مراسم روز 13 آبان در بیش از 600 نقطه کشور برگزار می شود

اجتماعی: قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی از برگزاری مراسم ویژه یوم الله 13 آبان در بیش از 600 نقطه کشور خبر داد.


به گزارش خبرگزاری شبستان، اصغر آب خضر، قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، امروز در نشست خبری پیرامون برنامه های 13 آبان گفت: 13 آبان روز تجلی اقتدار جوانان ایرانی در برابر توطئه های شوم و نقشه های پلید استکبار است که باید مبدا حرکت جهانی و موج بیداری اسلامی قرار گیرد.

وی 13 آبان را بیانگر سه واقعه مهم تاریخی دانست و تصریح کرد: تبعید امام خمینی به ترکیه در 13 آبان 1343، کشتار دانش آموزان در 13 آبان 57 در دانشگاه تهران و تسخیر سفارت آمریکا در 13 آبان 58 سه واقعه مهم در این روز است.

قائم مقام شورای هماهنگی با اشاره به نقش ارزنده شهدای دانشجوی پیرو خط امام (ره) در پیروزی انقلاب و تسخیر لانه جاسوسی و تجلیل از 31 شهید دانشجو در روز 13 آبان اظهار کرد: شهدای دانشجو پیرو خط امام خمینی (ره) صاحبان اصلی حماسه 13 آبان 58 هستند.

آب خضر ابراز داشت: 30 شهید فاتح لانه جاسوسی، دانشجویان ایثارگری پیرو خط امام (ره) بودند که خود را نه با شعار دادن بلکه با عمل به فرمان ولی امر زمان برای حفظ انقلاب اسلامی نشان دادند.

وی احیاء و زنده نگاه داشتن یاد و خاطره وقایع 13 آبان، تبلور ملی روحیه مبارزه با استکبار جهانی و در راس آنها آمریکا، ایجاد وحدت ملی و تبعیت از مقام معظم رهبری را از جمله اهداف ستاد برگزاری 13 آبان برشمرد.

آب خضر ایجاد شناخت در بین مردم ایران به ویژه جوانان ایران و جهان نسبت به سیاست ها و ضیافت های آمریکا در منطقه خلیج فارس و مبارزه با استکبار جهانی به عنوان اصول ارزشی و آرمانی ملت مسلمان ایران را از اهداف دیگر ستاد برگزاری مراسم 13 آبان دانست.

وی گفت: کمیته ستاد برگزاری مراسم سیزدهم آبان شامل شش کمیته دانشجویی و دانش آموزی، تشکل های مردمی، ارتباطات و رسانه، استان ها و اجرای مراسم است.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی از دیدار دانش آموزان و دانشجویان با مقام معظم رهبری در 12 ابان خبر داد و افزود: انتشار ویژه نامه دانش آموزی و دانشجویی با موضوع 13 آبان و شهدای دانش آموز و دانشجو، برگزاری نشست های دانشجویی و کنفرانس های دانشگاهی با موضوع استکبار ستیزی از جمله برنامه های روز ملی 13 آبان است.

وی خاطرنشان کرد: برگزاری نشست انقلاب دوم، نماد استکبارستیزی دانشجویان با حضور رحیم پور ازغدی در محل لانه جاسوسی همراه با بازخوانی اسناد منتشر شده دانشجویان پیرو خط امام (ره) و همچنین تدارک امکان بازدید دانشجویان و دانش آموزان از نمایشگاه ادوات جاسوسی آمریکایی ها در لانه جاسوسی از جمله برنامه های دیگر روز 13 آبان است.

وی اظهار کرد: مراسم روز 13 آبان در سراسر کشور در بیش از 600 نقطه از کشور ساعت 10 صبح و همزمان در تهران در مقابل لانه جاسوسی آمریکا برگزار می شود. تلاوت قرآن کریم، اجرای سرود ملی، سرود مرگ بر آمریکا و قرائت بیانه های دانش آموزی، دانشجویی و طلاب و اجرای سرود هماهنگی دانش آموزی از برنامه های این روز است.

وی از سخنرانی ضرغامی، رییس صداوسیما در روز 13 آبان خبر داد و خاطرنشان کرد: حاجی بابایی، وزیر آموزش و پرورش و رییس سازمان ملی جوانان نیز دراین روز سخنرانی می کنند.

آب خضر ادامه داد: در سال گذشته در روز 13 آبان فتنه ای طراحی شده بود که با حضور مردم و رسانه های گروهی این توطئه ها خنثی شد، به همین جهت امسال نیز برای بهتر برگزار شدن مراسم نیازمند حضور مستمر و هوشیار رسانه های گروهی در این روز هستیم.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلغیات اسلامی تاکید کرد: پیام روز 13 آبان به تمام ملت ها و دولت ها این است که می توانند بدون اتکاء به آمریکا و سایر قدرت های جهان با افتخار، آزاد و سربلند زندگی می کنند.

گفتنی است، نشست خبری شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی امروز، یازدهم آبان در سالنجلسات این شورا برگزارمی شود.

پایان پیام/

کد خبر 459

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha