توسعه سطح معرفتی مردم نسبت به اهل بیت مهترین وظیفه است

یدالهی گفت: فرهنگ سازی بر مبنای اصول اعتقادی و معنوی و توسعه سطح معرفتی مردم نسبت به اهل بیت(ع) از مهترین وظایف ما در قبال ائمه اطهار است.

سید مرتضی یدالهی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران با گرامیداشت دهه کرامت و جایگاه حضرت معصومه (س) و روز دختر در دین مبین اسلام اظهار کرد: تکریم بانوان، تکریم جامعه و ارزش نهادن به مبانی اسلام است.

وی افزود: بهره گیری از ظرفیت پر برکت دهه کرامت برای نشر فرهنگ اهل بیت (ع) و ولایت در جامعه بویژه قشر جوان بسیار تأثیر گذار است و تلاش ما برای نهادینه کردن این مهم در این دهه و طول سال است.

توسعه سطح معرفتی مردم نسبت به اهل بیت مهترین وظیفه است

وی با اشاره به برگزاری جشن‌بزرگ دختران آفتاب در نکا به مناسبت روز دختر یادآور شد: این جشن با هدف گرامیداشت سالروز میلاد حضرت معصومه(س) و روز دختر برگزار شد.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نکا یادآور شد: ایستگاه صلواتی، مولودی خوانی، دف نوازی گروه آوا نوا، استندآپ کمدی، اجرای گروه سرود مدرسه نورسما و بسیاری از برنامه های شاد از جمله برنامه های این‌همایش بود.

یدالهی گفت: فرهنگ سازی بر مبنای اصول اعتقادی و معنوی و توسعه سطح معرفتی مردم نسبت به اهل بیت(ع) از مهمارین وظایف ماست.

وی با بیان مختصری از زندگینامه حضرت معصومه(س) افزود: آن حضرت، فرزند امام موسی کاظم(ع) بوده و همراه امام رضا(ع) هر دو در دامان پاک یک مادر به نام بانو نجمه خاتون(س) رشد و پرورش یافته اند و حضرت معصومه(س)، معصوم به معنایی که در مورد پیامبران و امامان به کار می رود نبوده، اما ایشان دارای طهارت روح و کمالات معنوی بالایی بودند، به گونه ای که به زائرانش وعده بهشت داده شده است.

توسعه سطح معرفتی مردم نسبت به اهل بیت مهترین وظیفه است

یدالهی خاطر نشان کرد: دختران‌جامعه ما توانسته اند در بسیاری از زمینه ها موفقیت های خوبی کسب کنند و توانمندی های خود را نشان دهند که باید این توانمندی ها به جامعه و جهان شناسانده شود.

وی گفت: پیروی از ائمه اطهار و حضرت معصومه(س) و تأسی از منویات آنها را در داشتن جامعه ای سالم، مهم و مؤثر است و دختران و بانوان در جامعه ما در عرصه های مختلف، استعداد و توان بالای خود را نشان داده اند و ثابت کرده اند که می توانند نقش بسیار مهمی در توسعه جامعه داشته باشند.

کد خبر 1763089

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha