حرم مطهر شاهچراغ(ع) تقوا را در شیراز جلوه‌گر می‌کند

آیت الله دژکام با اشاره به اینکه حرم مطهر احمدبن موسی (ع) محور عزت بخش و پیش برنده شیراز است، گفت: اگر می‌خواهیم تقوا را در شهر جلوه گر کنیم باید به حرم بپردازیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از فارس، آیت الله دژکام در جلسه مشترک شورای اداری و فرهنگ عمومی فارس اظهار کرد: طی ۴۰ سال گذشته نوعی نگرانی و دلواپسی نسبت به عقب ماندگی شیراز نسبت به آفاق ملی در میان مردم و مسئولان استان وجود داشته است.

امام‌جمعه شیراز با اشاره به آیاتی از سوره طلاق که خدا فرموده “وَمَنْ یَتَّقِ اللَّهَ یَجْعَلْ لَهُ مَخْرَجًا ، وَیَرْزُقْهُ مِنْ حَیْثُ لَا یَحْتَسِبُ”، افزود: سوال این است که چگونه باید این عقب ماندگی را جبران کنیم؟پیشنهاد قرآن کریم این است تقوا زمینه ساز حل مشکلات و جبران عقب ماندگی ها است و دیگر راه‌ها به در بسته می‌خورد.

نماینده ولی فقیه در فارس با اشاره به آیه‌ای از سوره حج، ادامه داد: خداوند فرموده است که “ذَٰلِکَ وَمَنْ یُعَظِّمْ شَعَائِرَ اللَّهِ فَإِنَّهَا مِنْ تَقْوَی الْقُلُوبِ”، تعظیم شعائر الهی نشانه تقوا است و در شیراز پرداختن به حرم مطهر شاهچراغ (ع) نمونه‌ای از بزرگداشت شعائر است.

وی با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب بر جایگاه شیراز به عنوان سومین حرم اهل بیت (ع)، گفت: اگر می‌خواهیم تقوا را در شهر جلوه گر کنیم باید به حرم بپردازیم و اکنون شورای شهر شیراز در تدوین سند راهبردی شیراز سومین حرم اهل بیت (ع) پیشقدم شده است.

آیت الله دژکام افزود: شورای شهر و شهرداری شیراز همکاری خوبی در این زمینه انجام داده‌اند و  جلودار این حرکت هستند و باید در اجرای این سند همت عالی داشته و به بقیه نیز صف بدهند.

امام جمعه گفت: حرم مطهر احمدبن موسی (ع) محور عزت بخش و پیش برنده شیراز است و هرچه عظمت برای شهر می خواهیم زیر این پرچم تامین می شود و اگر محورهای ۱۴ گانه سند راهبردی شیراز سومین حرم اهل بیت (ع) را پیگیری کنیم، دیگر بخش‌ها مانند اقتصاد، فرهنگ، سیاست و اجتماع نیز سامان می یابد.

نماینده ولی فقیه در فارس یادآور شد: به فرموده رهبر معظم انقلاب، شیراز باید برای جهان الهام بخش باشد.

وی از دست‌اندرکاران خواست که موضوع سند حرم مطهر را جدی گرفته تا به مرحله اجرایی و عملیاتی برسد و سپس گفت: این کار فقط دولتی یا فقط ملتی نیست و همه با همکاری خود می‌توانند این شهر را به جایی که لازم است، برسانند.

کد خبر 1762960

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha