سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری تسهیل می‌شود

ضرغامی، رفع موانع سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری از موارد مهمی است که برای تحقق شعار سال به جد آن را پیگیری می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان چهارمحال و بختیاری، سید عزت‌الله ضرغامی در نشست کارگروه گردشگری استان چهارمحال و بختیاری اظهارداشت: دولت سیزدهم کارهای بزرگ و زیادی انجام داده اما ما یک ضعف بزرگی داریم که در بیان و رسانه ای کردن این اقدامات ناتوان هستیم.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ادامه داد: تلاش دشمن برای ناموفق نشان دادن عملکرد دولت در داخل و خارج بی‌سابقه است و هیچ دولتی به اندازه دولت سیزدهم مورد هجمه واقع نشده و انصاف در بیان عملکردهای این دولت رعایت نمی‌شود.

وی تصریح کرد: تقاضا می‌شود هر یک از دستگاه‌ها برای خود پیوست رسانه‌ای تهیه کنند و عملکرد خود را بر اساس آن رسانه‌ای کنند تا اثرگذاری بهتری داشته باشد.

ضرغامی ادامه داد: در حوزه گردشگری باید اطلاع‌رسانی مطلوبی صورت گیرد و در این راستا می‌توان از ظرفیت تابلوهای راهسازی در جاده‌ها بهره گرفت این موضوعی است که در جاده‌های ارتباطی استان چهارمحال و بختیاری کمتر مشاهده شد.

وی با بیان اینکه مردم ما اهل گردش هستند و کشور ما دیدنی است، اظهار داشت: ما باید این ظرفیت‌ها را درست معرفی کنیم و این در حالیست که در معرفی ظرفیت‌ها مشکل داریم.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی افزود: شرکت‌هایی که در حوزه راه فعالیت دارند زیبایی‌های استان را در کنار تبلیغ فعالیت‌های خود انجام دهند.

ضرغامی با تاکید بر اینکه ظرفیت‌های گردشگری بالایی در کشور وجود دارد، افزود: ۳۰ میز گردشگری در کشور راه‌اندازی شده که همه شاخص و سرآمد است.

وی به ظرفیت‌های گردشگری استان چهارمحال و بختیاری نیز اشاره کرد و گفت: این استان هم سرشار از ظرفیت است و هم نیروی انسانی خوب و ویترینی از زیبایی‌های قومیت‌ها را دارد و موقعیت جغرافیایی آن در مرکز کشور واقع شده که همگی مواهب و مزیت برای این استان به شمار می‌رود اما در عین حال باید زیرساخت ها و ارتباطات هوایی و ریلی و زمینی در این استان تقویت شود.

 وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اشاره به وجود ۱۹ هزار تپه تاریخی در کشور، تصریح کرد: برخی از این تپه‌ها هنوز کاوش نشده و تنها برای فنس‌کشی دور این تپه‌ها به ۳ و نیم همت اعتبار نیاز است که تامین آن از سوی دولت دشوار است.

ضرغامی با بیان اینکه توجه به گردشگری در دولت سیزدهم تقویت شده است، گفت: یکی از اقدامات شاخص دولت که در نشست اخیر هیات دولت انجام شد تخصیص ۱۰ همت برای تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام گردشگری بود.

وی با بیان اینکه رونق گردشگری نیاز به ورود سرمایه‌گذار بخش خصوصی دارد، تاکید کرد: در استان‌ها سرمایه‌گذاران را ترغیب و تشویق به فعالیت کنید چراکه گردشگری سودآوری بالایی دارد و زود بازده است و درآمد پایدار و پاک به همراه دارد و موجب شادی و نشاط مردم می‌شود.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در خطاب به مسئولان این استان گفت: شما سرمایه‌گذار را به سرمایه‌گذاری تشویق کنید ما موانع سرمایه گذاری را برطرف می‌کنیم.

ضرغامی افزود: به تازگی مشکل ۵۰ طرح چند هزار میلیارد تومانی در کشور را با هم افزایی بین بخشی را برطرف کردیم.

وی با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب در مشارکت‌دهی مردم در امور، تصریح کرد: به تعبیر من، معظم‌له براین موضوع اشاره دارند که باید مشارکت مردم را در کشور رشد دهیم از همین رو هر چه مانع ذهنی و روانی سرمایه گذار است را باید شناسایی و آن را رفع کرد.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تاکید کرد: اگر موانع گردشگری برطرف شود بسیاری از سرمایه گذاران حتی به تسهیلات و وام بانکی هم احتیاج پیدا نمی‌کنند.

وی یادآور شد: فشار دشمن ممکن است گاهی روحیه‌ها را خراب کند از همین رو نباید به هجمه‌ها و کارشکنی‌ها اعتنایی کرد و باید مسیر درست خود را پیش گرفت.

کد خبر 1762618

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha