انتخابات ریاست‌جمهوری ظرف ۵۰ روز آینده برگزار می‌شود

طحان نظیف با بیان اینکه طبق قانون اساسی خللی در اداره کشور به وجود نمی‌آید گفت: انتخابات ریاست‌جمهوری ظرف ۵۰ روز آینده برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شورای نگهبان، دکتر هادی طحان‌نظیف عضو حقوقدان و سخنگوی شورای نگهبان در گفتگو با شبکه دو سیما ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت آیت‌الله رئیسی رئیس‌جمهور کشورمان و همراهان خدومش، اظهار داشت: این عزیزان خدوم در شب ولادت امام رضا (ع) مزد سال‌ها سربازی، خادمی و خدمت به ملت شریف ایران را دریافت کردند.

سخنگوی شورای نگهبان در ادامه تاکید کرد: نام نیک، مجاهدت‌ها و خدمات آن‌ها از خاطر مردم نخواهد رفت. این اتفاق، ضایعه بزرگی است اما همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند، در صف خدمتگزاری به مردم خللی ایجاد نخواهد شد و قانون اساسی برای چنین روزهایی پیش‌بینی کرده است.

وی در همین رابطه به اصل ۱۳۱ قانون اساسی اشاره کرد و گفت: اداره کشور با موافقت مقام معظم رهبری به عهده معاون اول خواهد بود و اختیارات و مسئولیت‌های ریاست‌جمهوری با ایشان می‌باشد.

دکتر طحان‌نظیف افزود: همچنین شورایی متشکل از رئیس مجلس، رئیس قوه‌قضائیه و معاون اول رئیس‌جمهور تشکیل خواهد شد و باید ترتیبی اتخاذ کنند تا ظرف مدت ۵۰ روز انتخابات ریاست‌جمهوری برگزار شود.

سخنگوی شورای نگهبان عنوان کرد: همه چیز بر مدار قانون پیگیری خواهد شد و طبق قانون اساسی هیچ خللی به وجود نخواهد آمد.

وی همچنین در پاسخ به این سوال که رئیس‌جمهور آینده برای چه مدت زمانی انتخاب خواهد شد، گفت: بر اساس قانون اساسی دوره ریاست جمهوری چهار ساله بوده و منتخب بعدی مردم برای دوره چهار ساله انتخاب خواهد بود.

کد خبر 1764388

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha