خدمات حضرت خدیجه (س) برای تنومند شدن درخت اسلام بود

حجت الاسلام مصلی نژاد گفت: حضرت خدیجه (س) برای تنومند شدن درخت اسلام خدمات شایانی را عرضه داشته که بسیار با ارزش بوده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جهرم، حجت الاسلام «محمداسماعیل مصلی نژاد»، امروز (دوشنبه 15 اردیبهشت)، در برنامه سخنرانی ماه رمضان در مسجد «سید» شهرستان جهرم که به صورت زنده از فضای مجازی منتشر شد، با تسلیت وفات حضرت خدیجه (س)، گفت: ایشان با کارهای خیر خود برای تنومند شدن درخت اسلام خدمت کرده و در 24 سال زندگی مشترک با پیامبر (ص)، خدمات بسیاری به اسلام داشتند.

 

استاد حوزه علمیه جهرم با اشاره به اینکه مردم باید با تأسی از حضرت خدیجه (س)، هم به خود خدمت کرده و به دیگران نیز کمک کنند، افزود: یاری کردن دیگران بسیار با ارزش است و اینگونه انسان ها در جامعه دینی کم نیستند.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آیه 24 سوره «اسراء» در مورد نیکی و احترام به والدین، بیان کرد: تواضع نسبت به والدین امر پسنیده ای است که باید از روی رحمت این مهم انجام شود.

 

حجت الاسلام مصلی نژاد همچنین با اشاره به اینکه کسی که در میان مردم نفوذ دارد و صدقه مستحبی را در حضور دیگران بپردازد بهتر است تا مردم از او پیروی کنند.

 

وی با اشاره به روایتی که می فرماید کسی که محتاج نیست بسیار مکروه است که دست نیاز جلو مردم دراز کند، عنوان کرد: در محیط های که محل رویش تکدی گری است لازم است مسئولان این روایات معصومان (ع) را به صورت تابلو نوشته تعبیه کنند.

 

کد خبر 924760

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha