تولید بیش از ۲ میلیون لیتر آب‌ژاول برای شکست کرونا

نعمتی بابیان اینکه کارکنان نیروگاه برق نکا در کنار تولید برق با تولید و توزیع محلول ضدعفونی‌کننده و تهیه و توزیع اقلام بهداشتی با تمام توان کمک‌کار مدافعان سلامت هستند، گفت: تاکنون میزان تولید آن‌ها از مرز ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار لیتر گذشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری «محسن نعمتی» امروز (11 اردیبهشت) در حاشیه برنامه زنده رادیو پیام به خبرنگاران گفت: نیروگاه شهید سلیمی نکا از سال 1358 به بهره‌برداری رسید و با چهار واحد 440 مگاوات بخار از بزرگ‌ترین واحدهای بخار در کشور بشمار می‌رود.

 

مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق نکا ظرفیت اسمی نیروگاه برق نکا را 2 هزار و 214 مگاوات اعلام کرد و افزود: همه کارکنان این مجموعه تلاش دارند تا بخش پایداری را به شبکه برق کشور تزریق کنند.

 

وی اظهار کرد: نیروگاه شهید سلیمی نکا از سال 58 بیش از 25 درصد برق کشور را تولید می‌کرد و به همین جهت در جنگ 3 بار مورد هدف بمباران هوایی رژیم بعث عراق قرار گرفت و در همین راه به احتساب شهدای دفاع مقدس این نیروگاه 33 شهید و 154 جانباز تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی کرده است.

 

نعمتی بابیان اینکه امروزه به جهت افزایش تعداد نیروگاه‌های برق در کشور، نیروگاه نکا 4 درصد برق کشور را تولید می‌کند، گفت: امسال واحد یک بخار با ظرفیت 440 مگاوات بعد از 40 سال بهره‌برداری مجدداً احیا شد که در 15 سال گذشته بی‌سابقه بود و این مرهون تلاش همه کارکنان خدوم این مجموعه است.

 

وی به اهتمام جدی نیروگاه درزمینهٔ حمایت از تولید داخلی و کاهش وابستگی به بیگانگان اشاره کرد و افزود: در 3 سال اخیر با پیگیری جدی و به‌کارگیری ظرفیت علمی و تخصصی موجود داخلی توانستیم 35 هزار قطعه موردنیاز نیروگاهی را بومی‌سازی کنیم.

 

نعمتی به افزایش 42 مگاواتی توان تولید و صرفه‌جویی 4000 میلیارد ریالی در سال گذشته اشاره کرد و گفت: تلاش داریم ظرفیت اسمی نیروگاه به 2 هزار و 700 مگاوات برسد.

 

وی با تأکید براینکه در مجموعه نیروگاه نکا تلاش داریم شبکه برق مطمئن و ایمن داشته باشیم و برق منازل مردم و صنعت روشن باشد، اظهار کرد: با توجه به شرایط کرونایی همکاران با تمام وجود پای‌کار هستند تا چراغ منازل مردم و بیمارستان‌ها روشن بماند.

 

نعمتی بابیان اینکه سیستم نیروگاه نکا 24 ساعته در مدار است و همچنان باید وضعیت آن پایش شود، خاطرنشان شد: خوشبختانه با توجه به پتانسیل‌های موجود مهندسین این نیروگاه بسیاری از قطعات با مهندسی معکوس و به همت متخصصین داخلی تأمین می‌شود.

 

وی بابیان اینکه کارکنان نیروگاه برق نکا در کنار تولید برق با تولید و توزیع محلول ضدعفونی‌کننده و تهیه و توزیع اقلام بهداشتی شامل دستکش، ماسک، گان و شیلد با تمام توان کمک‌کار کادر درمانی و مدافعان سلامت هستند، اضافه کرد: کارکنان این مجموعه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به‌صورت شبانه‌روزی محلول ضدعفونی‌کننده تولید می‌کنند و تاکنون میزان تولید آن‌ها از مرز 2 میلیون و 500 هزار لیتر گذشت.

 

نعمتی تصریح کرد: برای از بین بردن میکروارگانیسم‌های آب دریا که به‌عنوان مایع خنک‌کننده استفاده می‌کنیم در نیروگاه سیکل ترکیبی نکا از آب‌ژاول استفاده می‌کنیم و برای تحقق این مهم هیپو کلریت سدیم آب دریا را بانمک الکترولیز می‌کنیم تا محلول آب‌ژاول به دست آید.

 

 وی بابیان اینکه از زمان بروز کرونا همکاران به‌صورت جهادی از 14 اسفند تاکنون در بخش تولید و توزیع رایگان محلول ضدعفونی‌کننده سطوح پای‌کار هستند، افزود: این محلول‌ها در اختیار سازمان‌ها، نهادها، دهیاری‌ها، مردم، مراکز بیمارستانی و درمانی و دستگاه‌های اجرایی استان‌های مازندران و گلستان قرار گرفت.

 

نعمتی به فعالیت مرکز بهداشت نیروگاه برق نکا در بحث آموزش و اطلاع‌رسانی در خصوص جلوگیری از شیوع کرونا اشاره کرد و گفت: این نیروگاه از ابتدایی‌ترین زمان شیوع کرونا جز صنایع پیشگام برای تولید مواد ضدعفونی پایه‌های الکلی شامل اتانول 70 درصد، ایزوپروپیل الکل، هیدروژن پراکسید، گلیسرول و آب‌ژاول 2 درصد برای حفظ سلامت مردم و کادر درمانی به خط شدند.

 

وی از خدمت‌رسانی پزشک طب کار و روانشناس بالینی در جهت حفظ سلامت کارکنان نیروگاه شهید سلیمی نکا برای پیشگیری از ابتلا به کرونا اشاره کرد و گفت: این تلاش جهادی در کنار ایثارگری مدافعان سلامت تا شکست کامل کرونا ادامه دارد.

 

به گزارش شبستان، مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق نکا امروز (11 اردیبهشت) به مناسبت روز ملی صنعت برق از طریق برنامه رادیو پیام به خبرنگاران پاسخ دادند.

 

کد خبر 923207

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha