برکات دهه کرامت با یک کاروان خورشید در آستانه اشرفیه

کاروان زیر سایه خورشید که اینروزها مهمان گیلانی‌ها شده است، شهر به شهر و طرح به طرح راهی خانه دل شیفتگان حضرت قدسی امام هشتم می‌شوند و زیارت از راه دور را سرمه چشمان بی قرار دوستدارن علی بن موسی الرضا(ع) می کنند...

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گیلان_ نوشین کریمی

همزمان با آغاز دهه کرامت و طبق سنت هر ساله، کاروان «زیر سایه خورشید» از سوی آستان قدس رضوی به نقاط مختلف اعزام و برنامه‌هایی با حضور و هزینه مردم برگزار می‌شود. 

انتظار برای دیدار از این کاروان که در دهه کرامت از ولادت حضرت معصومه(س) آغاز و تا روز ولادت حضرت رضا(ع) ادامه دارد شوق  شور و حالی عجیب به آنان که تشنه زیارت امام مهربانی‌ها هستند و روزیشان نشده، می‌دهد. 

در آستانه اشرفیه که چهارمین شهر مذهبی ایران به شمار می‌آید به خاطر آستان مقدس سید جلال الدین اشرف_ برادر امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س)، قبل از هر چیز جمعی از خادمان و دوستداران اهل بیت(ع) ضمن جمع خوانی و عرض ارادت به صاحب الزمان(عج) به تعویض گلدسته‌ها و پرچم حرم مطهر آقا سید جلال‌الدین که از فرزندان امام موسی کاظم(ع) است می پردازند و در برنامه‌ای دیگر غبارروبی و عطر افشانی حرم را برای برگزاری جشن‌های این دهه فراهم می‌کنند. 

برکات دهه کرامت با یک کاروان خورشید در آستانه اشرفیه

در آغازین روزهای این دهه، با ورود کاروانی از آستان حرم حضرت معصومه(س) دفتر آستان قدس رضوی با حضور مادر شهیدان «ابوطالب و محمدحسین عزمی» و خادمیارن رضوی افتتاح شد. 

برکات دهه کرامت با یک کاروان خورشید در آستانه اشرفیه

سپس خادمیاران حضرت معصومه(س) در مراسم دعای ندبه حرم مطهر شهدای شهرستان آستانه اشرفیه حاضر شدند و مشتاقان و توسل کنندگان به آن بانوی کریمه را به فیض زیارت نائل کردند.

برکات دهه کرامت با یک کاروان خورشید در آستانه اشرفیه

با هماهنگی پایگاه نجمه خاتون حرم سلطان سیدجلال الدین اشرف(ع) جهت صله رحم در طرحی با عنوان «آبروی محله» دیداری با خانواده شهیدان محمدحسین  و ابوطالب عزمی انجام شد و خانواده شهید به رسم ادب و میزبانی سفره پذیرایی از خادمین حرم حضرت معصومه(س) را با جان و دل گشودند و از آنچه که رسم میزبانی گیلانیان است کم نگذاشتند... 
البته خادمین نیز، با خاطره‌گویی و مدیحه سرایی در حضور مادر، خواهران و برادران شهید و همسر شهید ابوطالب عزمی و خواهر شهید مرتضی گرامی، این محفل را، معنوی تر کردند. 

برکات دهه کرامت با یک کاروان خورشید در آستانه اشرفیه

راه اندازی چایخانه حرم رضوی، در صحن و سرای حرم سید جلال الدین در آستانه نیز این روزها صفای دیگری به زائران و زیارت کنندگان این حرم مطهر داده است. 

با توجه به اینکه چند روزی است که کاروان زیر سایه خورشید مهمان گیلانی‌ها شده است و شهر به شهر و طرح به طرح راهی خانه دل شیفتگان حضرت قدسی امام هشتم می‌شوند و زیارت از راه دور را سرمه چشمان بی قرار دوستدارن علی بن موسی الرضا(ع) کرده‌اند فعالیت‌هایی مانند، اجرای طرح‌«نذر شفا» (ویزیت رایگان) نیز به همت کانون رضوی آستانه اشرفیه برگزار شد که بیش از ۳۰ نفر در این طرح مورد ویزیت رایگان قرار گرفتند. 

در این طرح که با مشارکت انجمن بیماران خاص کلیوی و اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان آستانه اشرفیه برگزار شد، جمعی از مردم و زائران حرم سلطان سید جلال‌الدین اشرف ویزیت شدند و با هماهنگی انجام شده در صورت نیاز از داروخانه‌های مد نظر کانون، داروی رایگان نیز، دریافت کردند.

برکات دهه کرامت با یک کاروان خورشید در آستانه اشرفیه

از دیگر طرح‌های این روزها، طرح «معین الضعفا» بود که کانون خدمت رضوی آستانه اشرفیه به منظور دیدار با سالمندان این شهر برگزار کرد. 

در این طرح ضمن دیدار با سالمندان، برنامه‌های مختلفی از جمله موسیقی زنده، مولودی خوانی، پخش شیرینی و تبرک پرچم حرم حضرت زینب(س) و حرم مطهر  آقاسیدجلال الدین اشرف برای سالمندان اجرا شد.

برکات دهه کرامت با یک کاروان خورشید در آستانه اشرفیه

کودکان تازه به سن تکلیف رسیده هم ازین شور و شوق زیارت دور نماندند و به بهانه رسیدن به سن تکلیف «زیر سایه خورشید» هشتم رفتند و شادمانه جشن عبادت خود را برگزار کردند. 

برکات دهه کرامت با یک کاروان خورشید در آستانه اشرفیه

و این کاروان هنوز در شهر است و این نور ادامه دارد و ما تا میلاد امام رضا(ع) عاشقانه به شوق زیارت این کاروان را همراهی می کنیم.... 

کد خبر 1763654

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha