طرح جامع تالاب کجی نهبندان با محوریت توانمندسازی جوامع محلی تدوین می شود

عباس زاده گفت: طرح جامع تالاب نمکزار کجی نهبندان با تاکید بر توانمندسازی جوامع محلی اجرا می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، علیرضا عباس‌زاده امروز (۲۰ اردیبهشت) در جریان بازدید از تالاب نمکزار کجی نهبندان اظهار داشت: تالاب کجی نمکزار یک سرمایه ملی در خراسان جنوبی و شهرستان نهبندان است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی افزود: سازمان حفاظت محیط زیست برای حفاظت از این سرمایه مهم که یک اثر ملی هم است، طرح جامع مدیریت و احیای تالاب را به تصویب رساند.

عباس زاده با بیان اینکه در سال ۱۴۰۰، کارگروه استانی ستاد احیا و مدیریت تالاب کجی نمکزار برگزار شد، گفت: طرح جامع تالاب با تاکید بر توانمندسازی جوامع محلی، استفاده از ظرفیت های طبیعی تالاب و توسعه گردشگری در این منطقه پایه ریزی شده است.

وی گفت: تالاب کجی نمکزار یک موهبت الهی بوده و ما وظیفه داریم با یک برنامه ریزی دقیق این تالاب را همچنان زنده نگه داریم.

به گفته وی؛ زندگی مردم با تالاب در این منطقه عجین شده است و ما طرح مدیریت تالاب با رویکرد، توانمندسازی جوامع ملی داریم تا اگر بهره مندی از تالاب دارند در راستای احیای آن، به مردم فشار مضاعف وارد نشده و یا در روند بهره برداری مردم از اراضی تالاب در طرح مدیریت صدمه ای وارد نشود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی گفت: چهارمین جلسه استانی مدیریت تالاب کجی در شهرستان و در محل تالاب برگزار شد، امسال به دنبال بارش رحمت الهی تالاب آبگیری و آماده بهره برداری  مردم در بازدیدها و استفاده گردشگری  و تامین آب منطقه است.

عباس زاده گفت: در بخش کشاورزی و در طرح جامع تالاب موضوعات اصلاح الگوی کشت اراضی تحت تاثیر تالاب، راه دسترسی به تالاب، سازه های آبخیزداری و طرح های منابع طبیعی، بهره برداری مردم، پیش بینی لازم برای آب منطقه ای و کنترل آب های زیرزمینی دیده شده است.

وی در پایان گفت: همه مدیران برای حفظ و ارتقای و بهره برداری از تالاب کجی نهبندان وحدت خواهند داشت تا موجب رونق و شکوفایی و استفاده تالاب در بخش های مختلف باشیم.

کد خبر 1762460

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha