تحقیق وتفحص از شورای عالی ایرانیان خارج از کشور وطرح کاهش روابط با انگلستان

انتخاب اعضای هیئت تحقیق و تفحص از «شورای عالی ایرانیان خارج از کشور» و طرح کاهش روابط ایران با انگلیس، این هفته روی میز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس هشتم شورای اسلامی می رود.

به گزارش خبرگزاری شبستان، در ادامه جلسات هفتگی کمیسیون های تخصصی مجلس شورای اسلامی، کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در روز یکشنبه 28 آذر ضمن انتخاب اعضا هیئت تحقیق و تفحص از «شورای عالی ایرانیان خارج از کشور»، طرح کاهش روابط جمهوری اسلامی ایران با کشور انگلستان را بررسی می کنند.

اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی نیز یکشنبه 28 آذر میزبان «فیاضی» مشارو رسانه ای کمیسیون فرهنگی برای ارایه گزارش از آخرین اقدامات صورت گرفته در زمینه لایحه جامع رسانه ای خواهد بود.

همچنین کارگروه تنظیم قانون جامع صدا و سیمای این کمیسیون دوشنبه 29 آذر طرح اداره سازمان صداوسیمای جمهوری ایران را بررسی خواهد کرد.

کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور نیز یکشنبه 28 آذر طرح تغییر نظام انتخاباتی مجلس شورای اسلامی را بررسی خواهد کرد.

همچنین اعضای کمیسیون اجتماعی یکشنبه 28 آذر طرح بیمه بیکاری و حمایت از بیکاران متقاضی کار و طرح دفاتر پیشخوان خدمات دولت و بخش عمومی غیردولتی را بررسی خواهند کرد.

این کمیسیون سه شنبه 30 آذر نیز یک فوریت طرح استفساریه ماده 141 قانون حمایت از آزادگان مصوب 1369 را بررسی خواهد کرد.

وکلای ملت در کمیسیون آموزش و تحقیقات یکشنبه 28 آذر طرح یک فوریتی اصلاح و الحاق موادی به قانون تعیین تکلیف معلمین حق التدریسی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی در وزارت آموزش و پرورش را بررسی خواهند کرد.

این کمیسیون همچنین این هفته میزبان وزرا آموزش و پرورش و علوم، تحقیقات و فناوری برای پاسخگویی به سوالات نمایندگان خواهد بود.

بررسی آیین نامه جدید و نحوه پذیرش دانشجو در مقطع دکتری در روز سه شنبه 30آذر دیگر برنامه این کمیسیون است.

لازم به ذکر است جای طرح نظارت بر نمایندگان مجلس که یکی از مطالبات جدی رهبر معظم انقلاب اسلامی از وکلای مجلس هشتم بوده است؛ درست در زمانی که رئیس قوه مقننه طیّ نشست خبری اخیر خویش از ارجاع دوباره ی این طرح در کمیسیون تخصصی اش خبر داده بود؛ همچنان خالی است.

پایان پیام/
 

کد خبر 5588

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha