کیفیت معنوی شب‌های قدر به حضور در مساجد است/ بازگشایی مساجد اجر جهادگران خانه‌های خدا در مبارزه با کرونا است

حجت‌‌‌الاسلام حسینی با بیان اینکه کیفیت معنوی شب‌های احیاء به حضور در مساجد و اماکن مذهبی است، گفت: بازگشایی مساجد برای این شب‌ها اجر عملکرد جهادی و شاهکار مسجدی‌ها در ایام شیوع کرونا است هر چند که آنها هرگز توقعی در مقالب خدمات‌شان ندارند.

حجت‌ الاسلام والمسلمین «سید حبیب الله حسینی میانجی» در گفت‌ و ‌گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری درباره بررسی موضوع بازگشایی مساجد در شب های قدر، اظهار کرد: حقیقتا کیفیت معنوی این شب ها به حضور در مساجد یا هیئت های مذهبی یا سایر مراکز دینی است.

 

این استاد درس خارج فقه حوزه علمیه تهران یادآور شد: همانطور که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند مردم متدین و مسجدی بیش از همه خود را موظف به رعایت نکات بهداشتی و دستورات ستاد ملی مبارزه با کرونا می دانند با وجود این تقاضا دارند دست کم پس از یک سال انتظار برای درک شب قدری دیگر، امکان حضورشان در مساجد برای بهره مندی کامل از برکات این شب مهیا شود.

 

وی افزود: الحمدالله عملکرد مسجدی ها در دوره شیوع ویروس کرونا شاهکار بود و منشا برکات و خیرات زیادی برای جامعه ما به ویژه طبقات مستضعف شدند بنابراین محقق شدن درخواست آنها برای بازگشایی مساجد در شب های قدر می تواند بهترین پاداش برای این افراد باشد هرچند هیچ گاه این گروه درخواست پاداشی برای خدمات جهادی شان نداشته اند.

 

حسینی میانجی اضافه کرد: تصور اینکه مردم بخواهند اعمال شب های قدر به ویژه احیای این شب های بافضیلت را به صورت مجازی یا از طریق تماشای پخش زنده مراسم از طریق شبکه های مختلف سیما انجام دهند نیز سخت است زیرا لطف این اعمال به حضور در فضای معنوی مساجد یا سایر مراکز عبادی و معنوی همچون آستان های مقدس و بقاع متبرکه است.

 

وی درباره توئیت سعید نمکی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درباره ارائه راهکار عملی برای بازگشایی مساجد در شب های قدر، اظهار کرد: مطمئنا مساجد تمام نکات مطرح شده در شیوه نامه بازگشایی مساجد اعم از استفاده از ماسک، کیسه های یک بار مصرف برای نگهداری کفش و مهر و تسبیح شخصی و همچنین ضرورت رعایت فاصله اجتماعی را رعایت می کنند.

 

این استاد درس خارج فقه حوزه علمیه تاکید کرد: اسلام، دین تشویق مردم به حضور در اجتماعات و به اشتراک گذاشتن احساسات و تجربیات معنوی است زیرا این موضوع، اثرات تربیتی بسیار برای افراد به ویژه نسل جوان دارد.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: همانطور که مردم در دوره شیوع ویروس کرونا به صورت مجازی، حس حضور در مساجد را حفظ کردند اگر به هر دلیلی امکان بازگشایی مساجد در شب های قدر وجود نداشته باشد باز هم با سعه صدر و با حضور قلب، به صورت مجازی یا از طریق شبکه های سیما اعمال این شب ها را انجام خواهند داد. هر چند که با تدبیر ستاد ملی مبرازه با کرونا امکان این حضور فراهم شده است.

کد خبر 927413

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha