آب انبار مدفون در بافت تاریخی تربت حیدریه ساماندهی می شود

محمدی گفت: یک باب مغازه به میراث فرهنگی برای بازگشایی ورودی آب انباری تاریخی مدفون در بافت تاریخی تربت حیدریه واگذار شده است.

«علی محمدی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در تربت حیدریه با بیان اینکه بافت تاریخی تربت حیدریه یکی از بافت‌های با ارزش استان است که بیش از ۵۰ اثر تاریخی در آن واقع شده است، گفت:خوشبختانه در چند سال اخیر با فرهنگ سازی صورت گرفته، عموم مردم محلی به حفظ و پاسداشت بناهای تاریخی کمک کرده‌اند و همکاری بسیار خوبی در این زمینه داشته اند.

 

رئیس اداره میراث‌ تربت ‌حیدریه افزود:در بافت تاریخی تربت حیدریه، مجموعه‌ ای از آثار از جمله کاروانسرا، حمام، آب انبار، مسجد، مقبره، سرا و خانه‌های تاریخی قرار دارد که یکی از این آثار آب انباری بوده که در سال‌های قبل با دخل و تصرفات غیرقانونی قسمتی از آن مدفون شده بود که با همراهی عمومی و دلسوزان به میراث فرهنگی بزودی این آب انبار ساماندهی خواهد شد.

 

محمدی اظهارداشت: در حال حاضر رباط تاریخی لاری، سرای امین و مقبره لاری که در این بافت واقع شده با مشارکت متولی، مالکین بخش خصوصی و اداره میراث فرهنگی در حال مرمت و ساماندهی است.

 

گفتنی است: شهرستان تربت حیدریه در فاصله حدود ۱۴۰ کیلومتری از مشهد مرکز استان خراسان رضوی قرار دارد و دارای ۳۲۰ جاذبه گردشگری و ۵۲ اثر تاریخی در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

کد خبر 922259

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha