اوج برائت از مشرکین، کفار و دشمنان دین امسال در سرزمین وحی اتفاق خواهد افتاد

امام جمعه موقت یاسوج به دیدار رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با کارگزاران حج امسال اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری فرمودند «حج امسال، حج برائت است» یعنی اوج برائت از مشرکین، کفار و دشمنان دین امسال در سرزمین وحی اتفاق خواهد افتاد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، حجت الاسلام والمسلمین «سیروس حکمتی نیک» ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه ضمن توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، دوری از گناه و معصیت، اظهار کرد: موضوع ارزشمند دعا، درخواست و مسئلت از خداوند برای رفع نیازمندی‌ها و حوائج موضوع گسترده‌ای بوده که در متون دینی ما از زوایای مختلف مورد تاکید قرار گرفته است. 

نماینده ولی فقیه در سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه موقت یاسوج گفت: آداب دعا کردن به درگاه خداوند آثار ارزشمند دنیوی و اخروی دعا، عامل استجابت دعای انسان به درگاه خداوند موانع استجابت دعا هر کدام بخشی از ابعاد مختلف دعا است. 

وی خاطرنشان کرد: آنچه مسلم است در متون دینی از ما خواسته‌اند اهل دعا، مناجات با خدای مهربان، انابه و تضرع به درگاه الهی باشیم و برای رفع نیازمندی‌های خود از درگاه الهی طلب کنیم. 

حجت الاسلام حکمتی نیک با اشاره به سوال شخصی در محضر پیامبر گرامی اسلام (ص) مبنی بر اینکه «ای رسول خدا، چه شده که ما این همه به درگاه الهی دعا می‌کنیم، ولی خداوند دعای ما را مستجاب نمی‌کند؟، افزود: پیامبر گرامی اسلام (ص) فرمودند «یکی از علت‌های اصلی عدم استجابت دعای ما مردم دل مردگی ما مردم است و اینکه دل ما به نور و ذکر خدا، زنده نباشد و دل مرده شویم». 

خطیب موقت نماز جمعه یاسوج با اشاره به فرموده پیامبر گرامی اسلام (ص) مبنی بر اینکه چند عامل وجود دارد که باعث دل مردگی انسان می‌شود که به عنوان موانع استجابت دعا هستند»، ادامه داد: فرمودند «نخستین عامل دل مردگی برخی انسان‌ها این است که ما حق بندگی و اطاعت خداوند را آن طور که شایسته و بایسته است، ادا نمی‌کنیم، مطیع و بنده خوبی برای دستورات خداوند نیستیم». 

وی یادآور شد: خدای مهربان برای ما دستورالعمل زندگی، برنامه سعادت آفرین و شریعت آسمانی فرستاده و ما موظف هستیم در مقام عمل به آموزه‌های دینی حق بندگی خداوند را ادا کنیم. 

حجت الاسلام حکمتی نیک با اشاره به اینکه فقط حق خدا را بشناسیم و بگوییم لا اله الا الله یا قل هو الله احد کافی نیست، اظهار کرد: باید به دستورالعمل‌های خداوند در زندگی خود اهل عمل باشیم، اگر این کار را انجام دادیم دل ما به یاد خدا زنده می‌شود، اما اگر این کار را انجام ندادیم، دل می‌میرد. 

امام جمعه موقت یاسوج ضمن تاکید بر اینکه باید خدا را بشناسیم و معرفت الهی پیدا کنیم، افزود: باید بعد از معرفت الهی، به دستورات خدای بزرگ و به شریعت آسمانی، برنامه‌های سعادت آفرین که در قالب آیات نورانی قرآن کریم و از لسان پیامبر گرامی اسلام (ص) برای ما بیان شده، عمل کنیم. 

وی گفت: حضرت محمد (ص) فرمود دومین عامل دل مردگی که سرانجام دعای انسان به درگاه خداوند به اجابت نمی‌رسد« این است که ما قرآن می‌خوانیم اما اهل عمل به محتوای قرآن نیستیم، قرائت و تلاوت ظاهری قرآن را داریم، اما به دستورات زیبای خداوند و قرآن عمل نمی‌کنیم». 

حجت الاسلام حکمتی نیک خاطرنشان کرد: ما در قرآن آیات حجاب، ربا، پرداخت وجوهات شرعیه را انجام می‌دهیم ولی در مقام عمل، اهل عمل نیستیم، اهل تلاوت قرآن هستیم ولی اهل عمل به قرآن هم باید باشیم.

امام جمعه موقت شهر یاسوج ادامه داد: پیامبر رحمت للعالمین فرمود «ما مردم دوست داریم به بهشت برویم، اما برای ورود به بهشت اهل عمل نیستیم»، بهشت را مجانی به کسی نمی‌دهند بلکه باید تلاش کرد، نعمت‌های خداوند را به دست آورد و اهل عمل به دستورات دین باشیم تا در سرای آخرت و بهشت برین و از همه مهمتر رضوان الهی شامل حال ما شود.

وی چهارمین عامل دل مردگی انسان از دیدگاه پیامبر خاتم (ص) را این موضوع دانست که«ادعای دوستی پیامبر خدا را داریم ولی نسبت به اهل بیت پیامبر کینه توز و دشمن هستیم»، گفت: امامت مکمل رسالت و امامت و ولایت اهل بیت علیهم السلام متمم نبوت و رسالت و هر دو با هم هستند.

حجت الاسلام حکمتی نیک خاطرنشان کرد: پیامبر گرامی اسلام (ص) پنجمین عامل دل مردگی انسان را «ادعای انسان مبنی بر دشمن بودن با شیطان می داند»، در حالی که ما انسان‌ها در مقام عمل موافق شیطان و مقلد کورکورانه شیطان و دنباله روی او هستیم.

خطیب موقت نماز جمعه یاسوج اظهار کرد: اگر شیطان را با دشمن خود می‌دانیم، باید در برابر توطئه شیطان نه بگوییم و در برابر شیطان و شیاطین ایستادگی کنیم، صرف ادعای دشمنی کفایت نمی‌کند.

وی ادامه داد: پیامبر گرامی اسلام (ص) فرمود «ششمین عامل دل مردگی انسان این است که ما مردم ادعا می‌کنیم دنیا طلب نیستیم، ولی همه دور امورات دنیا جمع شده ایم»، همه ادعا می‌کنیم که دنیا طلب نیستیم ولی هر روز برای مال دنیا با یکدیگر نزاع و دعوا داریم.

حجت الاسلام حکمتی نیک خاطرنشان کرد: حضرت محمد (ص) فرمود «هفتمین عامل دل مردگی انسان این است که ما مردم ادعا می‌کنیم که از عذاب خدا می‌ترسیم، اما مردم هنوز از دنیا نرفته، با عملکرد بد، بدن خود را در آتش می‌اندازند و بستر را برای ورود به جهنم خود فراهم می‌کنند».

امام جمعه موقت یاسوج گفت: اگر از عذاب الهی می‌ترسیم شرط دارد و شرط آن ترک گناه، معصیت، نافرمانی خدا، عصیان به درگاه الهی و تسلیم خدا شدن است.

وی یادآور شد: پیامبر گرامی اسلام (ص) فرمود «هشتمین عامل دل مردگی انسان این است که ما مردم به جای پرداختن به عیب‌های خود، مشغول عیب جویی از دیگران هستیم».

حجت الاسلام حکمتی نیک گفت: حضرت محمد (ص) فرمود «نهمین عامل دل مردگی انسان این است که همه ما مردم اقرار و اعتراف به مردن و مرگ می‌کنیم ولی هیچ کدام آماده برای مرگ نیستیم».

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه موقت یاسوج افزود: پیامبر گرامی اسلام فرمود « نهمین عامل دل مردگی انسان این است که ما مرده‌ها را تشییع و در قبرستان دفن می‌کنیم و مجالس ترحیم برگزار و قرائت فاتحه داریم، ولی از این مرگ و میرها عبرت نمی‌گیریم».

وی در خطبه دوم نماز جمعه امروز یاسوج ضمن توصیه مجدد خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، دوری از گناه و معصیت، ادامه داد: یکی از موجوداتی که خداوند در قرآن کریم به بخشی از زوایای زندگی او اشاره فرموده و یک سوره قرآن نیز به نام او نازل شده «زنبور عسل» است.

حجت الاسلام حکمتی نیک با اشاره به آیه ۶۸ سوره «نحل»، ادامه داد: خداوند می‌فرماید «ای پیامبر خدای تو به زنبور وحی کرد که لانه خود را در دل کوه‌ها، تنه درختان و در داربست‌هایی که انسان می‌سازد، بسازد» و این لانه‌سازی زنبور بر اساس هدایت غریزی است، نه اینکه خداوند جبرئیل را فرستاد تا زنبور این کار را انجام دهد بلکه این هدایت غریزی است.

امام جمعه موقت یاسوج بیان کرد: خوراک زنبور عسل با بسیاری از موجودات دیگر مثل پشه متفاوت بوده و معمولاً روی گل‌ها می‌نشیند، شهد گل را می‌مکد و غذای لذیذ و پاکیزه میل می‌کند و به همین دلیل زیباترین ماده غذایی به نام «عسل» را تولید می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: امام علی علیه السلام می‌فرماید «ای انسان! مثل زنبور عسل باش، وقتی می‌خواهد بخورد، پاکیزه‌ترین‌ها را می‌خورد، طعام و غذای او بسیار پاکیزه است، وقتی می‌خواهد اثر بگذارد و نتیجه عقل او را ببینیم، پاکیزه‌ترین چیز یعنی عسل را بر جای می‌گذارد».

حجت الاسلام حکمتی نیک یادآور شد: لازمه آن این است که ما انسان‌ها نیز خوراک جسمی در عرصه تامین معیشت، امرار معاش و گذران زندگی و هم خوراک معنوی ما پاک، حلال و طیب باشد، در تامین معیشت اهل حلال و حرام باشیم، درآمد ما سالم، وجوهات شرعی را ادا کرده و برای درآمد مال خود زحمت کشیده باشیم.

امام جمعه موقت یاسوج ضمن تاکید بر اینکه در تامین خوراک معنوی خود نباید سر هر سفره‌ای بنشینیم، گفت: باید سر سفره و خانه با کرامت پیامبر گرامی اسلام، اهل بیت علیهم السلام بنشینیم، دستورات خداوند مهربان را اطاعت کنیم و آنچه می‌آموزیم، آموزه‌های دینی و تعالیم آسمانی باشد.

وی به سالروز ولادت فاطمه معصومه سلام الله علیها دختر امام موسی کاظم (ع) و خواهر امام رضا (ع) اشاره کرد و افزود: از روز تولد حضرت معصومه سلام الله علیها تا سالروز ولادت امام رضا علیه السلام به نام دهه کرامت نام گذاری شده است.

حجت الاسلام حکمتی نیک ضمن تبریک ایام دهه کرامت، خاطرنشان کرد: همزمان با روز تولد کریمه اهل بیت و این شخصیت بزرگ که حرم وی در قم ملجا و پناهگاه شیعیان و محبین اهل بیت، مسلمانان و مراجع تقلید است، در پرتو عنایت ایشان علما و مراجع ما استنباط احکام دینی را انجام می‌دهند.

امام جمعه موقت یاسوج با اشاره به اینکه روز تولد حضرت معصومه سلام الله علیها به نام روز دختر نام گذاری شده، بیان کرد: دختر از رحمت‌های الهی است.

وی خاطرنشان کرد: در صدر اسلام یکی از خرافه‌های حاکم بر عرب جاهلی ارزشی برای دختران قائل نبودند و این موجود ظریف و لطیف الهی را زنده به گور می‌کردند، اسلام با همه خرافات از جمله این خرافه مبارزه کرد.

حجت الاسلام حکمتی نیک افزود: خدای مهربان به پیامبر گرامی اسلام (ص) دختری عنایت داشت که نور چشم، پاره تن و جگر گوشه پیامبر شد و این نشان می‌دهد که دختر تا چه اندازه ارزشمند است.

خطیب موقت نماز جمعه یاسوج دختر را نعمت و رحمت الهی دانست و افزود: فرزندان به ویژه دختران نیاز به دقت در تربیت دارند، به ویژه در عصر جدید و این فضای تبلیغاتی مسموم علیه تفکر ناب اسلام باید بیشتر مراقب و مواظب فرزندان به ویژه دختران باشیم.

وی به روز ۲۴ اردیبهشت ماه، سالروز لغو امتیاز تنباکو توسط آیت الله میرزای شیرازی اشاره کرد و افزود: بعد از فتوای آیت الله میرزای شیرازی در سال ۱۲۷۰ ه، ش که در قالب یک قرارداد بزرگ امتیاز تنباکو منابع کشور ما را انگلیس به یغما ببرد، میرزای شیرازی فتوا داد استعمال دخانیات حرام بوده و در حکم محاربه با امام زمان (عج) است که این فتوای تاریخی اثرگذار بوده و اثر این فتوای مهم در دربار ناصرالدین شاه نیز نمایان شد.

حجت الاسلام حکمتی نیک خاطرنشان کرد: این کار نقش ارزشمند فقاهت، مرجعیت و علمای شیعه در پاسبانی از آموزه‌های دین مبین اسلام است و همچنین علمای دیگر از جمله امام امت، رهبر فرزانه انقلاب آثار هدایت‌های حکیمانه و مدبرانه ایشان را امروز در عرصه جهانی می‌بینیم.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج خیزش و جنبش ارزشمند دانشجویی در بیش از ۲۰۰ دانشگاه دنیا را نتیجه همین مدیریت مرجعیت شیعه دانست و گفت: یکی از تحلیلگران می‌گوید این‌ها شاگردان آیت الله در ایران هستند که این نشان دهنده نفوذ معنوی انقلاب اسلامی با هدایت‌های حکیمانه رهبر معظم انقلاب و نقش روحانیت اصیل، مراجع تقلید و انقلاب بزرگ امام (ره) است.

وی نامه تاریخی حضرت امام خمینی (ره) خطاب به گورباچف رهبر شوروی سابق را یادآور شد و افزود: علما و روحانیت شیعه پاسبانان، مرزبانان و حافظان اصلی دین در طول تاریخ اسلام به ویژه در دوران غیبت امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف بودند .

حجت الاسلام حکمتی نیک ۲۶ اردیبهشت ماه، سالروز اشغال سرزمین فلسطین به دست رژیم غاصب صهیونیستی را یادآور شد و گفت: در سال ۱۳۲۷ ه.ش فلسطین در چنین روزی به دست اسرائیل اشغال شد و حدود ۷۵ سال است در سرزمین بیت المقدس شاهد جنایت، کشتار، خونریزی، قتل عام کودکان بی‌گناه و مردم هستیم که اوج این قساوت را در این ۶ ماه اخیر مشاهده می‌کنیم.

امام جمعه موقت یاسوج یادآور شد: رژیم تصنعی و ساختگی صهیونیستی کار او کشتار و از بین بردن جهان اسلام و قبله نخست مسلمانان است و بیش از ۷۵ سال مرتکب جنایت می‌شود، این رژیم برای دیده بانی و حفظ منافع اروپایی‌ها و غربی‌ها تاسیس شده بود.

وی فلسفه به وجود آمدن رژیم صهیونیستی را حفاظت از منافع غرب و آمریکا دانست و اظهار کرد: در سیلی محکمی که رژیم غاصب صهیونیستی از نظام جمهوری اسلامی ایران دریافت کرد، این عملیات تنبیهی و حتی در طوفان الاقصی آمریکا و غربی‌ها به کمک رژیم غاصب آمدند که نه تنها نتوانست دیده بانی انجام دهد و منافع آمریکا را حفظ کند، بلکه آمریکا و غربی‌ها به کمک او آمدند تا این رژیم را نجات دهند.

حجت الاسلام حکمتی نیک تاکید کرد: این رژیم جعلی و تصنعی در حال غرق شدن بوده و انشاالله شاهد زوال و نابودی این رژیم خواهیم بود.

امام جمعه موقت یاسوج به دیدار رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با کارگزاران حج امسال اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری فرمودند «حج امسال، حج برائت است» یعنی اوج برائت از مشرکین، کفار و دشمنان دین امسال در سرزمین وحی اتفاق خواهد افتاد، زیرا رژیم جعلی اسرائیل و جبهه استکبار مرتکب مهم‌ترین جنایت‌ها علیه بشریت و مسلمانان شده و ضرورت دارد این موضوع مهم برائت از دشمن در سراسر جهان اسلام اتفاق بیفتد.

کد خبر 1762619

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha