اجرای عمومی، دغدغه مهم جشنواره تئاتر بسیج

فرهنگ و ادب: حسین مسافر آستانه، دبیر نهمین جشنواره سراسری تئاتر بسیج یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های این جشنواره را استمرار تئاتر این حوزه در کشور عنوان کرد.

 

 

 

به گزارش خبرنگار شبستان، حسین مسافر آستانه، دبیر نهمین جشنواره سراسری تئاتر بسیج در نشست خبری تشریح برنامه‌های این جشنواره ضمن بیان این مطلب گفت: نباید جشنواره به این صورت باشد که تنها سالی یک بار اجرا شده و سپس به فراموشی سپرده شود. یکی از مهم‌ترین برنامه‌‌های ما استمرار اجرای این جریان تئاتری در طول سال است تا منتخب آثار اجرا شده در این مدت به جشنواره‌های استانی و سپس به جشنواره کشوری راه پیدا کند.

 

وی افزود: در این جشنواره برای اولین بار به همت سازمان بسیج هنرمندان شاهد بخش تولیدات متون نمایشی هستم که هیئت داوران متشکل از مجید سرسنگی، عبدالحی شماسی و کشور فلاح به انتخاب آثار را از میان 340 اثر دست به انتخاب آثار زدند.

 

مسافر آستانه در ادامه با اشاره به فقر پژوهش در حوزه تئاتر کشور گفت: این فقر در تمامی زمینه‌های تئاتر کشور به چشم می‌خورد. اگر قرار باشد تئاتر تنها در امکانات خود بهره بگیرد به زودی با کمبود مواجه می‌شود و برای رفع این مشکل نیازمند توجه به آیتم‌های گوناگون هنری در پژوهش‌های تئاتر هستیم.

 

وی همچنین به شعار جشنواره اشاره کرد و گفت: تولید هنری و متعالی فرهنگ انقلاب اسلامی شعار مهم این جشنواره است و تمامی سیاست‌های این جشنواره با تأکید بر این موضوع شکل گرفته است.

 

دبیر نهمین جشنواره سراسری بسیج از بودجه یک میلیارد و 200 میلیون تومانی جشنواره خبر داد و گفت: این رقم صرف هزینه‌های کلی جشنواره از 31 برنامه‌های استانی، برگزاری 4 روزه جشنواره سراسری، کلاس‌های آموزشی و ... در طول سال شده است. ارگا‌ن‌های بسیاری ما را در برخورداری از این بودجه یاری کرده‌اند که جای سپاس فراوان دارد.

 

گفتنی است، نهمین جشنواره سراسری تئاتر بسیج پس از یک وقفه کوتاه دوسالانه امسال با حضور گسترده هنرمندان بسیجی کار خود را آغاز کرد.

 

این جشنواره به همت بسیج هنرمندان و با حضور 75 گروه نمایشی از مردادماه شروع و اوج آن مقارن با هفته بسیج از هفتم تا دهم آذرماه در استان آذربایجان شرقی اجرا می‌شود.

 

اهداف این جشنواره که در بخش نمایش صحنه‌ای و متون نمایشی با موضوعات سیاسی، اجتماعی، داستان‌های دینی و دفاع مقدس برگزار می‌شود، شامل شناخت و معرفی بسیجیان هنرمند، دست‌یابی به جنبه‌های نو و باز کردن دریچه‌های تازه در رویکرد هنر نمایش با موضوعات اخلاقی، فرهنگی و سیاسی است.

 

پایان پیام/

 

 

 

کد خبر 1962

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha