تعهد اشتغال شهرستان ارومیه ۱۲۴.۵ درصد رشد داشته است

فرماندار شهرستان ارومیه گفت: تعهد اشتغال شهرستان ارومیه ۱۲۴.۵ درصد رشد داشته و ایجاد اشتغال برای ۱۲ هزار و ۴۲۷ نفر در سامانه رصد ثبت شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در ارومیه، غلامحسین عماری، ۲۹ اردیبهشت ماه در دومین جلسه شورای اداری سال جاری شهرستان با بیان اینکه محرومیت زدایی یکی از سیاست‌هایی است که دولت سیزدهم پیگیری می‌کند، افزود: در این راستا توجه به مناطق کم برخوردار و عملیات محرومیت زدایی در کوی سالار، دین پرست و لاله به صورت پایلوت در شهرستان آغاز شده و در ادامه محرومیت زدایی در منطقه بادکی را شاهدیم که به زودی منطقه دیگری برای آغاز عملیات محرومیت زدایی در ارومیه ابلاغ می‌شود.

️وی با اشاره به اینکه شهرستان ارومیه از ظرفیت‌های بالقوه بالایی در گردشگری و صنایع دستی برخوردار است، گفت: توسعه و معرفی ظرفیت‌های موجود شهرستان باید مورد توجه قرار گیرد که در این راستا اقدامات موثری آغاز شده و باید تداوم یابد.

حاشیه نشینی از دغدغه‌های مهم این شهرستان است

️عماری، حاشیه نشینی را از دغدغه‌های مهم این شهرستان اعلام کرد و گفت: متاسفانه تاکنون توسعه غیراصولی شهر در برخی از مناطق حاشیه ای شهر ارومیه گسترش یافتند و تسهیل شرایط رونق ساخت و ساز در بافت تاریخی و فرسوده شهر می‌تواند بخشی از مشکلات این حوزه را مرتفع کند.

️فرماندار با اشاره به اهمیت توجه به شرکتهای دانش بنیان و ضرورت استفاده از ظرفیت این شرکت‌ها توسط دستگاه‌های اجرایی شهرستان اظهار کرد: دستگاه‌ها با توجه به مشکل کمبود فضا برای استقرار شرکت‌های دانش بنیان، با هدف حمایت از جوانان فعال در این شرکت‌ها، فضای موجود بلا استفاده را در اختیار این شرکت‌ها قرار دهند.

️وی برگزاری نمایشگاهی برای عرضه محصولات دانش بنیان تولیدی توسط شرکتها در ارومیه را گامی مهم در معرفی این تولیدات دانست و تاکید کرد: برای عبور از مشکلات و رقابتی کردن محصولات، توجه به شرکتهای دانش بنیان اجتناب ناپذیر است و باید از ظرفیت جوانان در شرکت‌های دانش بنیان بهره مند شد.

مراسم ششمین سالگرد حجت الاسلام حسنی باید در شان مبارزات این مجاهد نستوه آذربایجان باشد

️عماری در ادامه با بیان اینکه مراسم ششمین سالگرد عروج حجت الاسلام حسنی باید باشکوه و در شان مبارزات این مجاهد نستوه آذربایجان باشد، گفت: همه دستگاه‌های اجرایی موظف به برگزاری هر چه باشکوهتر مراسمات خرداد ماه هستند.

️فرماندار با اشاره به اینکه نهضت مسکن از اولویت‌های دولت سیزدهم است، گفت: در راستای مقاوم سازی مساکن شهری و روستایی، بانک‌ها و سایر دستگاه‌های ذیربط بیش از گذشته تلاش شود.

وی با بیان اینکه تعهد اشتغال شهرستان طی سال گذشته ۹۹۷۵ نفر بود، افزود: تعهد اشتغال شهرستان ارومیه ۱۲۴.۵ درصد رشد داشته و ایجاد اشتغال برای ۱۲ هزار و ۴۲۷ نفر در سامانه رصد ثبت شده است.

️عماری با اشاره به برگزاری کنگره ملی ۱۲ هزار شهید در استان در سال آینده اظهار کرد: در راستای آمادگی برای برگزاری کنگره ملی مذکور، برگزاری یادواره‌های محلی و تخصصی در دستور کار قرار گیرد.

️ عماری به برنامه ریزی انجام شده در سال جدید در فرمانداری اشاره کرد که مقرر شده بصورت هفتگی مدیران کل استان بهمراه مدیر شهرستانی مربوطه در فرمانداری به جلسه دعوت شده و مشکلات شهرستان در حوزه های مرتبط با ان دستگاه بررسی گردد.

️وی در خصوص اجرای طرح نور با بیان اینکه این طرح بدون کوچکترین چالش در شهرستان اجرا می شود، در ادامه به اهمیت موضوع جوانی جمعیت نیز اشاره کرد و گفت: در برابر مقابله با سالمندی همگی وظیفه داریم که همه دستگاه‌ها باید به نحو احسن به وظایف خود عمل کنند.

️عماری در انتها افزود: با توجه به تدابیر اتخاذ شده در سطح استانی و شهرستانی مقرر شده تمامی ادارات شهرستان از ساعت ۱۰ الی ۱۲ هر دوشنبه برای ملاقات عمومی با مردم در ادارات مربوطه برنامه ریزی نمایند.

کد خبر 1764276

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha