سنگ تمام نوجوانان بیرجندی در جشن تولد کریمه اهل بیت(ع)

دختران و پسران نوجوان مسجد حضرت معصومه (س) بیرجند در جشن بزرگ بانوی کریمه اسلام، سنگ تمام گذاشتند، یکی درب ورودی مسجد، مهمانان حضرت را خوشامد می گفت، آن یکی مهمانان را هدایت؛ در طول مراسم هم این نوجوانان مسجد بودند که از مهمانان با کامل صبر و حوصله و با احترامی وصف ناشدنی پذیرایی می کردند.

خبرگزاری شبستان_ خراسان جنوبی: سمیه محمدی_ دهه کرامت بهترین فرصت برای خودسازی جوانان به ویژه دختران است. این هدیه‌های ارزشمند خداوند به خانواده‌ها است که با تاسی از شخصیت متعالی حضرت فاطمه معصومه(س) سعی و تلاش در راه کمال، توفیق و سعادت الهی را دارند.

دختران امروز؛ مادرانی هستند که نقش بسیار حساسی در تعیین سرنوشت فرهنگی و فکری هر جامعه ایفا می‌کنند لذا باید در محیطی برخوردار از امنیت اجتماعی، فرهنگی و خانوادگی رشد و تعالی یابند.

2.jpg

ولادت با سعادت کریمه اهل بیت فاطمه معصومه(س) فرصتی را در اختیار خانواده‌ها گذاشته است تا شاکر این فرشته‌های الهی باشیم.

دیار تدین و تمدن خراسان جنوبی در شب میلاد حضرت معصومه(س) غرق در شادمانی بود، مسجد حضرت فاطمه معصومه(س) تنها مسجد مزین به نام این حضرت در شهر بیرجند است که در شب میلاد این کریمه میزبان ۲ هزار نفر از عاشقان این حضرت بود.

مسجد حضرت معصومه(س) بیرجند به مناسب روز دختر حال و هوای دیگری به خود گرفته بود، عاشقان و شیفتگان خاندان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) همه آمدند و ارادت خود را به کریمه اهل بیت(ع) و خاندان پاکش ابراز کردند.

دختران و پسران نوجوان مسجدی در جشن بزرگ این بانوی کریمه سنگ تمام گذاشتند، یکی درب ورودی مسجد مهمانان حضرت را خوشامد می‌گفت، آن یکی مهمانان را هدایت. در طول مراسم هم این نوجوانان مسجد بودند که حس مشترکی از ارادت به معصومه (س) داشتند و از مهمانان حضرت با کامل صبر، حوصله و با احترامی وصف ناشدنی با نقل و شیرینی پذیرایی می‌کردند.

جشن بزرگ و محوری روز دختر بنا به رسم این مسجد هر ساله برگزار و بیش از ۲ هزار نفر از مردم در آن شرکت می‌کنند.

3.jpg

بچه‌ها همراه با متولیان مسجد با همدلی و با اجرای برنامه‌های شاد فرهنگی، سرود، مولودی‌خوانی، مسابقه، طنز پردازی، قرعه کشی و اهدای جوایز و ... این شب خجسته را برای شرکت‌کنندگان خاطره‌انگیز کردند.

تنها مسجد مزین به نام حضرت معصومه در شهر بیرجند

به گفته علی محمدپور- مدیر کانون فرهنگی هنری شهد رحمتی مسجد حضرت معصومه(س) در محله جنت و منطقه جدید التاسیس مهرشهر بیرجند با همت مردم محلی و کمک خیرین در سال ۱۳۸۷ احداث شد.

وی ادامه داد: نام مسجد ابتدا، به نام هیئت آل‌هاشم بود، چون ما مسجدی به نام متبرک حضرت معصومه (س) در شهر بیرجند نداشتیم، پیگیر شدیم تا این مسجد به نام این حضرت مزین شود.

محمدپور بزرگترین ظرفیت این مسجد را واقع شدن در محله پر از نوجوان و جوان بیرجند عنوان کرد و ادامه داد: با توجه به قرار گرفتن این مسجد در بافت جدید شهری، شاهد حضور نوجوانان زیادی در مسجد هستیم که بزرگترین سرمایه و ظرفیت کشور هستند.

وی گفت: برای جذب این نوجوانان به مسجد برنامه‌های اوقات فراغت، قرآنی، ورزشی، احکام و مداحی، سبک زندگی، زندگی و ازدواج آسان برگزار می‌شود.

به گفته این مدیر کانون، همه نوجوانان در این مسجد به ویژه در برگزاری جشن‌ها مسئولیت دارند تا هویت و استقلال خود را باز یابند.

وی با بیان اینکه زیرزمین مسجد حضرت معصومه (س) باشگاهی برای نوجوانان و جوانان است که جوانان را دور هم جمع می‌کند، افزود: بعلاوه برنامه‌های ورزشی از جمله کوهنوردی، شنا، سینما و ... را برای بچه‌ها در دستور کار داریم.

وی گفت: مکبّر مسجد هم بچه‌ها هستند، کوچکترها همراه با بزرگترها در برنامه‌های فرهنگی مسجد شرکت می‌کنند.

شناسایی ۳۰۰ نیازمند در مهرشهر

مدیرکانون فرهنگی و هنری شهید رحمتی گفت: نیازمندان محله جنت مهرشهر را شناسایی کرده‌ایم و به مناسب میلاد حضرت معصومه (س) ۵۰ بسته غذایی بین آنها توزیع شد، حدود ۲۰۰ تا ۳۰۰ خانواده تحت پوشش این مسجد هستند که مرحله به مرحله به همه کمک می‌کنیم.

1.jpg

محمدپور گفت: نفرات برتر مسابقاا نهج البلاغه استان از مسجد ما بودند که به مسابقات کشوری هم دعوت شدند، دو قاری قرآن استانی هم از فعالان این مسجد هستند.

وی از وجود بیش از ۲۰۰ نیروی نوجوان و جوان در این مسجد خبر داد و گفت: این مسجد شرایط خوبی با وجود این تعداد نوجوان دارد اما در برگزاری برنامه‌های شاد و فرهنگی و تامین هزینه‌ها مشکل داریم چراکه این مسجد درآمدزایی ندارد.

مدیر کانون فرهنگی هنری شهید رحمتی گفت: مشکل بزرگ این مسجد کوچک بودن مکان آن است، در جشن روز دختر با استقبال زیاد مردم، عاشقان اهل بیت در مسجد جا نمی‌شوند و ما شرمنده مردم می شویم.

از قربانی کردن تا ختم قرآن برای اموات

حجت الاسلام حسین نخعی – امام جماعت مسجد حضرت فاطمه معصومه(س) هم در گفت و گو با خبرنگار شبستان به ظرفیت بزرگ این مسجد یعنی وجود نوجوانان و جوانان اشاره کرد و گفت: برنامه‌های روتین و مناسبت‌های ملی و مذهبی ما با کمک نوجوانان و جوانان  مسجد برگزار می‌شود.

وی برگزاری دوره‌های آموزشی احکام،قرائت زیارت امین‌الله، زیارت عاشورا، درس‌هایی از نهج البلاغه، پخش کلیپ‌های بصیرتی و اخلاقی، دعای توسل، زیارت حضرت معصومه(س)، دعای کمیل و زیارت آل یاسین را از برنامه هفتگی این مسجد عنوان کرد و گفت: هر شب بعد از تعقیبات نماز یک صفحه از قرآن تلاوت می‌شود.

امام جماعت مسجد حضرت فاطمه معصومه(س) از همدلی ارکان مسجد خبر داد و گفت: بیشتر جوانان این مسجد در مجموعه آموزش و پرورش و بسیج و سپاه جذب شده اند، وجود دو حافظ قرآن و دو قاری و رتبه برتر نهج البلاغه از افتخارات این مسجد است.

حجت الاسلام نخعی گفت: هیئت کریمه اهل بیت علیهم‌السلام با حضور ۷۰ نفر نوجوان، بستر خوبی برای جذب نوجوان و جوانان است، رفتن به سینما با نوجوانان، برنامه‌های استخر و چمن مصنوعی همه موجب شده تا بچه ها دور هم جمع شوند.

وی با بیان اینکه خواهران مسجد اول هر ماه قمری قربانی دارند و گوشت بین نیازمندان توزیع می‌شود، گفت: ختم قرآن توسط بانوان برای شادی اموات هم برگزار و هزینه آن خرج مسجد و نیازمندان می‌شود.

وی مشکل مسجد را فضای کوچک و نداشتن حسینیه عنوان کرد و گفت: در کنار مسجد زمین وجود دارد  اما نیاز است مسئولان برای ساخت آن، کمک کنند.

کد خبر 1762543

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha