بهره گیری در مراکز عمومی مثل مساجد نیز وجود دارد.

وی با بیان اینکه بسیاری از دانش آموزان در کانون های مساجد همکاری دارند، تصریح کرد: متولیان این مراکز فرهنگی و هنری زمینه ساز پرورش استعدادها باشند و از افراد توانمند در برنامه های قرآنی استفاده کنند.

نم نبات با اشاره به تعامل مدارس، دانش آموزان و خانواده ها با موسسات قرآنی و فرهنگی و هنری خاطرنشان کرد: این نهاد با ارائه برنامه های تخصصی زمینه ساز رشد و پیشرفت استعدادهای مستعد بوده و باعث می شوند دانش آموز با مستعد رشد حداکثری داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه امسال ۲۸۲ هزار دانش آموز در مسابقات قرآن و عترت این سال تحصییل شرکت کردند، تصریح کرد: پس از راهیابی ۵۰ هزار نفر آنان به مرحله منطقه ای و سپس سه هزار نفر به مرحله قطبی بین چند شهرستان ها، برترین ها شناسایی شدند.

نم نبات ادامه داد: نفرات اول هر رشته از مسابقات قرآن و عترت مرحله قطبی به مرحله نهایی راه یافتند و در این قسمت برترین ها به مرحله کشوری با دیگر دانش آموزان در سطح ملی رقابت می کنند.

وی با اشاره به برگزاری مسابقات در رشته های فرهنگی و هنری نیز گفت: در این مسابقات نیز دانش آموزان فعال در رشته های فرهنگی و هنری آثار خود را برای رقابت شرکت دادند که از گروه ها و نفرات برتر در برنامه های شهرستانی و استانی استفاده خواهد شد.

کد خبر 1762396

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha