شکست فتنه سال گذشته نمونه بارزي از حضور هوشمندانه جوانان بود

سياسي: رهبرانقلاب با تاکيد بر اينکه صحنه گردانان اصلي فتنه به دنبال تسخير ايران بودند، شکست فتنه سال گذشته را نمونه بارز حضور هوشمندانه جوانان دانستند.

به گزارش خبرگزاري شبستان، حضرت آيت‌الله خامنه‌اي رهبر معظم انقلاب اسلامي صبح امروز در ديدار پرشور هزاران نفر از دانش‌آموزان، 13 آبان را نماد طمع ورزي آمريکا، وابستگي رژيم طاغوت، ايستادگي ايمان متکي به بصيرت، پيشقراولي نسل جوان در صحنه و شجاعت و جسارت نسل جوان انقلابي دانستند.

در اين ديدار که در آستانه سيزده آبان، روز ملي مبارزه با استکبار جهاني و روز دانش‌آموز، برگزار شد، حضرت آيت‌الله خامنه‌اي ، 13 آبان را نمادي بسيار مهم و داراي معاني و حقايق فراوان خواندند و تاکيد کردند: امروز،‌ملت ايران، مصمم‌تر و قوي‌تر از هر زمان در حال حرکت به سمت اهداف بلند و قله‌هاي سعادت است و در صف مقدم اين حرکت عظيم، جوانان قرار دارند.

ايشان افزودند: يکي از مناسبت‌هاي 13 آبان مربوط به سخنراني امام خميني(ره) در سال 1343 در قم و در اعتراض به تصويب قانون ظالمانه مصونيت قضايي اتباع آمريکايي در مجلس آن زمان و سپس دستگيري و تبعيد امام(ره) بود که در واقع امام بزرگوار با فرياد حق طلبانه خود از مصالح، منافع و شرف ملت ايران دفاع کردند.

ايشان اين حادثه را نماد طمع‌ورزي آمريکا و روح تعدي استکبار نسبت به ملت‌ها از جمله ملت ايران برشمردند و خاطرنشان کردند: اين موضوع همواره بايد در حافظه تاريخي ملت ايران به ويژه جوانان باقي بماند که آمريکا هيچ گاه به دنبال روابط عادي با کشورها نيست، بلکه خواهان روابطي از نوع ارباب- رعيتي و غارت منافع ملت‌ها است و اگر در مقابل او ايستادگي نشوند، تا لگدمال کردن شرف يک ملت نيز پيشروي خواهد کرد.

رهبر انقلاب اسلامي با يادآوري سخنان به ظاهر دوستانه روساي جمهور آمريکا در دوره‌هاي مختلف، افزودند: اگرچه اين سخنان در ظاهر، نرم است، اما در باطن، همان پنجه چدني در زير دستکش مخملي است.

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي، ايمان همراه با بصيرت را دومين حقيقت 13 آبان دانستند و تاکيد کردند: فرياد امام خميني(ره) در سال 1343 ،‌پاکيزه‌ترين فريادها و برخاسته از احساس ديني و عرق مسلماني، و متکي بر حمايت عمومي مردم بود که نتيجه آن چهارده سال بعد در پيروزي انقلاب اسلامي آشکار شد.

ايشان با اشاره به اقدام مزدوران رژيم طاغوت در کشتار دانش‌آموزان در 13 آبان 1357 ، افزودند: با توجه به اين واقعه، 13 آبان نماد حضور نسل جوان در ميدان و پيشگامي آن در صحنه است.

رهبر انقلاب اسلامي با اشاره به پيش قدمي دانش آموزان در دوران دفاع مقدس، آن را ناشي از احساس تعهد، روحيه انقلابي و بصيرت آنان دانستند و خاطرنشان کردند: امروز نيز دانش آموزان از پيش قدم‌ترين قشرها هستند.

حضرت آيت الله خامنه‌اي هم چنين با يادآوري اقدام شجاعانه جوانان دانشجو در تسخير لانه جاسوسي آمريکا در 13 آبان سال 1358 ، افزودند: اين اقدام، نماد شجاعت و جسارت نسل جوان انقلابي در مقابله هيمنه آمريکاست، زيرا تسخير لانه جاسوسي قدرت آمريکا را که در آن زمان، بسيار پرهيمنه بود، متزلزل کرد و آمريکا را به زانو در آورد.

ايشان معاني و حقايق نهفته در مناسبت‌هاي 13 آبان را بزرگ و مهم خواندند و خاطرنشان کردند: با تامل در اين حقايق مي‌توان متوجه شد که آن جمعيت محدودي که در 13 ابان سال گذشته، در خيابان هاي تهران بر ضد اين مناسبت شعار دادند،‌ در واقع بدنبال زنده کردن هيمنه آمريکا، پنهان کردن سلطه طلبي آن و زير سوال بردن حرکت عظيم ملت ايران در مقابل ظلم بزرگ آمريکا بودند که البته شکست خوردند.

رهبر انقلاب اسلامي با توصيه موکد جوانان به افزايش بصيرت و تامل در وقايع افزودند: به لطف خداوند، امروز جوانان در ميدان هاي سياسي، اقتصادي، علمي و فناوري حضوري پرنشاط، تاثير گذار و همراه با بصيرت دارند.

حضرت آيت الله خامنه‌اي، شکست فتنه سال 88 را نمونه بارزي از حضور تاثيرگذار و هوشمندانه جوانان ارزيابي و تاکيد کردند: فتنه سال گذشته که فتنه بزرگي بود و سال ها بعد مشخص خواهد شد که چه توطئه خطرناکي در پشت آن نهفته بود، به همت حضور پيشگامانه جوانان در صحنه، شکست خورد.

ايشان با تاکيد بر اين‌که صحنه گردانان اصلي فتنه سال 88 در طراحي پيچيده خود، به دنبال تسخير ايران بودند، افزودند: در اين ميان، عوامل فتنه که اکثر آنها ندانسته وارد اين ماجرا شده بودند، بدون آنکه خود متوجه باشند، در جهت اهداف طراحان اصلي حرکت مي‌کردند واين موضوع نيازمند تحليل‌هاي دقيق روان‌شناختي است که چگونه عده‌اي ، ندانسته به دشمن کمک کردند.

رهبر انقلاب اسلامي با تاکيد بر لزوم حفظ هوشياري و حضور جوانان در صحنه، خاطرنشان کردند: امروز ملت ايران، قوي‌تر از هر زمان ديگر است و در مقابل، دشمنان او، ضعيف‌تر و منفورتر از هر زماني هستند اما هيچ گاه نبايد از کيد و طراحي دشمن غافل شد.

بنابرگزارش پايگاه اطلاع‌رساني دفتر مقام معظم رهبري، حضرت آيت‌الله خامنه اي با اشاره به پيشرفت‌هاي برجسته علمي، فناوري ، سياسي و عمران و آباداني در کشور، و حرکت شتابان ملت ايران به سمت قله‌هاي کمال، افزودند: امروز سراسر کشور، کارگاه بزرگ کار و تلاش، و خدمت به مردم است و ملت ايران با تکيه بر نيروي انساني غني و با استعداد، و مديران دلسوز و کارآمد، در بسياري از عرصه‌ها به خوداتکايي رسيده است.

ايشان تاکيد کردند: جوانان به عنوان موتوراين حرکت عظيم، در کنار تجربه و کارآزمودگي مديران، زمينه ساز افتخارات روز افزون براي کشور هستند.


پايان پيام/

کد خبر 629

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha