کفران نعمت انقلاب عذاب الیم در پی دارد

عضو خبرگان رهبری با اشاره به آیه ای از قرآن کریم و لزوم شکر نعمت های الهی خاطر نشان کرد: این انقلاب نعمت عظیمی است که به برکت خون صدها هزار شهید به ما رسیده و کفران این نعمت عذاب الیم را در پی دارد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، آیت الله محمد تقی مصباح یزدی، شب گذشته (12 اردیبهشت) در مراسم تقدیر از اساتید برتر مؤسسه امام خمینی(ره) با اشاره به اینکه در طول سه دهه بعد از شهادت علامه مطهری مراسم های بیشماری برای تجلیل از این شخصیت والا برگزار شده، اظهار داشت: صحبت در خصوص شخصیت، ویژگی ها، منش، عظمت علمی، ایستادگی در برابر منحرفان و خدماتی که برای اسلام و تشیع، روحانیت و دانشگاه ها انجام داده است، به قدری گسترده است که نمی توان از آنها حتی به اندازه تشکر زبانی سحن گفت.

وی خاطرنشان کرد: بعد از گذشت سه دهه از شهادت ایشان هنوز ما به متن فرمایشات ایشان نیاز داریم و این نشان از گستردگی و بنیادی بودن و ریشه داربودن خدمات ایشان است.

آیت الله مصباح یزدی با اشاره به برکات آثار علامه مطهری در اقصی نقاط جهان گفت: به برکت آثار مطهری بسیاری به تشیع متمایل شده و بسیاری به آن گرویدند و بسیاری را نیز از ارتداد و کفر نجات داد.

وی خاطرنشان کرد: زحماتی که علامه شهید مطهری و امثال ایشان کشیدند تا نظام اسلامی برپا شود، امروز چنان برکتی دارد که آثار آن از مرزها گذشته و جهان اسلام را در نوردیده است و انقلاب اسلامی را به عنوان الگویی برای سایر مسلمانان معرفی کرده است.

رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با اشاره به دوران ستمشاهی گفت: پیش از انقلاب در دانشگاه ها و حتی در حوزه ها این نوع تفکر ایجاد شده بود که برای مبارزه با استعمار ناچار به پذیرش مارکسیسم هستیم، یعنی باید مارکسیست شویم تا بتوانیم با این دستگاه استعمار زده مبارزه کنیم و اگر نبود حرکت امام خمینی(ره) بر اساس اسلام ناب و بدون آموزه های التقاطی، بر حسب اسباب ظاهر، مارکسیست ها غالب بودند.

وی با اشاره به اینکه باید ارزش انقلاب اسلامی را بدانیم، گفت: تلاش در جهت تضعیف این نظام و ولایت فقیهی که شهید مطهری و صدها هزار شهید دیگر خون خود را در آن راه فدا کردند کفران این نعمت بزرگ است.

عضو خبرگان رهبری با اشاره به آیه ای از قرآن کریم و لزوم شکر نعمت های الهی خاطر نشان کرد: این انقلاب نعمت عظیمی است که به برکت خون صدها هزار شهید به ما رسیده و کفران این نعمت عذاب الیم را در پی دارد.

علامه مصباح یزدی افزود: عظمت انقلاب به اسلامی بودن آن است و اسلامی بودن آن به باورها و ارزش های اسلامی است که هر چیزی موجب تقویت این باورها شود، شکر این نعمت است و هر چه موجب تضعیف شود، کفران نعمت است.

وی تأکید کرد: باید عقائد مردم با زبان قابل فهم و روان تقویت شود تا اصلالت انقلاب محفوظ بماند.
 

کد خبر 35663

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha