فعالیت آموزشگاه های هنری مشروط به دریافت کد بهداشتی/ سینما ونگارخانه ها همچنان تعطیل

زمزم با تاکید بر اینکه شروع مجدد اصناف کم خطر از قبیل ‌آموزشگاه های آزاد هنری و موسسات مشروط به دریافت کد بهداشتی و نصب ‌آن در محل کار است، گفت: اصناف پرخطر هنری از جمله سینماها و نگارخانه ها همچنان تعطیل هستند.

«سیدعلی زمزم» در گفتگو با خبرنگار شبستان در بیرجند اظهار داشت: آموزشگاه‌های آزاد هنری در صورت ثبت نام در سامانه salamat.gov.ir و دریافت کد بهداشتی می‌توانند فعالیت‌ خود را آغاز کنند.

 

معاون هنری و سینمایی فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی بر لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی ستاد ملی مقابله با کروناویروس توسط مشاغل هنری کم خطر تاکید کرد و گفت: طبق این پروتکل‌ها برگزاری کلاس های تک نفره (استاد – شاگرد) بهداشتی بلامانع اما برگزاری کلاس های آموزشی جمعی تا اطلاع ثانوی ممنوع است.

 

به گفته وی، آموزش هنری به صورت حضوری و در بستر مجازی با رضایت هنرجو و خانواده امکان پذیر است و اجباری نخواهد بود و هزینه استفاده از کلاس‌های آموزش هنری مجازی 20 درصد کمتر از کلاس‌های حضور خواهد بود.

 

زمزم با تاکید بر اینکه اصناف پرخطر از قبیل سینماها، نگارخانه‌ها و سالن‌های نمایش همچنان تعطیل هستند، افزود: به آموزشگاه‌ها تاکید شده است که از تجمع و حضور همراهان هنرجو در داخل فضای آموزشی خود جلوگیری کنند.

 

معاون هنری و سینمایی فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی به احصای خسارات وارده به هنرمندان استان در مدت شیوع کرونا هم اشاره کرد و گفت: اصحاب فرهنگ و هنر «استودیوهای سینمایی، سینماها، نگارخانه ها، اهالی تئاتر، آموزشگاه‌های آزاد هنری، موسسات تولید فیلم، خانه های مد لباس، و ....» که به هر شکلی به دلیل شیوع کروناویروس متضرر شده ‌اند، خسارات آنها برآورد و به وزارت اعلام شده است.

 

وی خاطرنشان کرد: برآورد و پیش بینی این خسارات در دو بخش «خسارات مستقیم و عدم و نفی» انجام شده است که امید است با پیگیری‌های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، بتوان حمایتی از اصحاب فرهنگ و هنر کرد.

 

 

 

 

 

کد خبر 916957

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha