روش علامه مصباح در سادگی بیان مطالب غامض فلسفی همچون شهید مطهری است

فرزند استاد شهید مطهری در دیدار با علامه مصباح یزدی گفت:روش علامه مصباح در سادگی بیان مطالب غامض فلسفی همچون شهید مطهری است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از  قم، نماینده مجلس شورای اسلامی که به همراه جمعی از اعضای ستاد بنیاد شهید مطهری، شب گذشته(8 اردیبهشت) با علامه مصباح یزدی دیدار می کردند، گفت: بیشترین بهره ای که در زمان حیات از استاد مطهری بردم از حیث تأثیر رفتاری ایشان بود.

 

وی خاطر نشان کرد: علی رغم هجمه های سنگینی که قبل از انقلاب از سوی کمونیست ها، مجاهدین خلق و دیگران متوجه ایشان بود، هرگز در منزل از کسی شکایت نمی کردند و چه بسا همجه ها علیه ایشان بیش از هجمه ها نسبت به آیت الله بهشتی بود.

 

وی ادامه داد: بعد از شهادت پدر و با توجه به تمایل ایشان از رشته مکانیک انصراف دادم و مشغول تحصیل در رشته فلسفه در دانشکده الهیات دانشگاه تهران شدم و پس از اخذ دکتری در همانجا مشغول تدریس شدم.

 

 

وی گفت: پس از شهادت ایشان که مشغول تنظیم و نشر مطالب ایشان شدم بیشتر با تفکرات ایشان آشنا شده و بیشترین بهره علمی را بعد از شهادت از استاد مطهری بردم.

 

وی خطاب به علامه مصباح یزدی گفت: روش جنابعالی سادگی و شیوائی سخن و بیان مطالب غامض فلسفی به صورت روان که در آثار شما نیز وجود دارد، همچون سبک شهید مطهری است.

 

پایان پیام/

 

 

 

 

کد خبر 34533

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha