پیام‌ تسلیت معاون وزیر علوم و روسای دانشگاه‌ها در پی شهادت رییس‌جمهور

معاون فرهنگی اجتماعی وزیر علوم، رییس دانشگاه تهران و شماری دیگر از دانشگاهیان در پی شهادت آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی، رییس‌جمهور پیام‌های تسلیتی صادر کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان، معاون فرهنگی‌ اجتماعی وزیر علوم در پیامی به این مناسبت نوشت: شهادت مظلومانه و مجاهدانه رییس جمهور مغتنم، مخلص، دلسوز، مردمی، خادم الرضا (ع)، آیت الله سیدابراهیم رئیسی و همراهان او دکتر حسین امیرعبدالهیان، آیت الله محمدعلی آل هاشم، امام جمعه تبریز، مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی و خدمه پرواز را به جامعه دانشگاهیان کشور تسلیت می‌گویم.

عبدلحسین کلانتری در این پیام افزوده است: آیت الله دکتر رئیسی که در چند دهه خدمت در همه عرصه های مختلف علمی، فقهی، قضایی و اجرایی، رجایی وار، نمونه بی بدیلی از حکمرانی مردم پایه، صفای باطن و تواضع، خدمت و تلاش جهادی، بی وقفه و شبانه روزی، مبارزه مستمر با فساد و بی عدالتی، پیگیری مجدانه حل مسائل و مشکلات جامعه و دانشگاهیان و همچون شهید سلیمانی خار چشم دشمنان به ویژه صهیونیسم بوده، به فیض شهادت رسید.

بر اساس این خبر از معاونت فرهنگی اجتماعی وزارت علوم، وی افزود: رفتار، منش و عملکرد مجاهدانه ایشان در چند دهه خدمت، الگوی مناسبی برای مدیران و نظام مدیریتی کشور می باشد. معاونت فرهنگی و اجتماعی، ضمن عرض تسلیت این حادثه تاسف بار، و عرض تبریک و تعزیت شهادت مظلومانه رئیس جمهور، آیت الله رئیسی و همراهان عزیزش، به محضر رهبر معظم انقلاب اسلامی و مردم ایران و بالاخص دانشگاهیان، از خداوند متعال برایشان علو درجات و صبر جمیل برای خانواده های آنان مسالت داریم. همچنین طبق فرمایش امام بزرگوار در وصیت‌نامه الهی سیاسی، که "دشمنان بدانند که با رفتن یک خدمتگزار در سدّ آهنین ملت خللی حاصل نخواهد شد که خدمتگزاران بالا و والاتر در خدمتند و الله نگهدار این ملت و مظلومان جهان است" و تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی بر "تداوم خدمت"، ما دانشگاهیان بدون لحظه ای توقف برای ادامه خدمت تلاش می کنیم.

رئیسی مورد احترام نهاد علم و دانشگاهیان بود
رییس دانشگاه تهران نیز در پی شهادت آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در پیامی بیان کرد: شهادت مزد تشنگان خدمت است. مشیت الهی بر این تعلق گرفت که آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی همزمان با ایام ولادت ثامن‌الائمه حضرت امام رضا (ع) به جمع شهدای خدمت بپیوندند. آیت‌الله رئیسی علاوه بر ویژگی‌های بارز و شاخصه‌های عمومی که در زمینه پرورش گفتمان عدالت‌محوری در سپهر ایران و جهان اسلام داشت، دارای مولفه‌هایی خودویژه و ناب در سبک مدیریتی و همچنین عیار ولایت‌پذیری بود؛ مولفه‌هایی که او را ممتاز و متمایز می‌ساخت.


محمد مقیمی افزوده است: نشانه‌ها ما را می‌خوانند؛ رییس‌جمهور شهید کشورمان که با نام «سید محرومان» در دل‌ها جای داشت، در مأموریتی به درجه رفیع شهادت نایل آمد که برای پیشرفت و افتتاح طرح‌های توسعه‌ای منطقه‌ای محروم عازم شده بود و در روزی این افتخار نصیبش گشت که متعلق به امام مهربانی است، همان امامی که سید مظلومان با عاشقی برایش خدمت می‌کرد. بنابراین تاریخ از شهید سید ابراهیم رئیسی به عنوان شهید راه مدیریت جهادی، گفتمان عدالت‌خواهی و تلاش برای محرومیت‌زدایی و برافراشتن پرافتخارتر پرچم اسلام نام خواهد برد.

«امروز نه تنها یک ایران به سوگ نشسته است بلکه اهالی فضل و علم در حوزه و دانشگاه، ثلمه‌ای را حس می‌کنند. آیت‌الله رئیسی همواره مورد احترام نهاد علم و دانشگاهیان بود، زیرا هماره به دانشگاه و دانشگاهیان احترام می‌کرد و به ظرفیت علمی و انسانی دانشگاه اعتماد داشت. همین که بارها در دانشگاه‌های کشور به ویژه دانشگاه تهران حضور یافت، بارها در سخنان خود دانشگاه را اتاق فکر دولت می‌خواند و مشورت دانشگاهیان را در زمینه امور مختلف طلب می‌کرد، ویژگی برجسته و کم‌نظیر او محسوب می‌شد».


وی افزوده است: یکی از اقدامات نمادین رئیس‌جمهور شهید که دیگر به یک رسم تبدیل شد، این بود که وقتی می‌خواستند هدیه‌ای به مقامات خارجی اعطا کنند، یکی از محصولات دانش‌بنیان کشورمان را تقدیم می‌کردند. این از عنایت ویژه ایشان به دانش و نهادهای دانش‌بنیان و اعتقاد به اینکه فتح قله‌های پیشرفت و اهتزاز پرچم ایران و اسلام در دنیا از مسیر نهاد علم می‌گذرد، حکایت داشت. آیت‌الله رئیسی نه فقط به طور شخصی بلکه همه اعضای خانواده ایشان به ویژه سرکار خانم دکتر جمیله سادات علم‌الهدی از خانواده دانشگاهی کشور و دلسوز برای ارتقای فرهنگی و بومی‌سازی علم به ویژه در حوزه تحول علوم انسانی و همچنین ارتقای نظام تعلیم و تربیت کشور محسوب شده و این دغدغه را با پیگیری‌های مؤثر به منصه ظهور گذاشتند. همچنین ایشان در محافل خصوصی همواره رسیدگی بی‌وقفه به امور دانشگاهیان، به ویژه امور آموزشی و رفاهی دانشجویان و معیشت اساتید و کارکنان را مورد تاکید قرار می‌دادند.

رییس دانشگاه تهران تاکید کرده است: دانشگاه تهران قرار بود روز دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ماه در آئین اختتامیه کنگره بین المللی قرآن و علم میزبان رئیس جمهور شهید باشد؛ اما او در پناه قرآن آرام گرفت. آیت‌الله رئیسی را می‌توان به عنوان یک مدیر تراز نظام اسلامی با سبک زندگی قرآنی به جامعه و آیندگان معرفی کرد. الگویی که در دسترس بود اما تحت تاثیر سوگیری‌های جناحی، کمتر به مولفه‌های زندگی قرآنی او توجه شد. هر چند که با صبوری در مواجهه با تخریب‌ها رفتار می‌کرد.

وی خاطرنشان کرد: ضمن عرض تسلیت شهادت جانسوز رییس‌جمهور و همراهان خدوم ایشان به ویژه آیت الله سید محمدعلی آل هاشم، دکتر حسین امیرعبداللهیان، دکتر مالک رحمتی و سردار سید مهدی موسوی، این ضایعه را به ساحت مقدس حضرت بقیّة الله (عج)، آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای، دانشگاهیان، مردم قدرشناس ایران و خانواده‌های معزز این شهدای بزرگوار به ویژه همکار محترم دانشگاهی سرکار خانم دکتر علم‌الهدی تسلیت گفته و با استعانت از درگاه حق تعالی برای اعطای درجات عالی به این شهدای عزیز، از درگاه ایزد منان برای او آمرزش و رحمت واسعه الهی و برای بازماندگان معزز و مردم شریف ایران صبر جزیل و شکیبایی مسالت دارم.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی خادم‌الرضا (ع) و هشتمین رییس جمهور اسلامی ایران که عصر یکشنبه (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد قیز قلعه‌سی به سمت شهر تبریز، در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی دچار سانحه هوایی شده بود، به همراه تمام همراهان، همزمان با شب ولادت امام رئوف علی ابن موسی الرضا (ع) به مقام رفیع شهادت نایل آمد.

حجت الاسلام سید محمدعلی آل هاشم، نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه تبریز، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی، سردار سید مهدی موسوی فرمانده یگان حفاظت رییس‌جمهور و تعدادی از محافظان و خدمه بالگرد، از سرنشینان بالگرد حامل رییس‌جمهور بودند.

هیات دولت در پی شهادت رییس جمهور و هیات همراه در بیانیه ای آورد: مسیر پرافتخار و خدمت با تاسی به روحیه خستگی ناپذیر آیت الله رئیسی قهرمان و خادم ملت و یار وفادار رهبری ادامه خواهد داشت و کوچکترین خللی در مدیریت جهادی کشور ایجاد نخواهد شد.

در این بیانیه آمده است: در سالروز میلاد مسعود حضرت علی ابن موسی الرضا علیه السلام روح بلند خادم ملت ایران، خادم الرضا حضرت آیت الله رئیسی، رییس جمهور مردمی و محبوب آسمانی شد. رییس جمهور پرتلاش و خستگی ناپذیر مردم ایران که در راه اعتلا و پیشرفت کشور جز خدمت به مردم بزرگ ایران سر از پا نمی شناخت، بر سر عهد خود ایستاد و جان خود را فدای ملت کرد.

هیات دولت جمهوری اسلامی ایران با عرض تسلیت سانحه جانسوز بالگرد، عروج رییس جمهور محبوب و خدوم و مغتنم حضرت آیت الله رییسی و همراهانش دکتر حسین امیرعبدالهیان وزیر جهادی امور خارجه، حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم امام جمعه تبریز، دکتر مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی و سایر همراهان را به محضر امام عصر (عج)، رهبر عظیم الشان انقلاب اسلامی و ملت شریف ایران تسلیت عرض می کند.

کد خبر 1764459

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha