کریم مجتهدی، مدال طلای جهانی ابن‌سینا را دریافت کرد

اندیشه: استاد فلسفه دانشگاه تهران در چهارمین جشنواره بین‌المللی فارابی به عنوان پیشکسوت علوم انسانی ایران تقدیر شد و لوح تقدیر یونسکو و مدال طلای جهانی ابن‌سینا را دریافت کرد.<BR> <BR>

به گزارش خبرگزاری شبستان، استاد کریم مجتهدی در چهارمین جشنواره بین‌المللی فارابی به عنوان پیشکسوت علوم انسانی ایران، لوح تقدیر رییس‌جمهور، لوح تقدیر یونسکو و آیسسکو، مدال طلای جهانی ابن‌سینا، لوح تقدیر انجمن آثار و مفاخر فرهنگی و یادمان جشنواره بین‌المللی فارابی را دریافت کرد.

مجتهدی پس از فتح الله مجتبایی،‌ علی شریعتمداری و سیدجعفر سجادی، چهارمین استاد ایرانی است که موفق به کسب مدال جهانی ابن‌سینا می‌شود. این مدال سالی یک مرتبه به یک فرد ایرانی که در علوم انسانی ـ به ویژه فلسفه ـ فعالیت می‌کند، اهدا می‌شود.

این مدال از مقر یونسکو در پاریس به ایران ارسال می‌شود و یونسکو و ایران باید در مورد فردی که مدال به او اعطا خواهد شد، توافق کنند.

 

بنابر گزارش خبرگزاری فارس، محمدرضا مجیدی، سفیر و نماینده دایم جمهوری اسلامی ایران در یونسکو در این رابطه گفت: طی صحبت‌هایی که با یونسکو انجام داده‌ایم، قصد داریم مدال‌های سایر اندیشمندان ایرانی را نیز تهیه و در کنار مدال ابن‌سینا به برگزیدگان اهدا کنیم.

 

گفتنی است، کریم مجتهدی در حال حاضر استاد فلسفه دانشگاه تهران و رییس گروه فلسفه غرب پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی است. از وی تاکنون بیش از 20 کتاب‌ در زمینه فلسفه منتشر شده است.

وی مطالعات بسیاری نیز در مورد "هگل" دارد و از 19 سال پیش تاکنون سه کتاب درباره این فیلسوف نامدار آلمانی منتشر کرده است. "درباره هگل و فلسفه او" در سال 1370، "پدیدار شناسی روح از منظر هگل" در سال 1371 و "منطق از نظرگاه هگل" در سال 1377 عناوین سه کتابی است که به همت این استاد فلسفه نگارش یافته است.
کتاب چهارم مجتهدی در باب هگل نیز با عنوان "افکار هگل" تا ماه آینده از سوی انتشارات پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی منتشر می‌شود.

 
پایان پیام/

کد خبر 460

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha