استقبال مردم خراسان جنوبی از پویش «در خانه بمانیم» در روز برات

رضایی از استقبال مردم خراسان جنوبی از پویش «در خانه بمانیم» در روز برات و عدم حضور در آرامستان های خبر داد.

سرهنگ «علیرضا عباسی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاري شبستان در بیرجند با اشاره به حضور گسترده مردم در آرامستان ها در روز برات، گفت: خوشبختانه امسال به توصیه های بهداشتی برای مقابله با ویروس کرونا عمل کردند و در آرامستان ها حضور نیافتند.

 

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان‌جنوبی با قدردانی از رعایت و همکاری مردم استان برای عدم تردد وسایل نقلیه و حضور در آرامستان ها، افزود: مردم خراسان جنوبی با همکاری و استقبال از پویش «در خانه بمانیم» ضمن توجه به توصیه‌های پلیس و متولیان امر بهداشت، از حضور در آرامستان ها خودداری کردند.

 

رضایی با تاکید بر اینکه محدودیت تردد در آرامستان ها در روز برات تا پایان امروز ادامه دارد، عنوان کرد: احتمال دارد فردا در روز نیمه شعبان نیز این محدودیت ها را اجرا کنیم.

 

وی با اشاره به اینکه در طرح نوروزی پلیس بیشترین تصادفات از ساعت ۸ شب بوده است، ادامه داد: تصادفات منجر به فوت درون شهری در خراسان جنوبی طی بازه زمانی طرح نوروزی ۱۰۰ درصد کاهش یافت که این آمار در سال گذشته تعداد دو فقره تصادف بوده است.

 

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان‌جنوبی بیان کرد: همچنین تصادفات جرحی درون شهری ۵۶ درصد و تصادفات منجر به خسارت درون شهری نیز ۶۷ درصد کاهش داشته است.

 

رضایی تاکید کرد: در مجموع تصادفات درون شهری در خراسان‌جنوبی در بازه زمانی طرح نوروزی ۶۵ درصد کاهش داشته است.

 

برات یکی از آیینی است که در طول اعصار و قرون گذشته بین مردم خطه خراسان‌جنوبی همزمان با فرا رسیدن نیمه شعبان برگزار می‌شود و مردم برای شادی ارواح خود به‌خصوص کسانی که به تازگی دیده از جهان فرو بسته‌اند، بر مزار آن‌ها حاضر شده و برایشان از خداوند درخواست آمرزش و مغفرت کرده و خیرات می‌کنند.

 

در خراسان‌جنوبی مردم از نخستین ساعات بامداد روز چهاردهم شعبان به مزار رفتگان و درگذشتگان خود می‌روند و با توزیع نذورات یاد و خاطره رفتگان خود را گرامی می‌دارند، اما امسال به‌دلیل شیوع ویروس کرونا توصیه می‌شود که مردم از حضور در آرامستان‌ها و توزیع هر نوع نذری خودداری و نذورات خود را به نهاد‌های حمایتی و خیریه‌ها اهدا کنند.

کد خبر 914079

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha