عملیات ساخت ضریح مطهر آستان مقدس امامزاده ابراهیم (ع) ازنا آغاز شد

رضایی پور گفت: همزمان با دهه کرامت و روز بزرگداشت امامزادگان؛ عملیات ساخت ضریح مطهر آستان مقدس امامزاده ابراهیم (ع) مومن آباد ازنا آغاز شده است.

 مسلم رضایی پور در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خرم آباد، اظهارداشت: با استعانت از الطاف بیکران الهی اعتبار این پروژه، از محل مساعدت های داخلی سازمان اوقاف و امور خیریه تامین شده است.

 معاون بهره و اقتصادی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان لرستان افزود: در راستای اجرای پروژه عمرانی تعمیر، بازسازی، تکمیل و احداث بقاع متبرکه و اماکن مذهبی استان لرستان، مشخصات فنی و برآورد اولیه ساخت ضریح آستان مقدس امامزاده ابراهیم (ع) مومن آباد شهرستان ازنا توسط حوزه معاونت بهره وری و اقتصادی این اداره کل، تهیه شده است.

 وی ادامه داد: همچنین فرآیند جذب پیمانکار و مجری تخصصی ذی صلاح، در بستر سامانه تدارکات الکترونیکی دولت (ستاد ایران)، انجام و پیمانکار ذی صلاح، دارای مجوزات فنی، تخصصی و هنری‌ لازم و دارای سابقه موفق ساخت چندین ضریح مطهر در استان های مختلف کشور، انتخاب و بعد از سیر مراحل قانونی انعقاد قرارداد انجام گرفته است.

رضایی پور خاطرنشان کرد: در این راستا همزمان با دهه کرامت و سالروز تکریم امامزادگان، عملیات ساخت این ضریح مطهر آغاز شده است.

وی ابراز کرد: این پروژه، با توجه به‌ ظرافت های فنی، هنری و ضروت اجرای قلم زنی و سایر کارهای دستی، طی مدت زمان هفت ماه، اجرا و بعد از ساخت، به محل آستان متبرکه این امامزاده واجب التعظیم، منتقل و ان شا الله بر روی قبر مطهر این امامزاده واجب التعظیم، نصب خواهد شد.

رضایی پور اظهار کرد: کلیه عملیات های عمرانی بازسازی و احداث حسینیه، شبستان، زائرسرا و گلدسته های آستان مقدس امامزاده ابراهیم (ع)  مومن آباد و تعمیرات اساسی تربت خانه این مکان متبرکه، به همت خیر نیک اندیش و بقعه ساز، "حاج هوشنگ عزیزی"، فرزندان و اعضای خانواده محترم ایشان، با معاون معاون بهره و اقتصادی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان لرستان اظهار کرد: زیربنایی به مساحت بیش از ۱۰۰۰ مترمربع احداث و مورد بهره برداری قرار گرفته است.

آستان مقدس امامزاده ابراهیم (ع) مومن آباد شهرستان ازنا، از امامزادگان واجب التعظیم و صاحب کرامت استان لرستان بوده و مضجع شریف این مکان متبرکه، در مناسبت های مختلف مذهبی و دینی، میعادگاه عموم ارادتمندان به خاندان نبوت، رسالت و اهل بیت عصمت و طهارت ع می باشد.

کد خبر 1763697

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha