فضیلت دهه کرامت به زبان هنر برای جوانان تبیین شود

مدیر کانون فرهنگی و هنری آل یاسین ارومیه گفت: دهه کرامت فرصت بسیار خوبی است که شخصیت‌ها و کرامات امام رضا (ع) وحضرت معصومه(س) را در قالب های هنری و مراسمات به قشر جوان شناساند. 

حجت الاسلام و المسلمین عادل اسمعیلی گورچین قلعه، امام جماعت و مدیر کانون فرهنگی و هنری آل یاسین مسجد آل یاسین ارومیه،  در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان آذربایجان غربی گفت: یکی از اصلی‌ترین دلیلی که این دهه را دهه کرامت نامیدند، به خاطر کرامات این دو بزرگوار، حضرت رضا(ع) و حضرت معصومه (س) است وکرامت به معنای جود، سخا و بزرگواری است. 

وی افزود:دهه کرامت فرصت بسیار خوبی است که شخصیت‌ها و کرامات امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) را در قالب های هنری و مراسمات به قشر جوان شناساند که ائمه معدن کرامت هستند و باید از سیره کرامتی آن بزرگواران  الگو گرفت. 

مدیر کانون فرهنگی و هنری آل یاسین ارومیه ادامه داد: دهه کرامت چون اولش مصادف با سالروز ولادت کریمه اهل بیت حضرت معصومه(س) می‌باشد ما باید اصول اخلاقی ایشان را به دختران و زنان انتقال دهیم که مهترین اصول اخلاقی و ویژگی ایشان عفاف وحجاب، ولایت محوری، اخلاق، شجاعت، دستگیری از نیازمندان بوده و زن امروزی می‌تواند از زندگی ایشان به‌عنوان اسوه حسنه درس بگیرد. 

وی بیان کرد: اسامی و عناوین دهه کرامت می‌تواند در تبیین و ترویج الگوی سوم زن موثر باشد و اینکه شعار بهترین دختر دنیا مفهومش این است که شاخصه های کمالی یک انسان دینی و خدایی را داراست و شخصیتی که اسوه عفاف وحجاب است و یکی از القاب ایشان معصومه می‌باشد و به این جهت که زندگی ایشان رنگ خدایی داشته است. 

حجت الاسلام اسمعیلی با اشاره به ویژگی دختران شایسته نیز افزود: حیا محوری، عفاف محوری، زندگی عفیفانه، رعایت حجاب گفتاری، رفتاری، عبادت محوری، قرآن محوری، اخلاق خوش، بصیرت،  ولایت محوری، شجاعت، اقتدار و درصحنه بودن از ویژگی های دختران شایسته، فاطمی و رضوی است.

کد خبر 1762592

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha