حال و هوای دهه کرامت در استان اصفهان

استان اصفهان این روزها به سبب شادی دهه کرامت حال و هوای دیگری پیدا کرده و البته که کار با کریمان دشوار نبوده و شیرین خواهد بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، روزهای دهه کرامت در زیبایی های اردیبهشت ماه در حال گذر است و حال و هوای رضوی و کریمانه در شهر و روستاها پیچیده و هر کسی هم که ددر این فضا قدم می زند دلش شاد و روحیه امیدواری در وجودش تجلی می شود.

مراسمات، جشن ها، طرح های فرهنگی و حمایتی و شور و شوق آیین های کریمانه از جمله برنامه  های این روزهای زیبا و معنوی است که به همت تشکل های مردمی و حمایت دستگاه های اداری و خدماتی اجرا می شود.

آحاد مردم در گروه های سنی مختلف برای خدمت به جامعه و جشن های کریمانه حکایت از عشق و ولایت مداری دارد که این ملت برای هدایت، سلامتی و پیشرفت خود به کریمان توسل جویند و کارها را آسان کنند.

مساجد و کانون های فرهنگی و هنری محور عمده این برنامه ها هستند که بچه های مسجد با پیشنهاد و طرح های خود در تکاپو هستند.

حال و هوای دهه کرامت در استان اصفهان

جشن های مردمی با بسته های تبرکی رضوی در مساجد

جشن های مردمی ولادت حضرت معصومه(س) و امام رضا(ع) در این دهه به میزبانی مساجد برگزار می شود که بالغ بر هزار مسجد در استان اصفهان برنامه شاخص در این خصوص دارند.

کانون های فرهنگی و هنری مساجد که برنامه ریزی این فعالیت ها را انجام می دهند در تعدادی از این مراکز سرود و نمایش آماده شده که در جشن ها اجرا می شود.

سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان اصفهان در این خصوص گفت: نیمی از کانون های مساجد این استان در دهه کرامت برنامه های شاخص از جمله جشن، مسابقه و رویدادهای فرهنگی و هنری اجرا می کنند.

حال و هوای دهه کرامت در استان اصفهان

محمدتقی محمدیان افزود: در شهرستان های استان اصفهان ستاد دهه کرامت با دبیری ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی تشکیل و بچه های مسجد بخش عمده از این برنامه ها را تولید می کنند.

وی ادامه داد: اجرای سرودهای خیابانی و جمعی کانون های مساجد در محله ها و جشن های منطقه ای فراگیر شده و البته گروه های نمایشی نیز برنامه اجرا می کنند.

محمدیان برگزاری مسابقه کتابخوانی، تجلیل از نوجوانان مسجدی، مسابقات هنری و جشن های روز دختر را از جمله برنامه های این مراکز در دهه کرامت اعلام کرد.

حال و هوای دهه کرامت در استان اصفهان

عضویت رایگان در کتابخانه های عمومی استان اصفهان

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان اصفهان به طرح و برنامه های دهه کرامت این نهاد اشاره کرد و گفت: در این ۱۰ روز عضویت در کتابخانه های عمومی تحت نظارت نهاد رایگان می باشد.

علی شاه نظری ادامه داد: طرح عضویت رایگان در کتابخانه های عمومی یکی از برنامه هایی است که به مناسبت های مختلف اجرا می شود.

وی به برگزاری جشن در کتابخانه‌های عمومی به این مناسبت اشاره کرد و یادآورشد: کتابخانه های عمومی هر منطقه برنامه شاخصی دارند که در این ایام برگزار می کنند.

شاه نظری با اشاره به اینکه مسابقه کتابخوانی رضوی یکی از فعالیت های شاخص نهاد کتابخانه های عمومی کشور است، خاطرنشان کرد: شمار شرکت کنندگان در این مسابقه زیاد بوده و تنوع رشته ای باعث شده تا اقشار مختلف شرکت کرده و از ترنم رضوی بهره مند شوند.

حال و هوای دهه کرامت در استان اصفهان

اعزام به قم و مشهد مقدس

یکی از طرح و برنامه های این ایام، اعزام گروه‌های مختلف به مشهد الرضا و قم است که توسط گروه‌ها و تشکل‌های مختلف انجام می شود.

مراکز فرهنگی، مدارس و تشکل های دینی این طرح را ویژه اعضا خود اجرا می کنند که در این میان امسال پدافند هوایی شهید نصر اصفهان اردویی را به مقصد قم برگزار کرد.

فرمانده پدافند هوایی منطقه مرکزی کشور گفت: اردوی اعزام کادر نظامی و اداری پدافند هوایی به شهر مقدس قم همزمان با دهه کرامت اجرا شد.

امیر سرتیپ علی حدادی افزود: این اردو به صورت خانوادگی انجام شد که علاوه بر ایجاد معنویت در نشاط خانوادگی نیز تاثیر دارد.

نمایشگاه کتاب و جشن های محلی

برپایی نمایشگاه کتاب و جشن‌ های محلی از جمله برنامه‌های این ایام است که در تعامل با شهرداری ها اجرا می شود که مصادیق بارز آن را در کلانشهر ها می بینیم.

شهرداری های نجف آباد، ‌اصفهان، کاشان، خمینی شهر و دیگر شهرهای استان اصفهان چنین برنامه هایی را در محله های مختلف برگزار می کنند.

نجف آباد نیز نمایشگاه کتاب و نمایشگاه هنری را به همین مناسبت برپا کرده که میزبان شهروندان است.

حال و هوای دهه کرامت در استان اصفهان

میزبانی از خادمان حرم حضرت معصومه و حرم امام رضا

بخش عمده ای از برنامه های این دهه توام با حضور خادمان دو حرم مقدس حضرت معصومه و امام رضا هستند و این گروه ها برنامه هایی را اجرا می کنند.

گروه های سه نفره خادمان حضرت معصومه(س) به شهرستان های استان اصفهان سفر کرده اند و برنامه هایی را در این مناطق اجرا می کنند.

مسئول شبکه جوانان نمایندگی آستان قدس رضوی اصفهان هم از حضور خادمان رضوی خبر داد و اذعان داشت: این خادمان طبق برنامه ریزی مشخص به تمامی شهرستان ها سفر می کنند.

محمد توکلی زاده توزیع بسته های تبرکی و اجرای برنامه در جشن ها را از جمله برنامه های خادمان رضوی اعلام کرد.

حال و هوای دهه کرامت در استان اصفهان

کد خبر 1763269

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha