حمله به دانشجویان حامی فلسطین در دانشگاه «موناش» استرالیا

حمله به دانشجویان حامی فلسطین در دانشگاه «موناش» استرالیا جرقه بحث ملی درباره آزادی بیان و تبعیض در دانشگاه‌ها را برانگیخته است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « radioislam»، معترضان به جنگ اسرائیل در غزه هفته‌هاست در دانشگاه‌های استرالیا از جمله «موناش» و «ملبورن» اردو زده‌اند و از این موسسات می‌خواهند روابط خود را با تولیدکنندگان سلاح برای رژیم صهیونیستی قطع کنند.

 این تظاهرات منجر به اعتراضات متقابل حامیان اسرائیل شده است، مانند تظاهرات روز دوشنبه در «موناش»، که جرقه بحث ملی درباره آزادی بیان و تبعیض در دانشگاه‌ها را برانگیخته است.

«زیاد محمود»، دانشجوی افتخاری دانشگاه موناش استرالیا در مصاحبه با «رادیو اسلام» تاکید کرد که اعتراضات در استرالیا بخشی از یک جنبش جهانی است که از اقدامات مشابه در سراسر جهان الهام گرفته شده است. این اعتراضات به ویژه یک اثر موجی ایجاد کرده است، که از دانشگاه کلمبیا در نیویورک شروع شده و تا ملبورن گسترش یافته است.

گزارش‌های رسانه‌ها نشان می‌دهد که تحقیقات پلیس در پی حملات به اردوگاه حامی فلسطین در دانشگاه موناش در جریان است.

 علیرغم این حوادث، معترضان قول داده اند که تحت تاثیر تهدید و ارعاب قرار نگیرند. اردوگاه همبستگی غزه از زمان تأسیس تاکنون حملات مکرری را با ادعای تخریب اموال، سرقت و آزار و اذیت دانشجویان گزارش کرده است.

به گفته محمود، احساسات عمومی به طور قابل توجهی در استرالیا تغییر کرده است و حمایت از فلسطین در چند ماه گذشته در این کشور مضاعف شده است.

وی افزود: رسانه‌ها همچنان به ارائه نادرست آنچه در غزه وجود دارد، ادامه می‌دهند و ما باید کاری در این زمینه انجام دهیم تا به عدالتی که باید در قبال مردم فلسطین اجرا شود، برسیم.

محمود خاطرنشان کرد که موضع دولت استرالیا در قبال مسئله فلسطین متحول شده است و نقش آن به عنوان یکی از امضاکنندگان قطعنامه سازمان ملل برای به رسمیت شناختن فلسطین به عنوان یک کشور گواه آن است. این تغییر نشان دهنده تغییر رویکرد به مسئله فلسطین و اذعان به وضعیت اسفناک بشردوستانه است.

وی افزود: پیش بینی می‌شود که در هفته های آینده تنش قابل توجهی بین مدیران دانشگاه و دانشجویان مصمم که هیچ نشانه ای از عقب نشینی از اعتراضات خود نشان نمی دهند، وجود خواهد داشت.

همچنین پروفسور «گریدی ونویل» ، معاون علمی دانشگاه ملی استرالیا در مورد مداخلات بیشتر مسئولان در صورت تغییر نکردن رفتار دانشجویان هشدار داده است.

کد خبر 1763535

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha