نمایشگاه گنجینه ی جانان تجلی امیرمومنان در آینه هنرمندان معاصر ایران

فرهنگی:موزه هنر امام علی (ع) در آستانه عید بزرگ غدیر خم و به منظور ترویج فرهنگ و آموزه های علوی، نمایشگاه تجلی حضرت علی (ع) در آینه هنرمندان معاصر ایران با عنوان "گنجینه جانان" را برگزار می کند.

 

به گزارش خبرگزاری شبستان، در این نمایشگاه که در دو بخش داخلی و خارجی برگزار می شود، آثار جمعی از هنرمندان تجسمی ایرانی هم چون صداقت جباری، آیدین آغداشلو، ابراهیم حقیقی، ساعد مشکی، فرزاد ادیبی، رضا عابدینی، مسعود نجابتی، محمد اردلانی، حسین خسروجردی، حبیب الله آیت اللهی، آنه محمد تاتاری، عبدالمجید غدیریان، قدرت عاقلی، حبیب الله صادقی و جمعی از هنرمندان خارجی چون، نگی نیکه، یانا ترونکا، یوری دولان، علی جبار حسین، عمار بوراس، وارول توپاج به نمایش در خواهد آمد که در بردارنده مضامینی مانند عدالت، نوع دوستی و صفات حضرت علی (ع) است.
این نمایشگاه که از تاریخ 3 تا 16 آذرماه برگزار می شود شامل 60 اثر از گنجینه هنرهای دینی موزه است که در طبقه میانی و فوقانی موزه به نمایش در خواهد آمد.
همچنین به مناسبت عید غدیر خم، نمایشگاه عکس های انتزاعی "گر به خود آیی به خدایی رسی" پرویز امیری در کافه گالری موزه به نمایش درخواهد آمد. این نمایشگاه 2 آذر ماه ساعت 16 در کافه گالری موزه گشایش می یابد و تا 11 آذرماه ادامه دارد. نمایشگاه "گر به خود آیی به خدایی رسی" شامل 17 اثر رنگی از آقای پرویز امیری است که از ساعت 11 صبح تا 21 در معرض دید علاقه مندان قرار خواهد گرفت.
موزه هنر امام علی (ع) در ادامه روند برپایی نمایشگاه ادواری از هنرمندان معاصر اقدام به برگزاری نمایشگاه نقاشی و رونمایی کتاب "زندگی باور یک نقاشی است" کرده است. هم زمان با آیین گشایش نمایشگاه زندگی باور یک نقاشی است مجموعه آثار توران فرهت که در قالب کتابی با همین عنوان گردآوری شده است رونمایی خواهد شد. این نمایشگاه ساعت 16 روز سه شنبه 2 آذرماه 89 در بخش نمایشگاه ادواری واقع در طبقه همکف موزه افتتاح می شود. در این نمایشگاه که تا 11 آذرماه دایر است، حدود 30 اثر از مجموعه آثار توران فرهت با موضوع طبیعت در معرض دید علاقه مندان قرار می گیرد. آثار ارایه شده نگاهی انتزاع گونه دارد و سعی در تجلی روح طبیعت در قالب فضای تصویری ذهنی خود دارد.
گفتنی است توران فرهت متولد 1326 می باشد و تا کنون 16 نمایشگاه انفرادی داخلی و چندین نمایشگاه خارجی در کشورهای کانادا، سوئد، سوییس، مالزی و ... داشته است.
 پایان پیام/
کد خبر 1934

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha