تبیین مبانی فکری برای نسل جوان خطر تجاوز دشمنان به این قشر را کاهش می دهد

آیت الله مصباح یزدی، باتاکید بر اینکه شبهات امروز قلب جوانان را نشانه رفته است، گفت: تا مبانی فکری برای نسل جوان تقویت نشود این خطر همیشه برای اسلام و انقلاب اسلامی باقی خواهد ماند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، آیت الله مصباح یزدی، رییس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)، امروز (19آذر) در دیدار دانش آموختگان طرح ولایت بسیج دانشجویی و جمعی از دانشجویان دانشگاه های کشور که در موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) برگزار شد، با بیان اینکه خوشبختانه در 15 سال گذشته برنامه کوتاه مدتی با مشارکت سپاه و حوزه به اجرا گذاشته شده که بیش از آنچه انتظار می رفت مفید و ثمربخش بود، ابراز داشت: این طرح نه تنها زمینه رشد فکری و تقویت باورها را فراهم کرد و پاسخ شبهات را داد بلکه تحولات سیاسی را هم که در جهت صعود حاصل شد بی ارتباط با همین کارهای فرهنگی نبود و کسانی که در تحولات سیاسی اخیر شریک بودند بسیاری از افراد فعال شان همین دانش آموختگان طرح ولایت بودند.
 

وی افزود: البته طرح ولایت نقطه های ضعف و نقص هایی دارد که باید برطرف و تکمیل شود.
 

استاد درس خارج فقه حوزه علمیه قم، تاکید کرد: خدا را شکر می کنم که چنین افراد مخلص و فداکاری که در بند نام و نشان نیستند و برای خدا کار می کنند دل در گرو انقلاب و اهداف امام دارند وخوشی شان این است که قلب امام عصر از آن ها شاد باشد و شادی مقام معظم رهبری را نشانه ای از آن شادی می پندارند.
 

آیت الله مصباح یزدی، با اشاره به اهداف مهم اجرای طرح ولایت سازمان بسیج دانشجویی خاطرنشان کرد: هدف این است که دانش آموختگان این دوره بتوانند توده ها و عموم مردم را با اهداف اساسی انقلاب آشنا کنند چون هنوز گروه ها و جماعاتی در بین مردم هستند که فکر می کنند این انقلاب یک عکس العمل نسبت به ظلم های دستگاه پهلوی بود.
 

وی با بیان اینکه موتور انقلاب اسلامی از دین سرچشمه گرفت، ابراز داشت: برخی می گویند هدف انقلاب اجرای عدالت بود اما اسلام بسیار بزرگ تر از فعالیت های اقتصادی است و اجرای عدالت نمونه ای کوچک از این فعالیت هاست.
 

رییس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) بر ضرورت روشن گری نسل جوان تاکید کرد و اظهار داشت: نسل نوپای ما بیشتر وقتش پای کامپیوتر می گذرد و احتیاج به روشن گری و آموزش دارد که البته شیوه های آن را باید با تدبیر بررسی کرد که جاذبه داشته باشد.
 

آیت الله مصباح یزدی با اشاره به این که با میدان آمدن اینترنت وتلفن های همراه بسیاری از برنامه ها برای مردم کارآیی ندارد، گفت: باید بدانیم نیاز جامعه ما به فعالیت های فرهنگی خیلی بیش از نیاز سابق است درگذشته برگزاری مجالس محرم جامعه را عوض و بقای اسلام را تضمین می کرد اما امروز باید آموزش ها توسعه پیدا کند.
 

وی نسبت به ایجاد شبهات در بین نوجوانان وجوانان هشدار داد و اظهار داشت: نوجوان و جوان تحت تاثیر دوستان و معلمان و اساتید خود قرار می گیرد و تغییر فکر پیدا می کند که گاهی شبهات مطرح شده در جامعه جنبه فلسفی دارد و بسیار می تواند آسیب زا باشد.
 

عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه با بیان این که انقلاب یک پدیده زنده است، تصریح کرد: برخی می گویند عمر این انقلاب تمام شده است مانند یک موجود زنده تولد، جوانی، پیری و مرگی دارد و باید انقلاب مدرنی با افکار جدید و زمینه های فلسفی جدیدی متناسب با شرایط زمان به وجود بیاید.
 

آیت الله مصباح یزدی تنها دلیل و منطق روشن را یارای مقابله با شبهات دانست و افزود: کسانی که خودشان را اسلام شناس صریح معرفی می کنند کتابی می نویسند که قرآن قابل نقد است، کسانی که سال ها در این ممکلت حکومت کردند رسما کتابی در رابطه با سکولاریسم کتاب می نویسند یعنی این که مدرس گفت سیاست ما عین دیانت ماست همه اش کشک بود، این ها وقتی با قلم شیوا نوشته شود و با ادبیات و اشعار توام شود با نوجوانان و جوانان چه کارها که نخواهد کرد و تنها منطق و دلیل روشن می تواند در برابر این شبهات مقابله کند.
 

رییس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) خاطرنشان کرد: باید سعی کنیم مبانی فکری و اعتقادی را هر چه قبال فهم تر برای نسل جوان تبیین کنیم و این تنها دوایی است که می تواند در برابر این همه خطرات، درد را علاج کند.
 

وی با تاکید بر این که شبهه ها امروز قلب جوانان ما را نشانه رفته است، ادامه داد: تا مبانی فکری برای نسل جوان تقویت نشود این خطر همیشه برای اسلام و انقلاب اسلامی باقی خواهدماند و هر روز شبهه جدید با آهنگی جدید به صورت جذاب تر برای نسل جوان بیان می شود و آنها را خواهد ربود.
 

پایان پیام/

کد خبر 4116

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha