زنان و دختران در فرهنگ اسلامی از جایگاه ممتاز و ویژه‌ای برخوردار هستند

امام جمعه پاتاوه حضرت معصومه (س) را بهترین الگو برای دختران دانست و گفت: زنان و دختران در فرهنگ اسلامی از جایگاه ممتاز و ویژه‌ای برخوردار هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، حجت الاسلام والمسلمین «سیدرحمت الله سیادت» ظهر امروز(۲۱ اردیبهشت ماه) در خطبه های نماز جمعه شهر پاتاوه ضمن سفارش خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، به موضوع تقوا و خصال مومن از نظر قرآن مجید به بیان سخنی از امام علی علیه السلام در خطبه۸۳ نهج البلاغه اشاره و اظهار کرد: «تقوا، باعث عبور از پل صراط و دخول ابدی در بهشت الهی است».

امام جمعه شهر پاتاوه با اشاره به اینکه خداوند متعال در سوره انفال آیات « ۲-۳» پنج خصلت از مومنین را بیان فرموده، گفت: در این آیات آمده «منحصراً مومنان، آن کسانی هستند که چون یاد شود خدا به بیم آید دل‌هایشان، یعنی ترسی، که ناشی از معرفت است نه ترس از گناه، نشانه دیگر مومنان این است که وقتی آیات خدا بر آنان خوانده می‌شود، ایمانشان افزون می‌گردد، یعنی ایمان واقعی، نه ایمان عاریه‌ای».

وی سومین و چهارمین نشانه دیگر مومنین را توکل و اتکاء به پروردگار و برپا دارنده نماز دانست و افزود: توکل، به معنای دست روی دست گذاشتن نیست، در مقابل تکلیف‌ها، تعهدها و مسئولیت‌ها بی‌تفاوت باشند. آنها که به پا می‌دارند نماز را، فقط نماز خواندن نیست، یک حقیقت برتر و بالاتری است، نماز به معنای اکمل آن که با خشوع، به جماعت، به وقت، با اخلاص و با ارکان صحیح آن اقامه شود.

حجت الاسلام سیادت در ادامه بحث خود، بیان کرد: نشانه پنجم مومنان این است که «از آنچه به آنان روزی کرده‌ایم، انفاق می‌کنند». انفاق، یعنی پر کردن خلآءها و نیازهای جامعه، معنای وسیع رزق، مثل انفاق مال، عمر، فرزندان، آبرو ،توان جسمی، فکری و معنوی، از همه امکانات باید برای فقر زدایی هزینه کنیم.

امام جمعه شهر پاتاوه در خطبه سیاسی ابتدا با تبریک مناسبت «۱ذی القعده»، سالروز میلاد با سعادت حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها، روز دختران و آغاز دهه کرامت، به ابعاد عظمت شخصیت حضرت معصومه (س) و تکریم دختران از نظر اسلام اشاره و افزود: ثواب زیارت آن حضرت بنا بر مکاشفه آیت الله مرعشی نجفی(ره) ثواب زیارت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیهما، ثواب زیارت امام رضا علیه السلام و بهشت بوده و حضرت معصومه (س) عالمه، عاقله، عارفه و یاور امام زمانش بود، چه پدرش و چه برادرش امام رضا علیهما السلام-اهل بصیرت و مجاهده بود.

وی با اشاره به اینکه زنان و دختران در فرهنگ اسلامی از جایگاه ممتاز و ویژه‌ای برخوردار هستند، حضرت معصومه (س) را بهترین الگو برای دختران دانست و تصریح کرد: اسلام و انقلاب ما، بهترین الگو برای جریان تعلیم و تربیت به ویژه تربیت دختران را حضرت فاطمه(س) و ائمه می داند.

حجت الاسلام سیادت در بخش دیگری از خطبه سیاسی با تبریک هفته تاسیس هلال احمر و گروه‌های جهادی به همه امدادگران و جهاد گران، از مدیر هلال احمر شهرستان دنا و همکاران در کسب رتبه برتر استانی، همچنین از مسئول قرارگاه جهادی طلایه‌داران ظهور استان تشکر و قدردانی کرد و گفت:به لطف الهی مسئول گروه جهادی طلایه داران ظهور استان بسیار فعال، بیش از ۱۵۰۰ بسته معیشتی در سطح استان توزیع نموده و بیش از ۱۶۰۰ سری جهیزیه در اختیار مزدوجین در سطح استان قرار داده است.

امام جمعه شهر پاتاوه به نقل از رهبر معظم انقلاب، خاطرنشان کرد: «مدیران باید جهادی و شبانه روز به مردم خدمت کنند».

وی در فراز دیگری از خطبه سیاسی به پیامدهای قطع روابط اقتصادی ترکیه با رژیم صهیونیستی اشاره کرد و ادامه داد: شدت جنایت‌های اسرائیل در نوار غزه، حتی ترکیه را نیز به سمت قطعی روابط تجاری سوق داده است .

حجت الاسلام سیادت یادآور شد: ترکیه همواره منافع اقتصادی را مقدم بر سیاست‌های خود دانسته است، اما تحت فشار افکار عمومی این بار وضعیت فرق می‌کند.

خطیب جمعه شهر پاتاوه مسئله محروم شدن صادرکنندگان ترکیه از بازاری حدوداً«۶» میلیارد دلاری که بین ۷۰ تا ۸۰ درصد صادرات خود به اسرائیل تولید می‌کنند را از دلایل دانست و ادامه داد: اسرائیل همچنین یکی از اصلی‌ترین مقاصد فولاد ترکیه است.

وی بالا رفتن هزینه‌ها برای مصرف کنندگان در اراضی اشغالی را یکی از تبعات اقتصادی برای آنها دانست و خاطرنشان کرد: اعلام ممنوعیت تردد کشتی‌های تجاری در دریای سرخ و تنگه باب المندب از سوی انصارالله یمن و همچنین حملات مکرر گروه‌های مقاومت، به بنادر رژیم کودک کش هزینه‌ها و زمان انتقال کالا از بازارهای جهانی به اراضی اشغالی را به شدت افزایش داده است که این امر به بالا رفتن تورم دامن زده است.

کد خبر 1762642

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha