راه اندازی پویش «احسان و همدلی مومنانه» در بخش چوار

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی استان ایلام گفت: پویش های مردمی با هدف کمک رسانی به محرومین برای موفق شدن باید به صورت متمرکز و با شناخت کافی از محرومیت ها و دوری از موازی کاری فعالیت کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام به نقل از کمیته امداد این استان، «قنبر موسی نژاد» در دیدار  با امام جمعه و بخشدار شهر چوار، اظهار کرد: پویش هایی که با هدف کمک رسانی به محرومین توسط برخی گروهها راه اندازی می شود برای موفق شدن باید به صورت متمرکز و با شناخت کافی از محرومیت ها  و دوری از موازی کاری فعالیت کنند.

 

وی تصریح کرد: در اینگونه پویش ها باید سازوکاری وجود داشته باشد که بتوانند محرومان و نیازمندان واقعی و نوع نیازهای آنان را شناسی کنند و موفقیت آنها در صورتی خواهد بود که به صورت منسجم و هماهنگ پیش بروند.

 

موسی نژاد با اشاره به محرومیتهای بخش چوار، گفت: این بخش با اینکه روستاهای محروم و پراکنده زیادی دارد با این حال دارای ظرفیتهای خوبی در زمینه نفت و گاز از جمله پتروشیمی و پالایشگاه گاز بوده که از  این ظرفیتها می توان در راستای محرومیت زدایی و کمک به نیازمندان بهره گیری کرد.

 

مدیرکل کمیته امداد استان ایلام در ادامه افزود: با توجه به اینکه در هفته های آینده فصل برداشت محصولات کشاورزی آغاز می شود دریافت زکات از کشاورزان نیز از ظرفیتهای خوب برای محرومیت زدایی و کاستن از فقر خواهد بود که ائمه جمعه می توانند نقش بسیار مهمی در این زمینه داشته باشند.

 

موسی نژاد خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه دبیرخانه اجرایی ستاد زکات  در کمیته امداد مستقر است ساز و کاری فراهم شده که همه مبالغ زکاتی که در هر منطقه جمع آوری می شود در همان منطقه نیز هزینه شود.

 

امام جمعه چوار نیز در این دیدار در سخنانی به راه اندازی پویشی به نام «احسان و همدلی مومنانه» در چوار اشاره کرد و گفت: این پویش با هدف کمک بیشتر به اقشار آسیب پذیر و نیازمند این بخش راه اندازی شده است.

 

حجت الاسلام  «شهاب الدین میهن پرست» افزود: در مرحله نخست از جمع آوری کمکها توسط این پویش مقادیر زیادی کالا از جمله برنج، گوشت و بسته های غذایی برای توزیع در بین نیازمندان در اختیار کمیته امداد چوار قرار گرفته است.

 

وی خاطرنشان کرد: این پویش کمک رسانی با هدف کمک به نیازمندان در طول ماه مبارک رمضان و تا عید سعید فطر به فعالیت خود ادامه خواهد داد.

کد خبر 916002

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha