نمایندگان مجلس دوازدهم از اختلافات منجر به رکود در حوزه انتخابیه پرهیز کنند

امام جمعه کرمان با توصیه به منتخبین ملت مبنی بر پرهیز شدید از اختلافات مخرب میان یکدیگر گفت: این اختلافات حوزه‌ انتخابیه را با رکود و توقف مواجه کرده و حتماً توان شما را کم می‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ حجت‌ الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی، در خطبه‌ اول نمازجمعه(۲۸ اردیبهشت) یاد مرگ را منجر به رعایت جدی تقوای الهی دانست و در ادامه مباحث هفته‌های گذشته تاثیر محیط در تربیت انسان را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: انسان‌های اطراف و جامعه در تربیت انسان تاثیر دارد.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان خاطرنشان کرد: انسان در هر موقعیت و شرایط سنی حتماً نسبت به پیرامون خود یا اثرگذار و یا اثرپذیر است که گاهی آنقدر آرام است که ممکن است خود فرد هم متوجه آن نشود که در مجموع افراد در مواجهه با محیط پیرامون خود سه‌ دسته هستند.

وی در خطبه دوم فرا رسیدن سوم خرداد، سالروز فتح خرمشهر را تبریک گفت و آن را پیروزی بزرگی برای کشور دانست و اظهار کرد: پس از پیروزی انقلاب تاکنون کوچکترین گلوله‌ای از سمت ما به دشمنان شلیک نشده و آغازکننده جنگ نبودیم بلکه دفاع کردیم.
امام جمعه کرمان با اشاره به اینکه آمریکا هواپیمای مسافربری ما را زد و جنگ‌های نیابتی علیه ما راه انداخت و سردار دل‌ها را مستقیم به شهادت رساند؛ به وضعیت مشابه در رژیم جعلی صهیونیستی هم اشاره کرد و گفت: ماه‌ها رزمندگان ما را ترور و رسماً اعلام کرده و بارها کشور را ناامن کردند که اسناد آن را داشتیم.

امام جمعه کرمان افزود: اما وقتی کنسولگری ما را زدند که طبق قوانین بین‌المللی خاک کشور محسوب می‌شود؛ آن وقت عملیات وعده صادق برق‌آسا موشک‌های ما را بر سر آنها ریخت و آنها را تنبیه کرد زیرا جمهوری اسلامی در مواجهه با دست‌اندازی‌های دیگران منطق دارد و آن ایستادگی با تمام وجود است.
وی روز بزرگداشت ملاصدرا که با پا گذاشتن به عرصه فلسفه اسلامی جریان جدیدی در فلسفه ایجاد و حکمت صدرایی را جایگزین دو نگرش موجود زمان خود کرد؛ گرامی داشت و سپس با تبریک دهه کرامت و فرا رسیدن میلاد باسعادت امام هشتم بیان کرد: امام رضا علیه‌السلام مبارزه پنهان و شدید با طاغوت زمان خود را از آغاز امامت تا شهادت ترک نکرد و مرتب در صف مقدم مبارزه با آن بود اما مدل مبارزه متناسب با زمان خود انتخاب شده بود.
حجت‌الاسلام علیدادی سلیمانی ادامه داد: مبارزه پنهان، منفی و شدید با حاکمیت آن روز و حراست از اسلام ناب در دستور کار امام بود؛ دشمن وقتی متوجه این مصاف تمام عیار جبهه حق و باطل شد که امام و مروج آن حضرت رضا علیه‌السلام است و اینکه جبهه حق هر روز قوی‌تر و جبهه باطل ضعیف‌تر می شود تحمل نکرد و امام را به شهادت رساند.
وی به مناسبت روز ملی جمعیت هم خاطرنشان کرد: جمعیت جوانِ فعالِ تحصیلکرده از مولفه‌های قدرت کشور است که همه توده‌های مردم و مسئولان مخاطب هستند تا به بسترهای فرهنگی، اقتصادی و بسترهای مختلفی که به افزایش جمعیت می‌انجامد، کمک کنند زیرا پیری جمعیت و از دست دادن نسل جوان کارآمد و کم شدن آن در جمعیت هر کشور می تواند بحران ایجاد کند.
نماینده ولی فقیه در استان کرمان جمعیت‌ را باعث قدرت اقتصادی دانست و گفت: بخش قابل توجهی از درآمد کشور وابسته به کار این جمعیت است که بازنشست می‌شود و از طرفی جمعیت برای کشور امنیت و آسایش ایجاد کرده و اقتصاد را پویا می‌کند و چرخ‌های فعال کشور به جمعیت جوان فعال تحصیلکرده است.
وی سپس به محاصره اقتصادی ایران توسط آمریکا اشاره و بیان کرد: این محاصره گرچه مشکلاتی برای کشور بوجود آورد اما اگر نبود خیلی دیر به فکر اتکاء به توان داخلی می‌افتادیم و یا به نیروهای خلاق و کارآمد خود کمتر توجه می کردیم اما نشان داد که می‌شود در حصر اقتصادی کشوری را مدیریت کرد.
حجت‌الاسلام علیدادی سلیمانی ادامه داد: این محاصره باعث شد امروز جمهوری اسلامی در بخش قابل توجهی از رقابت‌های علمی و فناوری و مهندسی جمهوری با کشورهای بزرگ و قدرتمند ایستاده و حرف برای گفتن داشته باشد؛ تهدیدی که در دل آن فرصت ها برای ما بوجود آمد و رشد و پیشرفت ما در حوزه‌های مختلف دشمن را مات و مبهوت کرد که در وعده صادق بخش کوچکی از آن به نمایش گذاشته شد.
وی سپس به آغاز به کار مجلس جدید شورای اسلامی و خبرگان رهبری در روزهای آتی اشاره و در خطاب به منتخبین ملت تصریح کرد: مردم به شما رأی اعتماد دادند و چهار سال نماینده همه هستید و باید برای پیشرفت حوزه انتخابیه خود کار کنید و طبق قانون نماینده کل ملت هم هستید که باید به مصالح ملی توجه کنید.
امام جمعه کرمان با توصیه به نمایندگان ملت مبنی بر پرهیز شدید از اختلافات مخرب میان یکدیگر گفت: این اختلافات حوزه‌ انتخابیه را با رکود و توقف مواجه کرده و حتماً توان شما را کم می‌کند و مردم از اختلاف بین نمایندگان ناراحت می‌شوند زیرا دوست ندارند وکلای آنان با هم اختلاف داشته باشند لذا در خدمت مردم و نظام اسلامی و رهبری باشید که حفاظت از خون شهدا و دستاوردهای نظام و ارزش های اسلامی وظیفه مجلسی است که عصاره این ملت است.
وی تاکید کرد: نمایندگان باید مواظب رعایت دستورات رهبری در حوزه‌های مختلف باشند؛ چرا در دوره گذشته برخی التزام عملی به ولی فقیه را زیر سوال بردند؟ مگر رهبری به صراحت نفرمودند نمایندگان حق دخالت در عزل و نصب‌ها را ندارند؟ پس از نظارت خود کامل استفاده کنید اما بگذارید دولت کار کند؛ حق ندارید با دخالت در عزل و نصب‌های شهر خود اجازه کار کردن به سیستم اجرایی را ندهید.
نماینده ولی فقیه در استان کرمان افزود: در دوره قبل عده‌ای می‌گفتند مشورت ما دارای مبنای قوی است و سیستم اجرایی باید آن را بپذیرد در حالی که مشورت دینی این نیست!
وی در پایان با تاکید بر لزوم توجه نمایندگان به مصالح ملی و منطقه‌ای یادآور شد: اما در تعارض این دو، هر عاقلی مصالح ملی را ترجیح می دهد و هر فرد شما در برابر کل ملت مسئول است که مصالح ملی را در رأی خود در نظر بگیرند.

کد خبر 1763823

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha